Friday, March 12, 2010

kEINSAFAN.....


Harini kita bersyukur
Hari esok tambahkan kesyukuran
dengan rahmat pemberian Allah
Itu sifat Orang bertakwa

Teringat lak lagu nasyid dari kaset pertama kumpulan nasyid yg mak aku pernah beli kat aku........,darjah satu tym tu...Kalau tak salah aku dari kumpulan Nada Murni....Best lagu ni..Aku tak ingat mana aku simpan atau sepahkan kaset ni..

Hari ini.....Lebih baik dari semalam....Ya,aku sangat malu dengan sifat amarahku yg lalu...Darjat Nafsu yg paling tinggi....Alangkah indahnya jika aku memiliki Nafsu Mutmainnah yg lebih banyak dari Nafsu amarah......Pasti aku dapat mengawal diri..Aku tak boleh di provokasi...Aku cepat melatah..Apatah lagik bila ada yg menegor aku bukan pada kesalahan aku.....

Pagi ni aku memulakan hari dengan menelaah Buku Aku Terima Nikahnya 2:Bercinta Sampai Ke Syurga dari Ustz Hasrizal Abdul Jamil..Taktahula sapa yg empunya buku ni........Yg pasti ini koleksi kedua yg aku jumpa di rak buku rumah aku selepas buku pertama keluaran ustaz Hasrizal tu............Sangat tersentuh dan termalu dengan diri bila bercakap tentang erti sabar dan ikhlas...

Aku seorang yg sangat tak bopa sabar dan ikhlas dengan apa yg aku lakukan..Itu ja yg boleh aku katakan....Teringat salah satu kata2 seorang teman banduan kepada Fahri dalam ceita " Ayat2 Cinta"...

"Allah sedang berbicara kepadamu tentang SABAR dan IKHLAS"...SABAR dan IKHLAS itulah ISLAM ....

Satu hari aku berazam untuk memiliki kedua2 sifat ni.......Walau bukan secara total tapi jika sasaran aku hampir2 ke centrenya.......Bagi aku itu sudah lebih dari cukup.....

Kepada mereka yg kemarin......Aku sudah maafkan kesalahan mereka...Juga maafkan aku cuma azimat kepercayaanku itu sudah..............Maafkan aku...sebab itula aku..

No comments:

Post a Comment