Alhamdulillah........akhirnya aku berjaya jugak add subjek2 yg aku nak...Jumlah contact hours aku ialah 21.5....Satu jumlah yg paling banyak yg aku pernah amik..Ramai kengkawan aku kata aku gila sebab amik banyak sangat..Ada yg suruh aku drop..Tapi biarla,jika aku gagal kalini,mungkin ini adalah satu pengajaran,tapi aku nak cuba bawak jugak2...Kita tgk jalah apa yg jadik..Aku cuma takmau buang masa aku ja...Sekurang-kurangnya,aku takyah amik short sem nanti2..Tentang result,aku akan cuba sedaya upaya wat yg terbaik..Yg lain aku serah kat Allah..
Cuma aku skrang sedang cuba untuk menerima kedatangan "pesaing" aku..Ya,dialah pesaing yg selama ni aku cuba elakkan..Luka hati aku pun masih belum sembuh lagik..Awat dia datang siniiiii? Aku bukan berdendam,cuma aku jenis individu yg payah untuk lupa setiap benda buruk yg dihadiahkan org untuk aku..Aku tak suka hak aku dirampas,aku tak suka orang tiru cara aku dan aku paling2 tak suka bila aku dibandingkan..Dan aku paling benci Faker!!!!!!!!!!
Tapi,aku agak tenang sebenarnya bilamana aku mendapat msj darinya tentang kedatangannya ke mari..Mungkin kerana aku sudah punya sedikit kekuatan dan mungkin jugak aku sudah ada skit jiwa2 yg tenang..Mungkin satu sem yg lepas telah mengajar aku menjadi individu yg lebih positif..
Bagi aku,aku nak hidup dlm ketenangan..Aku tak suka dihimpit banyak konflik..Kedatangannya mngkin bukan seperti dlu.Tapi kebencian itu sukar untuk aku kikiskan..Mungkin kerana hati aku bergelumang dengan kekotoran tapi aku masih takdapat lupa..Aku masih takdapat lupa..Ya Allah,tabahkanla hati aku dalam berhadapan dengannya..Lembutkanla hati aku ...Ya Latiff,YaLatiff,Ya Latiff..
*Blajaq sekolah pondok kat Indon n Thailand selama 2 tahun sebelum aku kawin
*Hafaz Quran 30 juzuk before umoq aku 30 tahun
*Satukan tali persaudaraan saudara mara aku yg retak menanti belah terutama mereka2 yg salu membuatkan ibuku bersedih dan menangis..
*Kurus sebelum aku konvo
*Pakai braces gigi untuk bagi gigi aku tersusun elok macam Rozita Che Wan...hehe
*Wat Master n Phd kat oversea before 40
*Blajaq memasak lebih dari 50 resepi before aku kawen
*Beli henfon baru kat mak aku jenama Nokia sebab mak aku tak pandai guna Sony Ericson *Jadik motivator sambil menjadik pensyarah di UIA
*Belajar pasal Fiqh Wanita. .. *Belajaq bahasa Arab sampai pandai cakap ngan orang arab fluently
*Aku nak bela kambing2 aku dan bina satu empayar kambing yg terbesar di Malaysia
*Aku nak beli banyak tanah kat Penang,Selangor,Pahang,Sabah dan Sarawak...(Sarawak beli atas nama Aliff sebab dia penduduk bumiputera sana,Penang sebab aku takmau Cina duk situ banyak sangat,Selangor sebab Marketing strategy n Sarawak sebab aku nak bkak bussiness makanan Halal kat sana n Sabah sebab aku suka piknik kat sana terutama di Kundasang..
Insya Allah,aku akan cuba usahakan...Bantu aku Ya ALLAH..
