Friday, January 7, 2011

Darah di balas racun!Lets donate blood!

Haiyai....Assalamualaikum dan selamat pagik suma!!!!!! Pagik yg ceria bersama saya,Cik Jannah kiter!!.........Ok,rini saya nk bercerita mengenai pengalaman saya menderma darah....Sangat seronok! Ni ialah fes time dan last time saya menderma darah dalam tahun 2010. Before ni adalah jugak 2,3 kali...Tapi tahun lepas sempat sekali ja.... Tym pi Baktisiswa kat Felda Jengka 7 tu tak dapat nk derma sebab tak cukup syarat....Awat tak ckup?Berat badan tak sampai 45 KG ka? KAHKAHKAHKAH...kalau aku cakap syarat yg ni obviousla aku ni penipu bosaukan...hehe...adala tang mana2 syarat yang tak cukup....

Ha,nk tahu tak antara syarat2 membolehkan anda suma menderma darah? Sila tgk entry  lama aku yg ni...KLIK la sket..

Jap nook,mak tengah perah darah ni...hehehe....

Ada orang cakapkan kalau kita derma darah ni,badan makin gemuk, yaka...tgk aku ni...kurus ja derma darah...kahkahkahkah...TIPU DOSER TAU,NANTI MASUK API MERANGKER!gulp!

Bagik aku,donating blood is not the factor untuk jadik gemuk.. Dependslakan...yg jadik gemuk tu sebab dikatakan bila kita tukaq darah,badan kita makin segar and selera makan agak bertambah la... Tapi..Klau dah nk gemuk, ko derma lemak pun tetap gemuk jugak! huh! Banyak ja kengkawan aku derma darah,kurus2 ja...sihat walepat liat lagik...Jadik,jum r derma darah ya...Sekarang tabung darah dah kritikal...


Alhamdulilah!!!!!!! fresh dari ladang!Panas2 lagik ni.. ni tak cukupp ni,bolehla mintak refill ya,....kehkehkehkeh..

Lepas2 dah penuh tukan,dia pun letak la kantung darah tu atas kaki aku...panas rasanya...Tiba2 rasa nk buk balik,sayang nk bagik...huhu

"Nurse,boleh buk masuk balik dak darah saya, cam sayang ja nk bagik,hehe,gurau2"
  
 Amikla kan..Aku ni dwit tak banyak nk bagik...Apa yg boleh bagik,..Bagikla skit2..huhu..

Lepas2 derma darah nikan...Dia bagikla ubat and suh makan2 skit...Ada ayaq milo,ayaq hundred plus,roti2,karipap,kek and epal...Banyak gila makan dia...Sijil pun dapat....Pastukan yg paling peliknya...Dia bagik hadiah saguhati jugak tau....Cuba teka apa??Teka r!!!!!!!

Dia bagik ridsect!!!!!!!!!!!!!!!!! KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH..

credits to coster.com 
Terkebil-kebil aku sekejap lepas dapat ridsect tu...aiyark!!...Bolehla labu...Aku bagik kau darah,kau bagik aku racun serangga...Halai jalah....hehehe..
 

No comments:

Post a Comment