Tuesday, June 16, 2009

Presentation tym!!!!!!

Heehehe.....waktu aku tgh tulis blog ni...sebenarnya aku dalam kelas,tgh dengar presentation...Alhamdulillah,group aku dh hbeh present....baru sangat ja tadi...leganya ya Allah!!!!!!!!!!!!!

Aku curik2 ja tulis blog ni....saja r amik kesempatan dengan wireless2 yg ada kat uia ni...haha...

dalam bilik aku pun ada wireless gak,tapi slow tahap seput dot dot dot...hehehe..

Sekarang ni yg tgh present ialah,geng2 budak junior yg aku namakan "geng american"..hehehe

Depa punya slanglaaaaaa..........ish ish sish....tuhan ja tau...aku pun ckap kampung ja...semlam tym aku tgh practise sorang2,aku punya sebutan yg "more alike" tu agak ke kelantase skit........hbeh budak2 bilik aku gelak kat aku....setan tui....huhu..

Tapi,aku rasa....harini aku boleh berbanggala dengan diri aku senirik...Bukan apa,aku sebenarnya kurang paham dengan tajuk yg aku dapat ni pada mulanya... kumpulan aku sebenarnya kena present tajuk endangered language dan why do languages change...Budak2 group aku bnyak memilih tajuk endangered language sebab ia agak mudah untuk diterang sebb kita just cerita ja,bhasa2 yg telah pupus kat dunia ni...Yg aku plak kena tajuk kenapa bahasa berubah.......Kat sini,aku bukan ja,kena cerita pasai sebab dia tapi kena bgtau cara dia berubah...Oh my God...eh,takleh kata oh my God...Kak aku cukup marah bila aku sebut Oh My God ni...dia kata God ni luas maknanya..kena sebut Ya Allah...huhu

Pastukan,aku ni jenis yg lambat ingat skit tau...Aku ni besalah...kecik2 dlu suka makan semut...last...dia benak la skit....huhu...asyik tak brapa nak ingat ja...

Then aku pun,carikla bku2 pasai why do language change ni....Cari punya cari,jumpala dua word yg aku boleh elaborate untuk presentation ni...

Pastu aku pun mintak r kawan aku yg duk apartment sebelah aku terang skit2 ...Puna ku tak paham...Sat2,kena nasalized kan pastu kena jadik vowel pulak...last aku pun dapatla...

Upsssss.......jap2...sekarng ni yg tgh present plak ialah "geng selendang"
kehkehkehkeh....Ha........yg ni memang takleh disangkal lagi r.....Slang depa sangat2.....SANGAT2222222222222.....AKU KAGUMI!!...Tiba2 aku rasa cam kat New York lak....kehkehkehkeh....hai....bilala aku nak bulih slang macam depa ni...
Depa present pasai Taboo....iaitu yg aku nampak kat slide show ni ialah makna dia appriopriate word....ha ha...taktahu..paham2 jelah kalau mencarut in english...Tapi depa tak kata r...Miss husna,pensyrah aku dh pesan dh jgn guna....

Tapi depa ni pernahla ada kes ngan aku...Dulula...Nanti aku cerita k,tajuk... dia...mybe..."aku dan geng selendang"jeng jeng jeng...hehehhehehe..

ha crita psal presentation aku lak..ok,even though,aku punya presentation dlm group...tapi,markah dia still evaluate based on individual...so,apa2 yg berlaku pun aku kena bertanggungjawab r atas diri aku senirik....Dalam duk tulis2 ni,aku rasa sgt letiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhh....huhu....Dhla semalam aku tidoq pukui 2 lebih...Aku takleh tidoq sebab nak reka ayat yg power2 untuk presentation ni....huhu..

Cepatla.............aku dh bosan sgt nih....

Ha......skrang ni yg tgh present plak ialah geng fara salwani,ex rumate aku kat Nilai...Laaa...kesianla plak....video yg depa masukkan dlm presentation tu tak appear kat screen....huhu....Satu pengajaran yg aku dapat kalu nak wat presentation ialah,jgn depend sgt kat lcd2 or power point ni....apa2pun make sure ingat kat kepala skit2...bleh r back upkan...

Wey lapaq r....................nanti r tulis lagi...nak off dh ni...bubui!!

No comments:

Post a Comment