ALHAMDULILAH........berkat doa dan tunjuk ajar guru2 serta kawan2 aku....aku berjaya mendapat keputusan yg agak cemerlang untuk sem kali ni....n aku antara student yg dikategorikan sebagai Dean List..ALHAMDULILLAH..Bukan mahu menunjuk tapi sekadar mahu berkongsi perasaan dengan insan2 yg turut sama2 bersama-sama aku ketika satu sem yg agak memeritkan dan terlalu banyak dugaan..Antaranya ialah ibu-bapa aku...Mummy daddyku
*MAMA n ABAH...tenkiu for ur support and ur love to me..Without u...who i am..Tima kasih sebab sudi untuk bersama-sama menjadik tulang blakang ceq selama ni..Segala dwit dan juga masa yg dikorbankan kepada ceq takkan dapat ceq lupakan...Ceq tidak mahu berjanji,cuma ceq akan cuba sedaya upaya mengubah nasib kluarga kita ke aras yg lebih baik...ceq akan cuba menjadik yg terbaik..Insya Allah..
*Tima kasih suma abang2,kakak2 n adikku...Tanpa doa kalian,pasti aku pun tidak kuat untuk menjalani hari2 aku di UIA..-Abang EFFIE,Kak EJA,Kak Effa n kak nOR..tima kasih sebab sanggup bersama n membiayai pengajian aku selama satu sem ni di UIA..terutama kak nor yg mengorbankan gaji2 bulanan dia untuk dimasukkan dalam akaun aku...tima kasih kak nor..Tima Kasih..Gambaq kak nor senantiasa aku letak dihadapan meja study aku kerana mahu menyedarkan diri aku yg aku hanya datang ke Uia dengan belas ehsan orang lain..Jadik dengan itu,aku cepat sedar diri dan teruskan blajar dengan lebih tekun lagi..Tenkiu kak..Lepas ni,aku akan cuba untuk mencari Biasiswa untuk menapung pengajian aku..Tima kasih..Kawan2ku terutama Syarnissa..... Seha,syarnissa,aku n fatin
Syarnissa sahabatku yg sangat luar biasa kekuatannya..Dialah IRON LADY dimataku..Tahniah SYAR dapat DEAN LIST.Result 4flet awak haritu telah bagi semangat untuk saya untuk berusaha bersungguh-sungguh exam kali ni..Saya harap impian awak untuk "ITU" tercapai....saya rasa awak paham maksud saya.....hehehehehehehe..Dan juga rumate2ku,Aqida,Ella,Leha,Imah,Cik A,Jimah,dan lastly FIZA.. Rumate2 aku merangkap classmate aku......budak2 Tesl..thanks guyssss... (duk men ujan lepas balik class)
aku,fiza n jimah
tERUTAMA fIZA...fIZA TENKIU banyak2.........sangat2 berterima kasih kat ko untuk segala-galanya...KO memang sahabat yg sangat baik sebab slalu kasik aku pinjam broadband percuma untuk wat assignment..Tahniah jugak kat ko sebab dapat Dean list,3.6+...Terer tu nyah!hehehehe...Tenkiu sebab sanggup redah ujan cari aku bila aku tengah sedih sebab bla2..N SUMA ORANG...............................tima kasih!!!!!!!!!!!!!
Ha.....HARITU AKU PI supermaket ngn femili aku........Pastu kak aku,Fiza suh aku pilih nak mkan buah apa......Aku pun pilih buah oren......sebab aku memang suka makan buah oren.......sedap dowh!!!!!!Tambah2 bila kita buk masuk dlm peti ais!!!!!!!gggggggggg.......getaq gigi2.. Buah oren ni baik untuk kulit.....Ada vitamin C...so,takyahla kita cucuk botox lagik.....just makn ja buah oren..
Then buah oren ni baik untuk hilangkan pening2 dan loyer2 tekak....Loyer buruk pun boleh hilang gak...Caranya dengan mentenyehkan Kulit buah oren ni kat mulut sapa2 yg jenis loyer buruk tu..Nak berkesan lagik,cicah ngan cili padi..SAHIH lepas tu jadik Loyer Baru lak......kahkahkahakah..
Tapi haaa.....Bukan tu yg aku nak cerita..Aku nak tanya kat sini..Sapa taw camana nak pilih buah oren yg manis?sapa2?
