Friday, June 26, 2009

Michael Jackson passed away....



Ehm...Michael Jackson meninggal?nak kata camana ek...Innalillah ka?Dengaq kata baru2 ni di adala masuk Islam...Ehm...Wallahualam..Aku takut nak put my comment on this situation...huhu..

Tengahari tadi agak terkejut gak aku bila ada sorang kawan aku kol sambil nangis2...Aku ingat sebab apalahai..Rupa2nya psai michael jackson ka...huhu...biasala tu...stiap yg hidup pasti akn mati...kita senirik pun akan mati gak nanti...Dia kata,dia agak sedih r ngan kematian Michael Jackson sebab dia membesaq ngan lagu2 michael jackson...ehm,aku paham....

Tapi kawan aku ni mengutarakan satu soalan yg agak mengujakan aku tentang keislaman mamat ni...Dia tnya camana status Michael Jackson ni sebagai islam...n rasa2nya,cukup ka amalan2 dia,diakan baru ja masuk islam...Ehm....aku just jawab...

"Setiap orang yg baru memeluk Islam itu ialah seperti bayi kecil yg baru dilahirkan..Macam anak buah aku kat bawah ni r....hahaha...

Kullu maulud,yuladu a'lal fitrah...

Setiap yg baru dilahirkan itu,lahir dgn fitrah......Ehm..satu hadis yg salu aku ingat tym aku sekolah menengah dlu...

Pasai ckup tak cukup amalan Michael tu,aku lagi2la tak layak nak bg komen,kdg2....sesetengah orang tu,amalan dia punyalah banyak...bak kata pepatah,sampai hitam r dahi2 tu tanda rajin semayang,tapi sebaliknya,dia wat camtu just nak riak ja...nak menunjukla katakan, yg tu pun tak leh pakai gak...Ada yg aku tgk tu besa ja,tapi dia wat tu semunyi2...Ehm...yg ni,okla..bguihla..

Tapikan...akukan bila aku tgk rupa bayi2 nikan....aku rasa macam nak unduq balik ja wktu2 aku yg dlu...Rasa cam aku banyak merugikan masa muda aku...Owh Allah...Bolehkah aku beli mesin pengundur masa?Aku naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkk sgt beli!!!!!huhu...

Eh aku ni....tak bersyukurla plak....dijah kata apa2 pun yg berlaku kita kena redha....Astagfirullahalazim....hai....

No comments:

Post a Comment