Monday, June 28, 2010

Rezeki.......

Harini aku bajet nak posalah kunun.........Lepas subuh tu...aku bgun tgk tv...Harini takdakla mengantuk sangat macam hari sebelum2nya...Maybe sebab tidoq awaikan...Pagik2 lagik,mak suh kak wulan tolong gorengkan cucuq cempedak sebab mak nak bawak bekai pi skolah dia...

Oleh sebab lapaq...aku pun pilah dapuq....Bukak tudung saji...Bnyak gila cucuq...aku pun..Makanla cucuq cempedak tu...Dah nak sampai dua dah...Kemudian bila yg nak half kedua tu...barula aku teringat yg aku tengah posa....Alamak...terpaksalah luahkan balik...

Based on dat situation,aku bolehla buat analogy yg...kadang2...sesuatu yg dinamakan rezeki tu yg berada di depan mata kita kdg2nya bukannya selalu milik kita walaupun benda tu dah hampir masuk dalam perut....Terpaksa diluahkan atas sebab2 tertentu.......Kadang2...perbuatan kita itu,mungkin akan disalah erti...Mungkin,kalau kak Wulan tgk reaksi aku memuntahkan kembali cucuq tu,dia akan kata cucuq yg dia masak tu tak sedap...n berkecil hati...Tapi kalau dia tahu dari awal sebab kenapa aku muntahkan kembali cucuq tu,maybe dia takkan terasa hati....

Sesuatu yang kita lakukan....Mesti mempunyai alasan yang kukuh...

No comments:

Post a Comment