Friday, September 25, 2009

malam last........



La tahqaf wala tahzan,Innallaha ma'ana..
(Jadila wanita yg bahagia dan membahagiakan wahai Jannah)


Malam ni kiranya malam lasla aku kat umah aku kat perlis..........huhu...rasa sayu lak nak meninggalkan umah aku...

Kalau nak diikutkan,dh hampir tiga bulan aku tak balik umah sebab terlalu bizi ngan assignment n keja2 kat kampus...Nipun sabit raya ja...kalau tak raya, gamaknya...tak balik aku rasa.. Waaa...sedihnya...Esok pagi2 aku kena lipat kain yg aku jemuq n packing siap2 sebab aku plan nak kuaq pi umah ustzah zainah..Berikut merupakan benda yg aku nak wat before aku jalan2 makan angin..


1
) Packing barang2 e.g
*pakaian,
*buku grammar yg aku bawak balik(tapi tak baca),
*dompet(lesen,IC,TIKET BAS,dwit raya,)
*Henset yg dicharge beserta chargernya sekalik
*Mp3 yg dicharge(wajib) *Pendrive2 aku..

Ehm...kalu ada menda yg tak settle lagik aku akn cuba try tgk len esok..Ha...lupa lak,aku ni sebenaqnya nak ucap tenkiu kat farah,afida ngan jijah sebab sudi dtg ke rumah aku baru2 ni..Walaupun umah aku takla mewah sangat...Tapi sudi jugak pondok buruk ala2 Beverly Hill ni dijejaki depa..hehe..Oleh kerana kemalasan aku untuk keluar mengundang depa pulak untuk kemari,cewah...hehe..Tgkla aksi2 depa tym mai umah aku...


Masuk utan mana xtau...hehe


Jah tengah try pegang anak nakan aku...hehe(Bagi dwit raya oi!!!,jgn pegang saja)


Nila cameramenatangman kami...Saudara Shawn..hehe


Dulu2 depa nila salu jadik back up aku walupun aku dalam kesusahan...huhu..tenkiu2..
Ni filzah...Dia mantan ketua tingkatan aku...Dia ni pemurah...Seumur hidup aku,aku tak pernah nampak dia marah...huhu..Ha..Kalau kami nak pi jalankan2,dia r tolong jadik drebar..Dia ni suka wat bisness...Dulu dia menjuai barang2 Radix......So,kalau ada sapa2 yg berminat.tempahla kat dia....Jah!!"Mai secawan!"hehe
Ni lak kawan yg sekelas ngan aku dari form 2 sampai mati...hehe...Nama penuhnya Afida Akmar..Pandai budaknya..Dia ni adalah manusia yg paling jarang nak kol aku...Bukan aku nak katalakan,tapi kalau dia ni kol aku...Mesti benda2 tu berkaitan ngan soalan tentang isi karangan,ucapan,peribahasa dan sebagainya..Hehe..Bguihla taknah buang masa...Walaupun dia ni sedaq yg aku dh lama tak blajaq BM,tapi aku pun taktau awatla duk naaaaaak tanya aku jugak...Cam nak tabuh pun ada...mujuq duk jauh...huhu..Tapi memang kepandaian dia ni aku salute r...Dalam result Spm...Diala yg paling tinggi antara kami2 suma...hehe..Ha..lagik satu,Afida ni orangnya pembersih dan pengemas..kuku tangan kuku kaki malah kuku kakak dia pun diala yg kemaskan.......kahkahklahakah
Ha....yg ni nama dia Farah...Farah Abdullah...Manis budaknya..Dia ni tak pernah merajuk ngan aku..Dia pun tau yg aku ni jenis tak layan orang marajuk2 ni...hehe..Dalam banyak2 kawan2 aku,aku paling suka tgk gigi Farah...Sebab cantik macam jagung...hahaha...Orang dia agak sempoi n tak banyak ragam...Oleh sebab Farah ni ngan aku sama2 Pengawas Sekolah(DULU2),jadik kami banyak menghabiskan masa bersama2...Farah ni bnyak tau pasal aku n aku pun banyak tau pasal dia...Senang crita,rahsia aku,dia pegang,rahsia dia aku pegang...hehe...Walaupun Farah ni yg kdg2 aku panggil kura2 kerana keslowannya dalam pikap memikap ni,TAPI hati dia sangat baik dan mulia..Dia salu menjaga hati kawan2 dia..Itula salah satu sikap dia yg membuatkan suma orang senang ngan dia..hehe(Siaran ini berbayar ya...kahkahakah)


Aku,jijah ngan Adnin...


Semoga Allah mengekalkan persahabatan kami hingga ke Syurga,Aminn


Ngan Shawn.........Arnab aku yg cumil...hehe



SATU MALAYSIA..



*Tip kami dlm mengekalkan Friendship..

1)Sentiasa amalkan Doa Rabitah
2)Tidak bersifat talam dua muka
3)Jauhi sifat mengumpat ketika bertemu
4)Jangan tikam kawan dari blakang
5)Sentiasa memberiikan komen2 yg membina dan bukannya pujian yg membinasa
6) Sentiasa mengucapkan tahniah bila depa berjaya n bersama depa bila depa sedih or berduka
7)Ingat besday kawan2 n kalau boleh bagi2 hadiah setahun sekali..
8)Jauhi perkara2 yg mengundang keMARAHAN IBU BAPA dan KEMURKAAN ALLAH ketika bergaul..

ok bye2..

No comments:

Post a Comment