Tuesday, June 30, 2009

durian oh durian...

Aliff ni kalau dh triak.....eeee..seram!!

Subuh tdi,aliff nangis lagi..taktahula kenapa....kak aku kata semalaman aliff tak tidoq sebab nangis...last2 tokwan dia merangkap daddy aku pun bawak dia masuk bilik,tidoq ngan depa...memang salu pun depa bawak masuk aliff...oooo....jelesnya aku...hehe..

Tym aku duk tulis blog ni...sebelah tgn aku menjalar ke arah laptop n sebelah lagi duk ayun buai aliff....huhu...aliff ni mudah terkejut...kalau kucing aku mengiau sikit ja,trus dia bukak mata...sian kucing aku..(bukan kesian kat aliff tapi kat kucing)hehe


kesian kucing aku....hukhuk

Susahnya jadik ibukan?


Bila aku tgk kakak aku terpaksa berjaga malam untuk menukar lampin n buat susu kat aliff,aku rasa kak aku ni macam superhero seketika....chaiyuk2!!!!!!


Semalam mak aku suh aku kupaih buah durian...banyak gila kowt, aku ni dhla baru bgun...pastu aku tgk alif jap...yg mak aku duk suh aku amik pisau besaq pi kupaih buah2 durian yg berpuluh2 yg depa baru kutip kat dusun tu...mak aku kata nk buat bekai kak aku nak balik sarawak nanti..
Aku yg tak bopa suka buah ni pun pi r jugak..(walaupun tak ikhlas)..

DURIAN OH DURIAN,

"Awat hang berduri,tgk ni hbeh luka tgn2 kaki aku?"rungut aku kat durian tu...

"Alah,namanya udah durian,mau2nya berduri nurun...Tapi aku udah capek kok,aku pikir gampang aja mau bukak,ni udah sampe mau keluar taik!! "kak wulan yg sedari tdi membantu aku turut ketawa besar...

"kahkahkahakh,iya kak,sy pun udah senak perut ni,"tambah aku yg memang suka menmbah...

Ingat senang ka nak kupas durian...memang susah wey..kalu yg simetri dia terbukak tu memang r agak gampang...tapi kalau takdak apa trus?

Sambil2 aku duk kupaih tu,aku yg agak kelaparan sebab tak makan lagi sarapan,trus melahap beberapa belas ulas durian....

sedap gila!dh lama aku tak makn durian...sejak2 aku salu sakit sebab makan buah ni...dh lama aku tinggaikan amalan mkan durian ni...sedapnya durian taun ni...

"Kak,hbehla sy kak,sy ni dhla tak makan pagi lagi,pastu makn durian lak,kang satg ni...mulala perut saya ni anginla,migrainla...huhu,"rungut aku kat kak wulan...

"iya iyalah nurun,kakak pun enggak suka buah ni,baunya jelek bangat,"ujar kak wulan...

kak wulan tak suka buah nih...huhu..

Lepas2 hbeh parasing buah yg elok n masam tu,kak aku effa suh aku tgk Aliff..

"Nurun,basuh dulu kaki2 tgn sebelum pegang aliff,"laung mak aku bila melihat pakaian aku yg agak belengaih akibat terkna buah durian2 tu...

Takdan aku nak salin pakaian,aliff dh nangis...huhu..lepas tu aku terus capai aliff dalam bau2 durian ni...

elok2 aku pegang ja dia,dia trus diam...mybe kuat sangat kut bau ni,sampai otak aliff pun tak dapat nak proses apa mendala yg kuat sangat bau ni...hehe...

tak lama tu,aliff tidoq....lepas2 aku letak aliff kat katil ja..tiba2 aku rasa letih gila....letih yg menyebabkan aku rasa nak pengsan...alamak,dia dh mai......huhu...lepas2 tu....aku trus collapse.......akibatnya,aku tertidoq sampai waktu maghrib....

tym antaq femili aku ke sarawak....aku tak ikut koz exam....huhu

No comments:

Post a Comment