Sapa taw aku bagik dwit!!!!hehehe.......Nampaknya saya sorang ja cikgu...Aku taw!
Cara2 nak pilih buah oren tu.......Mula2 ampa pi kat tempat juai buah,pastu ampa carikla tempat juai Oren..
Pastu,ampa tgk sekeliling buah tu....Kata orang alim2.....ampa "I'rab" dulu buah tu..
SELALUNYA BUAH OREN YG MANIS....DIA AKAN ADA MACAM...LUBANG YG BERTAMPUNG2 MACAM KAT GAMBAQ ATAS YG AKU TANGKAP TU..nampak tak dua buah dari kiri tu....Ha.....camtula.....Manis taw....petua ni mak aku ajaq iaitu Hajah Bderiah Wahab...tima kasih mak!!!!!!!
Ni Kamera idaman aku yg aku baru usha kat tesco baru2 ni......Harga dia Rm800.....Aku reja nanti,aku nak beli......Kamera ni memang nmpak besa ja..Tapi dia bulih masuk dalam ayaq....Tak kirala ayaq laut ka ayaq masin.....Eh,apa beza dua2 ayaq ni....Dua2 masin gakkan......hehe....
Silap2........kamera ni sangat sesuai untuk orang yg suka melakukan aktiviti scuba diving atau scoobidubidu.....Where r u,hii..macam aku......
Aku naaaaaaaaaak sangat beli kamera senirik.....asyik guna org punya ja...Reject shop!huh!Aku ada satu kamera ni,kak aku bagik...tapi takleh masuk ayaq..APA2PUN,aku nak jugak! Tapi aku nak survey dulu rega dia..Carik kat LOW YATT ka kan.......misti ada lagik yg lebey murahkan?
"Tokey sy nak kamera yaaaaaaaaang:"
*Boleh bawak masuk dalam ayaq ngan kat darat serta udara *Tak mudah gegaq *Tak berat dan membebankan aku *BOLEH BLUTUT *Tahan karat *BOLEH ZOOM sampai nampak Paramesium dan amoeba dalam badan serta resdung kat muka. *Paling canggih *yang penting Paling MURAH,heheheheh
Ada dak ha?
psst:Aku sangat suka kumpul gadget......tapi aku takdak dwit........huhu
"Kak Nurun,ang mai tidoq sebelah ceq sat.....Ni tadi ada "Benda" tindih ceq....Nak nafas pun susah"jawab adik aku dari luar pintu bilik aku..
Kebetulan adik aku baru saja pulang dari menghadiri sebuah kenduri di kelantan bersama kluargaku..
"Hah?sapa yg tindih ang.......Hai macam2......ha pila turun dulu",jawab aku sambil memikirkan sesuatu..
Ehm.....ni reja setanla ni.....
Tym nak masuk dlm bilik adik aku tu,aku baca2la skit doa2 yg aku ingat......
Terdengaq adik aku duk marah2kan sesuatu2 masa aku nak landing atas katil dia tu..
"Ha,hang kluaq2....ni kakak aku dh mai dh,kluaq,jangan kacau aku!"marah adik aku kat "benda" yg tindih dia tadi..
Besala tu.........aku pun heran awat yg kena tindih tu.. rasa maybe sebab banyak sangatkan anak2 patung......Malaikat pun payah nak masuk..
Esok tu..bibik aku pun cerita yg dia kena tindih before aqilah kena tu.....Bibik aku tidoq sebilik nagn adik aku..Aku dengaq jugak yg dia duk mengigau malam tadik..hurm......
"Amik Wuduk kak wulan before tidoq,"nasihat aku kat kak wulan.....
"uDAH NURUN,kak kan langsungan tidur lepas solat isyak tu....tapi beberapa kali kena jugak......Semasa kamu ke sabah tu,kak tido seorangkan.. kena lagi..........Susah mau nafas.....Rasa mau bangun tapi enggak bisa bukak mata,"JAWAB kak wulan bersungguh-sungguh.....
