Tuesday, December 1, 2009

Siapa yg buat?

Malam tadi.....on the way nak tidoq...tiba2 aku dikejutkan dengan panggilan bertalu-talu dari adikku

"kak nurun,kak nurun,ang tidoq dh ka?tanya adik aku...

"Ehm....nk tdoqla ni,awatnya?,"jwb aku malas2

"Kak Nurun,ang mai tidoq sebelah ceq sat.....Ni tadi ada "Benda" tindih ceq....Nak nafas pun susah"jawab adik aku dari luar pintu bilik aku..

Kebetulan adik aku baru saja pulang dari menghadiri sebuah kenduri di kelantan bersama kluargaku..

"Hah?sapa yg tindih ang.......Hai macam2......ha pila turun dulu",jawab aku sambil memikirkan sesuatu..

Ehm.....ni reja setanla ni.....

Tym nak masuk dlm bilik adik aku tu,aku baca2la skit doa2 yg aku ingat......

Terdengaq adik aku duk marah2kan sesuatu2 masa aku nak landing atas katil dia tu..

"Ha,hang kluaq2....ni kakak aku dh mai dh,kluaq,jangan kacau aku!"marah adik aku kat "benda" yg tindih dia tadi..

Besala tu.........aku pun heran awat yg kena tindih tu.. rasa maybe sebab banyak sangatkan anak2 patung......Malaikat pun payah nak masuk..

Esok tu..bibik aku pun cerita yg dia kena tindih before aqilah kena tu.....Bibik aku tidoq sebilik nagn adik aku..Aku dengaq jugak yg dia duk mengigau malam tadik..hurm......

"Amik Wuduk kak wulan before tidoq,"nasihat aku kat kak wulan.....

"uDAH NURUN,kak kan langsungan tidur lepas solat isyak tu....tapi beberapa kali kena jugak......Semasa kamu ke sabah tu,kak tido seorangkan.. kena lagi..........Susah mau nafas.....Rasa mau bangun tapi enggak bisa bukak mata,"JAWAB kak wulan bersungguh-sungguh.....

"Takpala.....camni..bacala quran dulu.....letak quran tepi katil tu....,"kata aku

Elok tadik aku bangun aku tgk.........Alquran tu ada sebelah katil kak wulan....tergelak aku sorang2......hihihi


No comments:

Post a Comment