Tuesday, February 16, 2010

Cerita malam2

Mlam ni mlam terakhir aku kat umah......hehe....Macam besalah...aku suka sangat cerita tentang beNda yg terawal dan terakhir....Yg tengah2 ni tak feel sangat nk cerita pun...Sepatutnya aku dh naik bas dh malm ni,tapi abg akU effie suh aku balik esok ja,dia nk antaq.....Laa ini tinggai aku,qilah kak wulan ngan tok ja kat umah...Yg len suma pi hospital,bawak Adnin...Sebab Adnin disahkan kena campak oleh kak aku..Kesian Adnin,patutla masa berkelah marin, dia macam tak bermaya ja mandi..Aku harap dia cepat sembuh...

Sebut paasai balik esok ni...Aku ni tak suka jugakla balik lewat2 ni,tambah2 lak esok aku ada klas pukui 2ptg,takut tak sempatkan......Klas DR.ZAINURIN tu aku kena pi jugak sebab tu klas terakhir aku ngan dia,lagipun dia nk bg tip2 jawab exam final...So,nak tak nak kena r attend gak..Tapi klau tak sempat takpala...Aku pun taknak abang aku rushing2 sangat...Biaqla...Aku boleh ja tanya apa masuk exam kat kengkawan aku...

Kalau aku balik sorang pun aku takut...Dulu masa aku kat Nilai,aku salu balik sorang gak.....Kalau bertolak mlam,alamatnya dalam pukui 5 pagi gakla aku sampai...Takut gak r jalan sorang2 kat tengah2 bandar seremban tu,tapi nak wat camna,tawakkal ja..Dari seremban tu amik ktm pi Nilai...N dari Nilai tu naikla teksi ke UIA.....

Tapi keadaan bilamana aku masuk UIA gombak ni takdak beza pun...Cuma mungkin aku leh kata kat Nilai mencabar skit kut berbanding kat Gombak...Kat area2 gombak ni kira banyak transport berbanding sana n jauh lebih murah...

kALAU turun Pudu tu dalam pukui 4.30 pagik...leh tunggu kat Central Market,amik bas METRO NO 91...dalam rm2.50 ja........trus sampai Uia...Tapi skrang kat CENTRAL MARKET banyak kaki pow...Sebab tu bahaya dah sana...Aku ingt lagik tym aku sampai2 ja Pudu ritu,aku ingat nak pi CM ja trus,alih2...Aku pi ikut senior2 skolah aku yg kebetulan beBudak UIA gak..Mujuq aku jumpa depa pagik2 buta tu tapi depa ni jenih skema n penakut skit...Depa r crita yg Kaki2 Pow kat CM tu...Dah jalan ngan orang penakut sgt2 ni payah gak AKU...Depa bukan mau lalu kut CM... dAH TU..macam2 aku naik ngan depa nak sampai Uia tu...tukaq stesen ni,tukaq yg nu...Nyesai pun ada sebab jauh ngat!!!!!!...isk isk... Tapi xpalah,selamat tu memangla selamat tapi....aku r penat,hap! hap! BEG AKU BERAT!!!!!!!!!

Tapi kan,ikut pngalaman2 lama aku jalan sorang2 pagik2 buta kat Pudu tu memang menakutkan r...Ada skali tu aku jumpa ngan muka mcam Mona Fendy ooo...Dia duk nak ikuuuuuut aku...pAHTU dia duk wat cerita sedih,satg dia cerita motor laki dia kena curi la,kereta laki dia kena tarik la...macam2..Cerita kat aku pun bukan leh wat apa....huhu..Pahtu dia kata dia kena pi mengubati orang,MANDI BUNGA!!...Kira dia ni ala2 tok bomoh gak r..Haaa...tu yg mak serrreeeem tu...Dahla aku pun duk takut2 gak..Mujuq dia tak wat apa2 kat aku...TIDAK NI.......

Ada satu kali tym turun kat Pudu tu,aku jumpa ngan Syafiq,geng FSCC ngan aku gak..mula2 aku tak prasan dia duk ikut aku dari blakang...Aku duk dengaq2 jugak r orang duk berdehem2...Aku tak beralih...takut gak...kang beralih2 tak pasai2 hilang lehiaq aku...Bukan leh penjenayah zaman skrang ni...tapi Alhamdulillahla...Mujuq gak ada dia..At least ada orang aku kenai...Dia kata lebih kurang setengah jam yg lalu,ada orang kena ragut kat situ...Gulp...Ya Allah,tempat apakah ini..Aku terkedu sat..

Lagik banyak r pengalaman aku kat Pudu...Apa2pun nasihat aku,try cari teman r nak balik ni...Bahaya tau dunia skrang ni...Tambah2 orang pompuan....very2 da......

ok lah...nak pack barang2 ni...
Cuma sapa2 yg baca blog aku ni tolong ingatkan aku yg esok aku kena pi library,cari buku2 tafsir ibnu majah n Sunanun Sittah yg lain...Aku kena wat assignment..ok booooiiiiiiiiii

No comments:

Post a Comment