"Takpala.....camni..bacala quran dulu.....letak quran tepi katil tu....,"kata aku
Elok tadik aku bangun aku tgk.........Alquran tu ada sebelah katil kak wulan....tergelak aku sorang2......hihihi
Masih terngiang2lagu 25 minutes too late nyanyian Michael Learns To Rock ketika aku menulis blog ini..Entah kenapa,pertama kali aku mendengar lagu ni,aku dapat rasakan yg..Lagu ini mempunyai banyak kaitan dan persamaan dengan apa yg berlaku disekelilingku..
25 minutes too late..
Lagu ni sebenarnya menceritakan tentang seorang lelaki yg menyimpan perasaannya sekian lama terhadap seorang wanita..Lelaki ini mengambil masa yg agak lama untuk meluahkan perasaannya itu kerana kurangnya keyakinan terhadap wanita tersebut..
Namun begitu..Setelah,lelaki ini benar2 bersedia untuk meluahkan hasrat kasih dan cintanya terhadap wanita tersebut,dia mendapati wanita itu sudah tiada…Tekad untuk meluahkan isi hatinya dan ingin memohon maaf atas segala kesilapan yg telah dilakukannya kepada wanita itu, dia trus mencari dan tetap mencariwanita tersebut di setiap penjuru kota..Akan tetapi,apabila lelaki itu tiba di sebuah gereja,satu2nya tempat yg dia tidak pergi..Dia mendapati bahawa wanita tersebut baru sahaja melangsungkan perkahwinannya 25 minit yg lalu..
Wanita tersebut dilihatnya memang kelihatan gembira dengan gaun pengantin yg dipakainya..Nmun wanita itu menangis apabila memberitahu lelaki itu yg dia pernah juga pernah menyimpan perasaannya terhadap lelaki itu…Wanita tersebut masih menunggu lelakit ersebut…Nmun 25 minit yg lalu telah mengubah segala-galanya…Lelaki itu terlewat..Jodoh itu..Bukan miliknya..
Hanya kerana klewatan 25 minutes…
Ehm……Agak sedih apabila mendengar dan memahami setiap bait2 lagu ni…
Pernah suatu hari aku bertanyakan kepada kak eja,kakak iparku…
”Kak,kak rasa sedih tak kak,kalau kita ni ada perasaan kat orang lain tapi kita akhirnya kena kahwin dengan orang lain?”saja aku mahu berkongsi dengan org yg lebih berpengalaman..
“Eh sedih nurun!!!!Misti la sedih sebab kita dh ada perasaan kat orang lain..Lainla kalau kita ni kena berkahwin dengan orang yg kita tak cinta dalam keadaan kita yg natural(tiada menyimpan perasaan kat sapa) tu takpala…Cinta tu leh dipupuk,”ujar kak iparku bersungguh-sungguh..
Ehm..Mungkin inilah agaknya mengapa agama Islam melarang umatnya untuk bercinta sebelum kawin..Takut bila tak jadik,akan memberi kesan kepada rumahtangga di kemudian hari..
Hanya kerana kelewatan 25 minutes…Mengingatkan aku tentang sebuah kisah..Kisah seorang sahabatku di Matrik Uia yg pernah menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki..
Lelaki ini seorang yg agak tampan, berpelajaran tinggi serta mempunyai pengaruh yg agak kuat di Uia..Tambahan pulak lagik..Title.. Pelajar Perubatan yg disandangnya menjadikan lelaki itu nampak begitu gah di mata pelajar2 wanita disitu..
Namun,ditakdirkan tuhan satu hari,lelaki ini terpandang kelibat rakanku yg dilihatnnya agak lain dari wanita lain..Sopan dan sangat menawan..Dikatakan lelaki itu,inilah cinta pandang pertama..
