Monday, January 11, 2010

Suatu masa dulu...

Satu masa dulu,tym aku kat matrik Nilai…Aku ada explore satu tempat ni..Betul2 berhampiran dengan Masjid Nilai..Depan hostel aku..Tempat tu sangat cantik..Disebalik luaran dia yg nampak semak dan hutan rupa-rupanya ada satu khazanah berharga yg jarang diterokai orang terdapat kat situ…Aku suka sangat pi tempat tu sebab tak ramai orang tau pasai tempat tu and takdak budak2 laki yg melepak kat situ..Boleh kata takdak sapa pun kat situ..

Antara orang pertama yg aku bawak pi tempat tu ialah Syarnissa…Aku bawak dia sambil suh dia tutup mata…Aku pimpin tangan dia sambil kata yg aku akan bawak dia pi satu tempat yg sangat special..Sampai kat tempat tu..Aku suh dia bukak mata n reaksi dia macam tak percaya..Sebab aku tau,dia n sapa2 pun pasti akn terkejut..Ada jugak tempat macam tu kat Uia Nilai..Tepi masjid lak tu..

Kat tempat tu… Aku boleh berbaring sambil tengok langit tanpa perlu was2 kalu ada org lain lalu kat situ.. ….Aku dengan Syar sama2 berkongsi impian tentang macam2..Syar dengan lelaki idaman dia,aku plak dengan cerita aku senirik..Aku ingat lagik ciri2 lelaki idaman kawan aku tu ialah..lelaki yg pakai songkok , alim,salu pi masjid n yg paling penting merokok..Aku kata yg alim tu oklah..tapi yg merokok tu bukan calon suami,tapi calon nak kasik mampus dia sebab kawan aku tu ada pnyakit lelah..bong betui…fes time aku dengaq orang yg nak kawen ngan laki hisap rokok..kahkahakah..Aku ngan dia pernah jugakla bercadang nak tanam time capsule..Kapsul Masa yg menjadik bukti persahabatan aku dengan Syar..Kapsul masa yg mengetahui betapa peritnya hidup sepanjang 20 tahun kami..Tapi sayangnya..Kapsul Masa yg diimpikan terkubur macam tu ja..

Kadang2 aku tertanya jugak..Adakah aku diberi peluang untuk menjadik sahabat Syarnissa kat akhirat nanti?Aku pun taktau..Kadang2 aku takut..Aku tkut akan mnjadik musuh Syarnissa kat Akhirat kalau sepanjang aku berkawan dengan dia,kami tak saling ingat mengingati…

No comments:

Post a Comment