Saturday, February 13, 2010

~Perlis Indera Kayangan~

Suasana pada pagik ni kat umah aku amat mendamaikan.......Sejuk..Berbeza semasa aku di UIA, yg mana cuaca yg boleh menyebabkan plajar2 Afrika senirik turut mengerut2...

Alhamdulillah,kepulangan aku pada pagik kemarin disambut dengan hembusan dari angin monsun timur laut yg selalunya akan bertiup dari awal bulan November sampaila bulan Mac...Angin yg berkelajuan kalau tak salah aku dalam 10-20 knot ni amat dinanti-nantikan oleh penduduk desa macam aku..Nanti aku buh gambaq kawasan sekeliling kampung aku yer...Best gila r..Seronok sangat duk dikelilingi sawah ni...Cuma banyak ulaqla...

Pagik kemarin tym aku ngan abang n kak ipaq aku baru sampai kat umah (6.30 pagi),sementara nak tunggu mak aku bukak pintu.aku nampak Memey duk gonggong sesuatu yg warna putih,aKU TERKEJUT,aku macam taw menda apa yg dia bawak kat mulut dia tu...Aku mintak tapi dia cam marah2...Bulu2 dia habeh kembang..Geram aku..

"Abang Effie,kucing ni makan arnab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!",jerit aku kat abg aku..

Tym abang aku duk tarik2 arnab yg dh terkulai layu di tasik madu tu (lagu poziah latip),aku nampak mak ngan ayah aku baru balik dari masjid...Patutla depa lambat nak bukak pintu..Pi subuh sana rupanya..

Depa pun terkejutla,
"Laa,baru tadik ja duk men ngan ayah dia (arnab jugak) dah mati kawan ni...Kesiannya..."kata mak aku sambil dukung Adnin..

Aku pun merajukla 3minit ngan Memey,mana taknya...Arnab aku kena mkan ngan dia...dia duk Miaw2 banyak kali pun aku wat bodo ja..Nak tarik perhatian akula kononnya...Tapi aku maafkan dia...Bukan salah dia,dia takdak akai..Kita yg ada akal ni patutnya tutup cage arnab tu rapat2...Betul tak?




No comments:

Post a Comment