Aku tumpang gembira apabila mendengar cerita love story ini dari kawanku itu senirik..Rasa bahagia apabila melihat rakanku bahagia..KUfikir..Dongengan Cinderella itu wujud jua akhirnya..Namun pada masa yg sama,aku jugak turut mengingatkan rakanku agar mejaga batas pergaulan samada melalui msj dan sebagainya…Aku takmahu rakanku itu terlibat dalam sebuah balang hitam yg dinamakan ZINA..Walapun pada hakikatnya umanya sampah belaka..
Walaubagaimanapun…Rakan aku masih trus bermain tarik tali dengan lelaki ini..Dek kerana kuatnya pegangan agama kawanku ini..Dan merasakan kaple itu adalah haram serta jurang perbezaan kos dia dan lelaki itu…Maka sampai ke akhirnya dia tetap berkeras untuk menyimpan tanpa meluahkan perasaannya terhadap lelaki itu..Walaupun lelaki itu berulang kali berkias2 tentang hasratnya kepada rakanku…
Selepas aku meneruskan pelajaran ke Uia Gombak..Aku sudah lama tidak mendengarkan cerita love story itu..Sampaila beberapa hari sebelum aku exam Final..Rakanku menceritakan perihal yg sebenar..Dan sebagai bukti..Dia mahu aku add lelaki itu dalam satu ruang kenalan yg aku sedang guna..
Dan apabila aku dibenarkan untuk mengakses ke profil lelaki tu..Aku agak tergamam, apabila melihat foto2 perkahwinan si lelaki itu dengan pilihan hatinya…Dan yg paling mengejutkan aku..Wajahpengantin perempuan itu agak mirip dengan wajah kwanku itu..Terlihat jugak aku kelibat plajar2 perubatan yg aku kenali, turut sma menjayakan majlis perkahwinan tersebut..
Lelaki itu memilih untuk berkawin dengan permpuan yg sama kos dngannya…Sekufu agaknya..
Akui kwan aku…Dia agak sedih dengan lelaki tersebut yg dirasakannya telah mempermainkan perasaanya..Terlalu banyak kata2 manis yg ditaburkan lelaki itu terhadapnya..Namun dia bersyukur yg satu perkataan sayang pun tidak pernah di tuturkan kepada lelaki tu menandakan yg dia masih lagi dalam zon yg selamat..
Aku yg masih dalam keadaan terkejut trus menasihatkan kawanku agar segera menghindari segala msj2 ataupun berjumpa dengan lelaki itu..Kerana aku tidak mahu rakanku itu menjadik orang ketiga..Terutama kerana mereka sudah berumah tangga..Mungkin,Allah ada menyimpan pengganti jauh yg lebih baik dari lelaki itu..
Orang yg ketiga..
Wahai wanita di luar sana…Aku berpesan kepada diriku dan jugak kalian agar segera menghindari dari menjadik orang ketiga…Sedalam manaapun perasaan kalian terhadap lelaki itu,jika kalian menyedari yg dia sudah berpunya,maka janganla sesekali kalian cuba2 untuk rapat..Kita wanita mulia…Janganla kita digelar perampas kasih seorang suami kepada isterinya dan pemusnah ikatan bapa dan anak2nya..
Aku berpesan kepada diriku dan kalian..Jika orang lain membina kebahagiaan atas air mata kita,redhala perkara tersebut dan segera memperbaiki kelemahan diri..Mungkin sudah tertulis di Luh Mahfuz yg namanya bukan untuk kita,akan tetapi janganla sesekali kita merendahkan maruah dengan membina kebahagiaan dia atas air mata orang lain..
Ingatla…..
BARANGSIAPA YG MATI DALAM KEADAAN RAHSIA CINTANYA YG DISIMPAN SERTA TIDAK PERNAH DIDEDAHKAN SEMATA2 INGIN MEMPEROLEH KEREDHAAN ALLAH DAN DEMI MENJAGA KEBAJIKAN ORANG LAIN,MAKA DIA DIKIRA MATI SYAHID..
Hehehehe.....hai......aku taktahula.......sapa punya angkarala ni...Kalau aku jumpa,memang aku wat gulai budak2 ni.....
Semalam aku menerima bertalu-talu panggilan dari kawan2 dan rumateku..Puncanya kerana tersebarnya cerita yg aku dah meninggal dunia..
Mulanya dalam pukul 12.30 malam....Ada orang telefon aku,xdan aku nak angkat, tiba2 telefon aku mati.......Habeh baterila tu..
Aku pun carila charger...Dah jumpa2 tu trusla charge henpon aku n on trus..Maybe orang tu nak kol balik ke kan?
Then,after that,kuaqla msj miss call dari imah,rumate aku...Heran gak aku..apahal kawan aku ni malam2 buta telefon...besday aku lambat lagik...hehe
Baru bopa minit aku letak henpon, tiba2..Fiza lak kol aku dengan sogha yg agak suspen supermen..
"Jannah......Imah ada kol ko tak.?,"terketar2 sogha fiza..
Ada...Tapi tak sempat nak angkat.........awat wey?awat?apa jadik kat dia?,'tanya aku cemas...
Takut gak aku klau jadik apa2 kat rumate aku tu.........bukan apa...PARENTS dia ke mekah n tak balik2 lagik......Tinggai dia n adik2 dia ja yg kecik kat umah..Takut gak jadik apa2 kt dia kat umah..
Takder.......Tadi imah kol aku.....dia kata Syafa kawan ruziman tu bgtaw ruziman yg ko dh meninggal.....Ya Allah.....gelabah giler aku...,"ujar fiza..
What??!!!!!!Nate beghuk mannno kato aku doh mapoh?!! Jerit aku sambil ketawa terbahak2..kahkahkahakah..
ha mulalah aku nak mentabookan bahasa dlm bahasa kelantan ni..ASTAGFIRULLAHALAZIM....jgn tiru taw bahasa aku...ni bahasa aku ngan kengkawan aku ..not to copy paste..
"Mana diorang dapat tahu ni fiza.......hai pepandai ja..,roziman ni.....kut yer pun..hmmm..tgkla apa aku buat balik nanti...aku trajang sekor2..."kata aku sambil disambut hilai tawa fiza.. aku arghhh.....malas nak panjang2..Patu aku trus bersembang ngan fiza pasai trip aku ke sabah baru2 ni..
Selang taklama tu......ada waiting call....Dari imah..Aku trus angkat..Tapi Imah diam ja.....Mungkin mahu mndengar sapa yg sedang dia telefon..
"HIIIIIIIIII.........ko tengah bercakap ngan hantu akuuuuuuu......hiiiiiiiiii....usik aku sambil mengilai....kahkahkahakah
Gelak Imah berdekah2..Ehm...Imah kalau dh gelak campur ngan aku..Memang macam pontianak Afrika yg kebuloq!hehehe.........sama ja naik..
"Eh ni betul ke Jannah ni?Keer aku tengah bercakap ngan hantu ko......?"gelak imah tak henti...hehe
Ha,banyakla hantu aku..........kalau aku jadik hantu,orang pertama yg aku nak cekik.......ko,roziman ngan syafa tu r!!kahkahkah...pepandai ja!huh! mana korang dapa crita ni ha?
"Tak,aku si zimanla msj...tanya,betul ke Jannah dh meninggal?Aku jadik glabah r...aku kol maxis ko ngan celcom..dua2 tak dapat........sudah,takut aku...takkan ko gagal dalam misi pembedahan tu kut...hehehe..,So cana,dh wt operation ker?
"Ha...ok ja....kalau nak ikut mak aku,esok dia suh aku wat dh kat Kmc.....Giler ko...Taknak lagik aku...Banyak menda lagik r nak kena wat..Lagipun taklama dhkan masuk sem baru..
Lepaih2 berbual2 panjang ngan imah mengenai raya dan bla2...Aku trus tidoq sambil memikirkan.........Pikir apa...tidoq r..
