Saturday, February 27, 2010

~The Justice of Allah~

~Tasbih cinta~

Terkesan dengan kata2 seorang ustazah pada petang tu..."Kalau kita pernah berpacaran,jodoh kita jugak orangnya pernah berpacaran"

Tula keadilan Allah kepada hamba2-Nya.....

"Benarkah?Kalau begitu...mungkinkah jodoh aku.....,"hati aku tertanya2,jantung aku berdebar2..

"Tapi ada ja yg berlaku,lelaki yg pernah berzina,kaki botol dan jahat berkahwin dengan perempuan solehah dan suci,macamna tu ustzah?",tanya aku lagik...

"Ustz Sohirin prnah kata,perkara tu memang berlaku,tapi kemungkinan jodoh mereka takkan lama,ataupun akan ada kesan sampingan pada rumah tangga mereka,sebabnya...Ia adalah hukum Allah dan sudah tertulis dalam Kalam-Nya",kata ustzah itu lagi...



Bisikan doaku,dalam butiran tasbih....


Aku terdiam.......Namun akal dan hati aku sedang memuji2 kebesaran Allah...Betapa Allah itu adil pada hambaNya...Subhanallah,Walhamdulillah,Allahuakbar...

Kata2 ustzah...aku ceritakan pada kawan2 aku yg masih "bujang",ada yg tersenyum,tak kurang yg tertanya2 seperti aku...

Bagaimana pula dengan lelaki yg sudah beristeri namun berkawin dengan wanita bujang?Apakah itu dikira seperti......aRGHH..

Tapi..kadang2,ada yg kita taktahu,tapi Allah senantiasa tahu...Ada sesuatu yg sentiasa mahu diberikan kepada kita namun bukan masanya lagik...

Kadang2,kita senantiasa cemburu melihat kebahagiaan orangyg kita lihat sempurna,punya suami yg soleh,isteri yg solehah serta anak2 yg cerdik pandai...Kita senirik kadang2nya juga mengatakan yg Allah itu tidak adil,dan tidak membahagikan kebahagiaan,kekayaan,dan kebijaksanaan yg sama kepada kita...

Tapi Allah selalu ada cerita Baru buat kita....Seprais yg kita senirik tidak jangka...Dia adil...-The Justice from Allah

1 comment:

  1. tersentuh sy membacanya jannah...

    dlm dunia ni mcm2 blh b'laku...
    x semua larian mesti di atas landasan..
    percaya pd janji tuhan..
    insyaAllah Jannah punye jodoh mesti seorg yg b'iman n b'amal soleh... :)

    ReplyDelete