Sunday, August 23, 2009

swimming pool lubuk puaka?


Baru tadi aku duk dalam kelas, prof zaini ada mention pasai sorang mamat engine yg meninggal semalam kat swimming pool...


Prof kata budak tu wat stupid deed.......mulanya aku tak paham,apala yg dimaksudkan ngan stupid deed yg mamat ni buat?bunuh diri ka......then prof tu bagtaw kata mamat ni pi main futsal malam smalam ngan kengkawan dia,pahtu..dah lepas main futsal tu,dia ngan kengkawan dia truih terjun ke male swimming pool..


"Apa yg bodohnya prof?Ok r tu dia bersukan,MNYIHATKAN BADAN!"bisik aku dalam hati,kang kalau aku menyampuk dia kata melawan plak.....


Pahtu prof katala yg budak tu memang tak bijak sebab dia kata dalam protokol sukan,memnag tindakkan budak tu berbahaya sebab kita sebenarnya tak boleh masuk pool lpas wat sukan len...... I mean yelah,stamina dah kurangkan,suhu badan pun dah lain ngan ayaq......Lagipun ayaq kat kolam waktu malam dia sejuk..Maybe kaki budak tu cramp kut no..Takpala.....benda dh jadik...kita ni kena amik pengajaranla atas apa yg berlaku..


Aku bukan tak kesian,aku kesian....tapi bila prof kata gutu,aku cam tersentak gak r........Aku pun jenih terjun truih gak awai2 dulu..tapi satu hari aku nampak rumate aku, Aqida before masuk pool tu dia mandi kat shower dlu,aku tanya r pasaipa mandi? kan nak terjun kolam yg penuh ngan ayaq tuuuuu, kalau nak mandi shower, kat mahallah pun bulih...
Pahtu dia pun habaq r yg kita kena mandi kat shower dlu.. untuk menyamakan suhu badan ngan suhu dalam kolam tu.....Barula badan tak terkejut...ooooo...barula ceq tau.......Maklumla... ceq ni,orang kampung ja,dlu2 pun terjun kolah asrama ..kesian budak2 nak amik ayaq semayang.....kahkahkahakah....gurau2.. tringat aku cerita senario yg waktu yasin senario tidoq kat hotel, waktu nak mandi dalam bathtub, salunya..Orang mandi truih ja dalam bathtub tu, yg mamat yassin ni pi tahan ayaq dalam tu pahtu ceduk ayaq guna gayung macam orang kampung....jakun tui...kahkahakah...


Apa2 pun tenkiula kat prof sebab bukak cerita tu...

tidak ni, timbui plak sorang atas kolam tu...gulpppp!!Nauzubillahiminzalik...huhu


BARU ja abang aku bagi kat aku google smlam suh brenang bagi nampak ayaq jelas skit...namapak gayanya,lambat skitla aku nak terjun pulak ni....misti kalau dah male pun terjejas,female lagila gila2.....pakai kena beli plampung plak la lepaih ni...nampak gayanya, aku pow r plampung anak menakan aku...hehehe...nasib2..


Ehm... la ni aku tiba2 terpikiaq,kalaula aku jadik budak2 laki yg nak pi mandi tu misti pikiaq dua kali,yalah....Tempat yg budak tu meninggai misti cam nampak misteri2 gitu..kut2 ada hantu ayaq tarik ka kan?Eh tapi bulan2 posa ni,mana da hantu............lepas raya la kut baru ada...hiiiiiiii...Takdakla,hantu tak wujud kat dunia ni......

No comments:

Post a Comment