After some time I�ve finally made up my mind She is the girl and I really want to make her mine I�m searching everywhere to find her again To tell her I love her And I�m sorry �bout the things I�ve done
I find her standing in front of the church The only place in town where I didn�t search She looks so happy in her wedding dress But she�s crying while she�s saying this
Chorus: Boy I missed your kisses all the time but this is Twenty five minutes too late Though you travelled so far boy I�m sorry you are Twenty five minutes too late
Against the wind I�m going home again Wishing be back to the time when we were more than Friends
Still I see her in front of the church The only place in town where I didn�t search She looks so happy in her wedding dress But she�s cried while she�s saying this
Chorus
Out in the streets Places where hungry hearts have nothing to eat Inside my head Still I can hear the words she said
lagu ni aku tujukan khas untuk abang aku Effie kerana aku baru lepas gaduh ngan dia sebab dia tak kasik aku makan kubis...Aku tahu dia tak bagi aku mkan sebab dia risau akn kesihatan aku...Tapi aku nak makan sikit ja...bukan banyak pun..Aku harap,abang aku dh sejuuk...tuipuci..tuipuci..tuipuci keke..
keeeer,tuipuci..woaisik kubis... Bang Effie..Cik mintak maaf,nanti cik makan kubis yg lagik besaq lagik k...hehehe
Hujan - Pagi Yang Gelap
Lebih tua dari ku harap sabar menunggu Kepulangan mu ku tunggu Bukan maksud ku mendiam Tiada niat menyimpan dendam Hakikat nya rindu yg mendalam
Jalan inikan membantu Hari esok siapa yg tahu Kata ibu dengar sahaja Cerita hanya kita berdua
Pagi yg gelap kini sudah terang Aku adik mu Dan engkau abang Ku amat merindui kan mu Pagi yg gelap kini sudah terang Aku adik mu Dan engkau abang Ingin ku ulang kemasa dulu
Tak akan putus Hubungan kita Tarik nafas lega kerna aku tak apa apa
Jalan inikan membantu Hari esok siapa yg tahu Kata ibu dengar sahaja Cerita hanya kita berdua
Pagi yg gelap kini sudah terang Aku adik mu Dan engkau abang Ku amat merindui kan mu Pagi yg gelap kini sudah terang Aku adik mu Dan engkau abang Ingin ku ulang ke masa dulu
Alhamdullilah..........aku dh selesaikan exam final aku...Sangat penat bila mengenangkan kembali kehidupan aku tym exam2 ni...Kalau nk diikutkan,aku dijadualkan akan balik ke perlis malam ni,tapi..femili aku suh aku stay ja ngan kak eja n abg effie sebab depa suma nak datang sini..Aku pun tak kesah sebab adnin ada...huhu..Kalau tak,bosan gak aku..Adnin2..dh besaq anak buah aku tu..Dalam minggu ni,aku menghabiskan masa bercuti dengan kak eja abg aku ngan adnin...hahaha...bestnya..
Kak aku kata depa nak mai amik aku mlam ni..So,aku pun sempatla nak cuci2 kipas n kemas bilik aku...Tinggi kipas tu,kalau tak disebabkan takut kena compound ngan fellow,memang aku tak naik dh atas kusi nak cuci kipas tu...Tinggi sangat..Senget2 kipas tu aku cuci...hehe..Aku takut jatuh atas pala aku ja...Mau jatuh kipas tu...bleh bengong spuluh tahun!
Lepas tu aku trus kuaq pi libary,nak antaq buku2 yg aku pinjam n xpulangkan lagik...Salu aku renew ikut internet ja..Sambil2 nk antaq buku tu,bolehla aku tunggu kawan aku syarnissa....dia duk exam skarang ni kat cac...Aku harap mata dia tak sakitla macam exam yg ritu..Aku doakan syarnissa boleh wat..Ya Allah permudahkanlah kawan aku jawab exam...Amin...
