Thursday, February 4, 2010

~Syukur~-Alhamdulillah A''laa kulli hal-


Redup dan tenang cuaca petang ni...Harini Jumaat,hari start cuti bagi aku dan kawan2 aku yg len...


Pagik2 lagik aku dah kuar bilik untuk mensettlekan masalah yuran aku kat bank Muamalat..Alhamdulillah,abah seakan memahami situasi aku segera memasukkan sejumlah wang ke dalam akaun aku sejurus selepas aku menghantarkan msj untuk membayar yuran...Terima kasih abah..Terima kasih...


Hal yuran dah selesai...Kalau tak kerana memikirkan kegagalan membayar yuran pada masa yg diberi akan memberi kesan dalam proses prereg subject aku nanti,misti aku takkan mintak lagik kat abah aku...


Urusan aku dipermudahkan Allah bilamana aku tak perlu menunggu lama untuk urusan pembayaran sebab aku terjumpa Nombor giliran yg terdekat kat tepi2 bank tu iaitu 445,berbanding nombor sebelumnya yg aku dapat iaitu 493..Mungkin ada yg bengkek jugakla tgk aku baru masuk truih pi bayaq dulu tapi tula namanya nasib...Hahahahaha


Lepaih tu,aku trus siapkan assigment Dr Kabuye yg aku tak antaq kemarin...Tak kesahla dia nk deduct markah aku ka apa yg penting aku buat..Assigment ni agak complicated sebab memerlukan aku untuk mencari ayat2 tertentu dalam AL-QURAN dan lebih complicatednya,aku takdak software tu..Mujuq Kak Aida,classmate aku tu kasik aku pinjam laptop dia...


Berkat kesabaran aku akhirnya aku berjaya jugak siapkan,tapi masaLah ada lagik sebab kat tempat print tu takleh detect tulisan arab lak......KOMAN SPANA sungguh...Tukaq macam2 pun takleh gak...dahla kebetulan komputer situ cam seput barbey sket..


Last2,aku pun balik mahalah gitu r ngan bawak laptop kak tu skali..Berat kowt..Aku kol Dijah,suh dia print guna printer dia...Alhamdulillah melekat gak r tulisan tu dari yg kat CC tadik yg macam tulisan zaman Firaun masuk tadika ja mula2 tu..


Contohnya macam tulisan bawah ni


Aku nak makaaan!!!!


Lepas2 siap tu,aku mayang2 zohor,aku truih kuaq pi antaq kat Dr Kabuye..Baru ja nak naik tangga aku dh terserempak ngan dia macam kalut ja turun...Aku kata aku nak jumpa dia,dia suh aku tunggu kat bilik dia ngan student len...Nampak muka dia ni...aku tringat kat seseorangla plak...Dalam setengah jam jugak aku duk ngan budak2 yg duk jawab exam dalam bilik dia tu...
Last2 aku pun submitla assigment aku...Dia kata ok ja,janji submit...Baik ngat dia..Alhamdulillah lega aku..Serabut aku semalam sampai tidoq pun tak lena..Mujuq makan kenyang...hehe..




Cuma terus terang aku katakan,aku admire jugakla kat Dr Kabuye in terms of Ilmu dia...Sangat2...Bagi ja ayat Quran kat dia,dia leh cerita page bopa,juzuk bopa, blah mana n makna apa...Dia tak pernah bawak buku mai kelas...Suma tu dalam kepala dia ja...Subhanallah...Haza Min Fadli Rabbi...(Sumanya dari kesempurnaan dan kelebihan Tuhanku)

Aku doakn moga suatu hari aku ngan kawan2 aku boleh jadik cam dia...Muka dia macam arwah sepupu aku, Abang Zaid yg meninggal kat Mesir tu...Aku teringat kat dia...~It's been so long~

Lepas2 kuaq dari bilik Dr Kabuye,aku trus menghadiahkan kat perut aku sepinggan Chicken Chop dari Kyros Kebab...Aku tak pernah makan chicken chop kedai ni sebab mahai tapi sebab aku dh siapkan semua kerja2 aku yg tertunggak,aku kena bagi hadiahla kat diri aku senirik...hehehehehehe...Nurul Jannah SUPER!!!!!! HIP2 HURRAY!!!!

Trima kasih Nurul Jannah,trima kasih jari Nurul Jannah sebab siapkan assigment,terima kasih kat mata Nurul Jannah,terima kasih kat bahu Nurul Jannah sebab dapat tahan kepala otak aku yg nak tumpah ni..terima kasih kat kaki Nurul Jannah sebab sanggup berjalan jauh,Terima kasih Nurul Jannah...

~Terima Kasih Allah sebab bagik aku semua ni~

*Seminggu yg sangat menguji*

1 comment: