Wednesday, August 11, 2010

Gudbye..


Ni gambar terakhir dengan ex-rumateku,Arina...Sedihnya sebab dia dah tukaq mahallah...Ahad lepas dia tukaq bilik...Rasa macam baru ja kenal even kenal dari matrik...Dia ni sama kos ngan aku dulu BENL..Then after aku tukaq pi Education,trus dah lama tak jumpa...Sehinggalah Allah pertemukan kembali kami sebagai rumet..Baik dia..dia salu kasik aku pinjam buku berkenaan ngan Fiqh Wanita kat aku...Mungkin sebab dia cam tahu aku minat kut2 tukan...n kalau subuh memang diala yg gerak aku ngan rumet bangun..huhu..

Masa fes aku kenai dia...Aku segan sket n sampai skrang pun still segan jugak,huhu..Dia ni baik gila r...Ingat tak yg aku pernah cerita pasal dia dalam entry aku yg lepas2...Alah rumet aku yg aku kata study pun bertudung tu...Ha,dia r....Memang kealimannya toksah duk cakap r..Aku ngan rumet aku yg HIP HOP banyak ni pun memang naik segan gila r ngan dia...hehe..Dia kan kalau pasang alarm subuh..Bunyik selawat2..Sayu ja nak bangun pun..Kalau alarm aku..kahkahkah..Try tanya rumet aku..Bezanya kami berdua..Cam bumi ngan Sidratul Muntaha..hihi

Bagi aku,agak susah sebenarnya nak cari,budak BENL yg bertudung labuh dan bulat cam dia...Rata2 yg aku jumpa,menggambarkan imej yg agak ruggedla...Tapi bukanla tidak menutup aurat..Cuma memang jenih modern2 style gitu..Aku pun rugged gak senaqnya...hehe...Tapi okla kan dari Lady Gagak...kehkehkeh..

Ehm..Cerita pasal Arina ni,aku teringat lak kat sorang lagik budak BENL yg menjadik antara idola aku iaitu Kak Ainina...Pun bertudung labuh berakhlak mulia masyarakat jaya jugak..Sangat2 baik dan sporting..Dia bukan stakat Warak tapi jugak Warock!!!!hehe..Rock u!!!Ni pun aku pernah cerita gak kat dalam blog..Gambar kat bawah ni tym dia kahwin...Awal benor yer mung kawin kak...hehe...Untuk pengetahuan pembaca budiman..Kak Nina dah selamat melahirkan baby gurl pada minggu lepas bersamaan ngan 7/8/2010..TAHNIAH aku ucapkan..Barakallah..Tahun depan aku lak menyusul ngan Johny Deep...Kahkahkahkah..(Beranganla kau,)hehe..Toing!!!



Aufa Hibriyah..(Fresh lagik ni..)Moga2 kamu akan menjadi sesoleh ibu bapa kamu..Amin..

Aku ni sebenarnya tak diajar untuk tak memilih kawan..Tak kirala bertudung labuh ka,free hair...Bertudung berbonggol2 macam unta ka...Suma aku kawan..Tapi alhamdulillah la.. Allah salu mentakdirkan aku untuk berkenalan dengan oarang2 yg Baik mcam diorang...Mungkin Allah nak aku blajaq untk memperbaik diri kan..

Tapi personal opinion aku.. tak suma yg kita nampak berlabuh-labuhan tu berakhlak mulia...ADA jugak yg sebaliknya...Dan ada yg tudung serba tak kena tapi akhlak dia lagik bagus dari yg bertudung berpurdah..Cuma KEBANYAKAN yg aku pernah jugak...Orang yg bertudung labuh,memang akhlak dia baik..lemah lembut..Muka bulat2..Jaga adab dia..Yg tak jaga tu..aku kurang nampak Tudung labuh DALAMAN dia...Hanya sekadar mata Kasar...BUT NOT BEYOND METAPHYSIC..

So,pesanan aku kepada si pemakai tudung labuh...Sama2lah kita berusaha untuk menjaga martabat tudung kita...Kalau rambut ialah mahkota wanita..Darjat tudung lak,macam singsahsana kita...Tak guna ada mahkota,tapi takdak singsahsana...Wah,dah macam pendebat dari Sudan lak aku ni yer...hehe

Kepada yg pakai tudung,pakai elok2..Tak labuh sampai lutut pun takpa..Pakai tutup bawah dada ngan lepas blakang pun dh cantik...Islam ni mudah ja..Ni aku pesan kat diri aku jugak..Tambah2 kita ikut Mazhab Shafie..Ni kalau Imam Hanbali,siap berpurdah lagik..Ha..Dah pakai tu, jgn terbelah2 plak kain kita ya Jannah...Glamoor munafiq tu...

Kepada yg tak pakai tudung...Pakai jalah,bukan susah pun...PAKAI DULU,IKHLAS DATANG KEMUDIAN...Malaikat tak tunggu dia ikhlas ka dak nak cabut nyawa kita..Dapat order ja dari Allah,trus ON ja..

Kepada aku sendirik...Buatla prangai elok2 kalau dah pakai tudung tu..Jgn Lagho2..Jgn malas2..Jgn wat benda2 yg Allah larang..Dan cepat2 say gudbye pada dunia2 yg melalaikan...Cubala..Tak sikit, banyak pun jadikla..Ok,bye2..

Psst: Akan ke Pahang untuk induction MRC...Moh kiter ke saner;-)

No comments:

Post a Comment