Monday, June 21, 2010

tenang


Alhamdulillah....hari2 berlalu dengan penuh ketenangan..Cuti semester ni membuatkan aku banyak bukak mata tentang erti kehidupan,erti hidup bekeluarga,erti persahabatan dan lain2...
Aku tak suka memanjangkan setiap inci cerita dalam kehidupanku...Cukupla sekadar yang memahami,paham dan yang tidak memahami,aku tak dak kudrat nak cerita lebih2..

Aku mahukan sebuah kehidupan baru...di mana,kehidupan ini...aku lebih kuat dan tabah,serta lebih positif dalam hidup...Kdg2...dugaan tu tak datang direct menimpa kita,tapi kepada ahli keluarga kita,sahabat handai dan sebagainya...

Kalaula aku berkuasa,ingin saja aku cabut neuron2 dalam otakku yang mengingatkan aku memori2 yang tak bopa indah dan sejarah2 pahit yang pernah ada dalam kamus otakku...Neuron2 yang ada,biarla aku serapkan dengan kenangan yang membuatkan aku lebih lena tidor dan ceria selalu...

Perjalanan hidup kita ini,tidak lama..harini,kita masih bernafas...esok lusa,kita tidak pasti sama ada jasad ini masih bisa bergerak atau tidak....Wallahualam..

No comments:

Post a Comment