On the way nak pi library tu,aku terserempak dengan beberapa ekor anak anjing yg baru dilahirkan...Ya Allah,dalam banyak2 orang ni,kenapalah aku yg nampak anjing2 ni...Aku pun brani2kanlah diri pi kat anak2 anjing tu...HEHEHE...cOMEL...macam anak kucing,tapi besaq skit ja..TAKUT gak aku mula tu,yalah...satgi mama anjing tu balik,mati aku kena ligan..
Tiba2 aku disapa sorang sis ni..."Eh,anak kucing.."
Aku pun,"ni anjingla...bukan kucing..
"Tak,ni kucing....tadi saya nampak mak dia lari2...Besaq mak dia..kaler hitam..,"sis tu habaq kat aku..
"Eh,minah ni,aku kata anjing,anjingla..Nak kelai ngan aku plak,aku ni dh sampai tahap Phd kut bab2 kucing ni..hehe
Tapi aku diam ja,mlas aku nak berkelai...Kalau dh mak ANJING TU duk "Auk!auk!auk! sambil jelir2 lidah! Takkan menatang tu kucing...
Bila sister tu datang dekat barulah dia prasan yg menatang tu adalah anjing,atau dalam bahasa ingggerisnya,Dog n dalam arabnya Kalbun..
Klau tak kenai lagi,wallahualam..Something wrong somewherela gitu..huhuhu
"Tiba2 sis ni pun katalah....Laa,depa duk himpit2..lemasla yg sekor tu..."kata budak tu smbil carik2 ranting kayu untuk separate2kan mentang tu...Yalah,nak pegangkan kena samak lak...banyak haila plak...WALupun anjing ni dikatakan kalau kering kita bleh pegang tapi...macam agak was2la jugak kan..
Tindakkan budak pompuan tu tak berjaya untuk meleraikan anak2 anjing tu daripada menghimpit each other..
Aku pun jumpala bebrapa keping roti n gunakan alas tu untuk tolak anjing2 tu ketepi...bukan apa...Sekoq anak anjing tu memang dh agak nmpak lemas n berbunyik kuat sebab kena himpit...takut mati plakkan...
las2...ok.......aku pun trus pi libary.....Aku harap bila aku balik,mama anjing tu dh pungut suma anak2 dia letak kat tempat len...aku takut mai papa anjing tu datang makan ja..Kesian...
Pssst:Aku pi sabah minggu ni dengan femili aku...hikhik..KK i'm coming!!!!!!!!!!
What about sunrise What about rain What about all the things That you said we were to gain... What about killing fields Is there a time What about all the things That you said was yours and mine... Did you ever stop to notice All the blood we've shed before Did you ever stop to notice This crying Earth its weeping shores?
Aaaaaaaaah Oooooooooh Aaaaaaaaah Oooooooooh
What have we done to the world? Look what we've done. What about all the peace, That you pledge your only son? What about flowering fields? Is there a time? What about all the dreams, That you said was yours and mine?
Did you ever stop to notice, All the children dead from war? Did you ever stop to notice, This crying Earth its weeping shores?
Aaaaaaaaah Oooooooooh Aaaaaaaaah Oooooooooh
I used to dream I used to glance beyond the stars Now I don't know where we are Although I know we've drifted far
what about yesterday (What about us) What about the seas (What about us) The heavens are falling down (What about us) I can't even breathe (What about us) What about everything (What about us) I given you (What about us) What about nature's worth (ooo, ooo) It's our planet's womb (What about us) What about animals (What about it) We've turned kingdoms to dust (What about us) What about elephants (What about us) Have we lost their trust (What about us) What about crying whales (What about us) We're ravaging the seas (What about us) What about forest trails (ooo, ooo) Burnt despite our pleas (What about us) What about the holy land (What about it) Torn apart by creed (What about us) What about the common man (What about us) Can't we set him free (What about us) What about children dying (What about us) Can't you hear them cry (What about us) Where did we go wrong (ooo, ooo) Someone tell me why (What about us) What about baby boy (What about it) What about the days (What about us) What about all their joy (What about us) What about the man (What about us) What about the crying man (What about us) What about Abraham (What was us) What about death again (ooo, ooo) Do we give a damn