Saturday, February 13, 2010

~Akal`

Harini 14 Februari.......Hari Kekasih yg sinonim dengan nama oputihnya Hari Valentine..Aku terbangun pagik tadik dan terpikir...Agak2nya brapa orangla yg sejantina aku yg menjadik korban malam semalam dan hari ini..Agak2nya jugak,brapa banyakla sperma dan ovum yg bertemu semalam...DaN agak2nya brapa banyak pulakla bayi2 luar nikah yg akan dibuang selepas ini...

Kemarin,bilamana aku melihat seorang bayi yg dibuang dlam tong sampah dalam keadaan terbakar,hati aku macam sakit...Terlalu sakit...Aku taktahula nak describe
manusia ni macammana...Mungkin aku bukan berada dalam situasi mereka...Jadik aku tak paham...Tapi tu bukan alasannnya untuk kita menjadik binatang!! Sedangkan menatang pun sayangkan anak2 dia..

Zalim!!Zalim dalam Islam bermaksud meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya...Zalim akan berlaku bila:-


1) Hubungan yg sepatutnya dirasmikan dengan nikah tapi dimulakan dengan perbuatan kotor dan jijik.. dengan alasan"Takpa,nanti apa2 yg berlaku,abang yg akan bertanggungjawab"

2)Seorang ibu yg mengandung yg sepatutnya menjalani medical check up setiap sebulan sekali,minum susu untuk kalsium bayi,dan membaca aL-quran untuk perkembangan otak bayi..tidak berbuat demikian,malah masa yg digunakan adalah dengan memakan nenas,akar kayu,air coke dan panadol semata2 untuk membunuh janin.

3) Seorang bayi yg baru sahaja dilahirkan yg sepatutnya didakap oleh ibunya, diperdengarkan laungan azan oleh bapanya,namun dibuang dalam tong sampah, diflush dalam lubang tandas, dan di hurung oleh semut depan surau...

4)Sumanya berlaku bila akal yg sepatutnya diletak dhati tapi diletakkan di kepala lutut...



Bayi ni akan menunggu mak dan ayah dia kat akhirat nanti untuk bertanyakan beberapa soalan
"Apa dosa saya?"
Kenapa buang saya?




No comments:

Post a Comment