Sunday, April 19, 2009

Adakah aku menepati janji...


Sebenarnya...bagi aku,dalam nak mengharungi hidup ni....ada macam2 benda yg aku perlu consider untuk mencapai kejayaan..

Setiap tahun,aku akn snantiasa berazam untuk menjadi individu yg baru,supaya aku boleh menjalani transformasi diri aku senirik...Tapi aku rasa,semakin aku melangkah ke alam kedewasaan,semakin banyk prinsip dan pegangan yg telah terabai...

Mengenangkan kembali aku dan sejarah lalu adalah pengalaman yg sukar untuk aku tempuh..Sehingga seringkali aku merungut di hadapan Allah,mengapa aku dilahirkan dan kenapa aku di hantar ke dunia ni sedangkan aku akn banyak lagik menambahkan dosa aku hari demi hari...Aku tak punya apa2 kelebihan,aku rsa aku tak dapat nak membhagiakan ibu-bapaku...Jarang sekali aku dapat menunaikan janji2 aku dgn Allah...

Namun,Allah senantiasa memerhatikan aku..Tak pernah lari pemandangannya dari aku dan sentiasa bersama aku susah dan senang........Dialah jugak yg menunaikan segala permintaanku walaupun Dia tahu,aku jarang skali,menjaganya,sebagaimana Dia menjagaku...

Adakah aku seorang yg menepati janji....seringkali aku bertanyakan kepada diriku tatkala aku bgun pagi untuk solat subuh....Kdg2..aku berjanji yg aku akan bgun untuk bertahajud,tapi aku asyik melayan nafsu tidurku..kdg2,aku berjanji untuk semayang di awal waktu,tapi aku ralit melayan angan2ku...

Ya Allah.......kau ampunilah aku...aku telah banyak mempersia masa remajaku..Janganla Engkau berpaling Ya Allah...Janganla Engkau berpaling dariku..

Aku mahu berjaya dalam dunia yg Engkau ciptakan,tapi semestinya aku juga mahu berjaya di AKHIRAT NANTI..

Bantulah aku Ya Allah,aku tak mampu untuk bergerak lagi kiranya mizanku tidak cukup untuk aku mencium syurga-Mu...

3 BENDA YG AKU MAHU CAPAI TAHUN INI:

1)Merendah diri
2)Ringan tulang
3)Berbudi bahasa

No comments:

Post a Comment