Tuesday, January 18, 2011

Naik Motor cari makan-untuk budak2 Uia yg nak bersarapan

Ok...Bertemu lagik kita dalam rancangan NAIK MOTOR CARI MAKAN...hehehe...Dah lama tak udarakan rancangan nikan...Maklumler..teman ni sibuk mengalahkan Perdaner Menteghi!! Nk makan pun nyempat2 ja...Ni satg nak pi bayaq saman lak...Ritu pakcik2 Polis Uia ni xcited gila nk saman aku sebab tak pakai helmet....Aku terlupala wei nak pakai,rushing sebab meeting tukaq venue...Las2,sampai2 ja kat Wakeq...Ehm..Nampakla beberapa ketul marshmallow putih yg tunggu nak tahan aku.....wuaaaaaaa!!!!!.apapun.harap2 dia terimala rayuan aku ni..Aku dah insaf!! Wuuuu..


Ok..Back to our title....Ha...Senaqnya,ni kira barulah jugak aku tau kat tempat area2 dekat2 ngan UIA ni ada kedai roti canai yg melayu wat....Selalunya mamak2 jakan banyak wat roti2 ni...Then sebab lapaq ritu,aku pun ronda2la nak cari roti canai area2 luaq UIA ni....


Sampai kat tengah2 Traffic Light,ada satu pakcik van sekolah ni brenti sebelah motor aku...Dia duk renyeh2la kat aku yg atas motor ni...Heranla jugak aku..Tapi xpa..aku renyehla balikkan..Orang tua..satg wat muka dia kata pa plak..

Pastukan.. Dah..Alang2 dia duk renyeh kat aku,aku pun tanyala dia," Pakcik!! Sini mana ha roti canai dia sedap!!"..Aku cakap kokuat r dah tengah2 traffic lightkan...Aku senaqnya nak cakap sedap,murah dan banyak...Tapi banyak la plak adjektif nak sebutnya kan...hehe


Torkojut nyah pakcik tu...Kuat sangat kut sogha aku ni...Mujuq dia tak kena heart attack...Kalau tak,tak pasai2 masuk juvana plak aku ni..huhu


"Tu2 depan tu...situ ja...sdap kat tengah2 tu,ada budak laki yg wat.."sambil terenyeh2..


Uih...Takut gak aku orang tua ni...duk terenyeh2 dari tadik..Takut gak tgk gigi dia..Tapi aku pilah jugak...kat tempat yg dia cerita ni...


Sampaila kat tepi skolah teknik Gombak ni....Banyak kedai...Aku pun tanyala fomfuan2 yg duk makan kat situ....


"eeee tmpng tanya...sini ada kedai roti canai dak"


Budak2 pompuan tu duk tgk aku pelik....Aku pun pelik...awatnya..salah cakap ka....Pastu bila aku tgk makanan   depa  atas mja tu...Jawapannya terus masuk ke ulu Pankreas aku....kahkahkahkahkah...aku pi tnya kat ORANG YG TENGAH DUK MAKAN ROTI CANAI DAAAA!!!!!
BUTA KA HAPAAA!! malu la gak...tapi wat bodo jalah....Nila kedainya......hehehe




Mkcik ni...Nama dia NORIDAH...Diala tokey kedai roti canai ni........Dekat ja kedai ni...sebelah sekolah teknik....lebih kurang 5-6 minit...DIRECT  kuaq    kanan  dari  gate  UIA..
Hepi lak makcik ni........kahkahklah  sapa nk tempah roti canai...LEH WAT TEMPAHAN ONLINE YA...Dia ada facebook gak....hehehehehe....


 
Tebar tinggi2 sket makcik!!!! Kasik terbaaaangggggg!!!!!
teringat cerita senario!!! hehehe


ok....sket lagik....bagik dia warming up dulu...hehehehe

 

Hos rancangan Naik Motor Cari Makan!!!!!!!hehehehehehe
Cepat makcik...kiteorang dah lapaq dah ni....Makcik pun kami nampak cam roti John dah...hehe..
Gurau2...

 Dahla baru 2 minit  order  pstu, tanya dh siap ka? memangla budak Jannah ni!!!!
Yeah!!!!!!!! Terbaekkkkk dari ladang!!!!!!hehehehehe

GEBU2 SIGEBU2!!! heheheheheheheheh....Sedap gila kut!!!! Saya makan roti canai teloq...
Last question aku tanya makcik tu....
"Makcik...Makcik.saya nak tanya ...boleh dak.. Makcik basuh dak teloq ayam tuu before wat roti canai?"

MAKCIK KATA...."EH MISTILAH BASUH!"TAK BASUH KOTOQ!!!"

Yeayyyy!!!! HEHEHEHE....DAH MAKAN BARU TANYA YA...hehehe..

Aku pernah terbaca buku2 pasal agama ni dia cakap..kalau kita tak basuh teloq b4 masak,dia jadik haram sebabnya kita mungkin akan termakan taik ayam yg melekat2 kat teloq tu...So bewarela ya kalau kita makan burger ker..murtabak Pasaq Malm ka...Kalu tgk org yg nk masak tu baru2  amik dari bekas teloq tu...Usually tu fresh2 dari bontot ayamla...errrrr...Kau nak makan ker?


 
Ok...singgah2la ya kat kedai makan Makcik Noridah...Nasik Lomak pun ado!!!!!Boiiiii!!!!!!!

2 comments:

  1. Kna pkai helmet x nk g kedai makcik tu?hehe

    ReplyDelete
  2. marshmallow putih tuh nak makan bleh??haha

    ReplyDelete