Monday, February 14, 2011

Letihnya

xleh nk ckp....terlalu penat...Minggu yang bagi aku agak mencabar..Tadik 2 klas aku tak pergik sebab aku benar2 rasa kurang sihat...tambah dengan cuaca panas yg bagik aku agak membunuh...Ya...cuaca panas bagi sesetengah orang memang membunuh...Dan on the spot, kita mengharapkan hujan sebagai rahmat..Tapi bg "mereka2" itu..bagi golongan tertentu,cuaca panas adalah rahmat....Siapa mereka2 yang aku maksudkan...Golongan penoreh getah..Golongan yang dahulunya hidup dalam serba  kekurangan tapi berkat dari rahmat cuaca panas dari Allah...Mereka mampu hidup dengan agak senang..Melebihi gaji seorang guru katanya....

Jadik...nasihat kepada aku senirik ketika ini..blajarla untuk berkorban demi kebahagiaan orang lain...Belajarla untuk memberi..

Ya Allah...jika kesibukan kami ini memberi manfaat dan kegembiraan kepada orang lain..aku redha namun aku benar2 mengharapkan beberapa perkara...Walaupun aku sibuk...Izinku aku..

  • Untuk tak hilang kasih-Mu
  • Untuk tak kehilangan keluargaku
  • Untuk tak kehilangn  kawan2
  • Untuk tak kehilangan pelajaranku
  • Agar aku tak hilang harga diri...
Amin...

Still keep on walking but slowly...

2 comments:

  1. Salamalaik ya sahabat y kucintai.....

    sesungguhnya diriku senantiasa mendoakan kesejahteraan dirimu...

    sesungguhnya diriku senantiasa bersedia menadah sepasang bahu tegapku ini u membiarkan kepalamu y besar itu u melentokkan....

    huhuhuhuhu.. ;-)

    Jane busuk!!!!
    good luck 4 everything my dear... ;-)

    ReplyDelete
  2. salam jah...saya tak tahu nak cakap apa...tapi tima kasih utnuk pertolongan awak yg sangat2 tak terhingga semalam...tima kasih..

    ReplyDelete