Sunday, July 5, 2009

pertama kali jumpa aliff.............huhu




A STAR WAS BORN





Ehm........Haritu,kak eja ada kol aku sebut pasal kak nor nak bawak balik aliff balik semenanjung ngan kak effa....huhu...alif yg lahir pada hari gawai ni,31 mei sempat dismbut oleh kedua orang mak dan abahku serta adik perempuanku,aqilah....Gambaq kat atas ni,kiranya cam fes day r dia lahir,hehe...



kesian kak aku,terpaksa lahirkan aliff melaui pembedahan sebab doktor kata aliff takmau kuaq walaupun kak aku dh push2 banyak kali.......huhu...suke cam tu taw....nyampah...kuikuikui..


Tapi dek krana denyutan nadi dia makin lemah,kak aku pun amik keputusan untuk belah perut ja..........dia kata tym doktor tu bedah perut dia,dia sedaq...coz,doktor tu bius separuh ja..eei..camanala keadaannyakan,dengan bunyik2 mesin lagi....kuss semangat..


cukuq,jgn tak cukuq!!!



Tak lma tu,aliff pun lahir.......ataih ni gambaq dia tengah duk cukuq kepala...rambut dia tu mula2 lebat giler r,pahtu dh dibotakkan ngan sorang bidan ni....mungkin blah2 sarawak gak kowt..aku sebenaqnya....sebenaqnya...huhu...tak bopa gemar budak ni botak...ntahla,nampak cam sedih jeww....tapi yelah,sunnatkan kita botakkan rambut budak2 baru lahir ni...


Font size Budak botaaaaaak,takmo kawan ngan dia!hehe



Ni plak gambaq aliff after dia botak........mungkin sejukkan pala dia,bab tula kak aku bg dia pakai cap....kuikui...........comelnya anak menakan aku ni....sayang kat dia...tapi bila dia berak,aku kasik ja kat kak aku suh basuh....hehehe.....usyukla.....takmau2....


Mak sedara aku kata,budak2 kecik ni akan start rapat ngan kita bila kita basuh berak depa...yeker...masalahnya,aku ni tgk pun tak bleh...aku taktahula pasaipa....ish ish ish...

aku,bab2 dodoi ni bleh....tapi kalau nak basuh berak dia ni cam errr.....ehm......aaaa...

Hai....konpom nanti dia takkan rapat ngan akukan?huhu....nanti r aku try,skrang ni biaq r mak dia yg basuh.....sob sob sob sob...



Khola ngan Aliff nak pi United Kingdom



Ha.....ni kira fes tym gak r aku jumpa ngan dia....aku pun tak sangka baby yg aku pegang ni aliff...dah lama sebenaqnya aku ni brangan nak pegang dia...sampai aku siap cuci lagi gambaq dia masa lahir n letak kat tepi katil aku kat uia...kengkawan aku pun dh masak dgn prangai aku sebelum tidoq....aku sebelum tidoq ni,aku kan usap2 dulu gambaq dia sambil2 cakap ngan dia...hehe...i lebiu aliff!!




Kak eja ngan abg efiie dalam ERL



Tapikan aku betui2 respect r kat abg ngan kak ipaq aku,kak eja...Walaupun abg aku sangat2 bizi ngan keja dia,tapi dia berusaha gak untuk amik kak effa ngan kak nor kat klia coz flight depa delay sekejap kat kl...kesian gak aku kat kak eja ni,walaupun dia dh sarat giler dh,still ikut ja kat mana bg effie pi...Kami pi amik ngan ERL ja pagi2 buta tu coz abg effie takot sampai lewat kat klia,so keta dia,dia parking kat putrajaya punya stesen....dekatla ngan umah dia...huhu..

Sampai2 ja kat Klia,kak nor kol aku,dia kata dpa dh sampai n kat balai ketibaan...wah...elok2 kuaq lif ja,kak eja kata dia dh nampak!!!!!hehehe...hepi giler r coz aku pun dh nampak budak kecik tu.........tidoq ja dia ngan topi2 dia tu....bajet comey r tu..........hehe....tapi memang comey pun......suka!


khola,alif ngan maklang.........

Aku dh dapat budak tu terus aku gendong dia.........hehehe...adik manis!!! sayangnya aku kat dia...taktaula camana nak cakap bila kita dapat berjumpa ngan orang yg selama ni kita tunggu2..

Aku harap dia menjadi orang yg berguna di dunia dan akhirat......Aku sentiasa doakan yg terbaik untuk seluruh isi keturunan aku dan segalanhya yg bersangkut paut ngan aku....semoga Allah sentiasa tempatkan mereka dan aku dengan orang2 yg Dia kasihi...Amin...



Bg effie try nak pegang aliff before aliff fly

*Angin,kau nyanyikan lagu,
untuk permataku,tenang selalu...
Bayu,sampaikan berita,daku kini ceria,aman dan bahagia...
Selimutkan rinduku,bersama malammu......





No comments:

Post a Comment