Friday, April 17, 2009

Aku..roomate dan gombak..





Harini....17 april...kiranya,lagi 11 hari lagi aku bakal menjadi pelajar tahun pertama di
uia gombak...Agak nerves jugak aku memikirkannya...memang sudah menjadi
kebiasaanku berperangai sebegini bila aku akan bertukar ke tempat yg baru..

Macam2 dalam fikiranku,bagaimana gombak?dapatka aku menyesuaikan diri kat
sana?dan yg paling merungsingkan aku,siapa bakal roomateku....huhu...
Sebenarnya,aku sgt bencikan perubahan...huhu..Kerana aku adalah org yg sgt stick
pada satu2 benda ja...

Inila kelemahanku yg aku sedari dari aku kecik lagi..Aku sedar sikap macamni tak boleh ada pada individu yg ingin berjaya tapi entahla...Aku sebolehnya mahu menempatkan semua rumate2 ku yg dahulu ke dalam Mahalahku iaitu Mahalah Aminah..Bencinya aku dengan keadaan baru ini...

Suatu pagi,aku mendapat msg daripada jijah,budak jurusan arab dan ex-rumateku yg sgt rapat dgnku semasa di Uia Nilai...Dijah mengajak aku untuk menjadi roomatenya di Gombak yg kebetulan dia mendapat Mahalah yg sama dgnku...Bagi aku,pelawaan dijah amat2la dinanti2kan kerana aku pun takdak partner lagik.....huhu..Biasala,Dijah adalah sahabat baikku selepas ketiadaan Syarnissa,huhu....Tapi untuk mengajak dia menjadi roomate adalah sesuatu yg mustahil kerana aku tahu,pasti diapun ada pilihan dia yg tersenirik...huhu...Jannah2...pasai benda kecik pun nak kecoh..

Sebenarnya untuk short sem ni,pelajar2 baru diberi keistimewaan untuk memilih 3 orang roomate untuk tinggal bersamaku,kebetulan sebenarnya aku sudah mempunyai dua bakal roomate iaitu Aqida dan Che A yg kebetulan adalah budak ben yg mengambil short sem,kiranya aku kekurangan seorang lagi roomate..Dan jikalau dia sudi menjadi roomateku,kiranya dialah partnerku nanti...huhu..

Oleh kerana dijah menghadapi penyakit saraf dikaki,aku pun mencadangkan kat dia supaya dia buat surat untuk mendapatkan bilik ground floor,hehehe...mudah2han aku jugak boleh menumpang tuahnya dapat bilik bawah...amik kesempatanla katakan.........kahkahkah...susahla dapat tingkat atas2 ni..huhu..Kebetulan dijah nk wat surat untuk memaklumkan kpd pihak uia tentang pyakit dia, aku pun memberi segala butir2 diriku and dua rakanku yg lain dgn hepi2 sambil tak putus2 bersyukur ke hadrat ilahi sbb memberikan dijah sbgai pelengkap roomateku..Bagi aku dijah adalah sekeping puzzle yg melengkapkan keseluruhan puzzleku...huhu..

Namun sudah suratan Ilahi,keesokkan harinya,dijah msg aku,dia meminta maaf kerana tidak dapat menjadi roomateku..katanya,uia hanya benarkan dia duk di ground floor asalkan dia memilih teman sekelas dan satu kos untuk memudahkan dia ke kelas...huhu...Jadik dia telah decide untuk amik partner dari kelas dia senirik..huhu...............

Bak kata syarnissa...SEDIH HANGAK!!!!!!itulah perasaanku bila dapt msg dia sehinggakan aku macam kurang bersemangat untuk bgun kesokkan harinya itu...huhu....Itula aku,kerana benda kecil pun.....aku dah down...huhu...


ISK ISK....Aku tahu...sebenarnya,jika jijah tak mengisi kekosngan bilikku ini,MAKANYAAAA,kekosongan ini bakal diisi oleh seseorang,ya seseorang,tapi..eh tak, mybe dua org...dua orang yg nampak gayanya...bUKAN cik A ATAU AQIDA tapi dua org lain yg mahu duduk dgan aku....yg mana ...
AKU TAKNAK NGAN DEPAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!SEBAB AKU TAHU SIAPA MEREKA...OWH ALLAH JAUHKANLA AKU DGN DEPA....Aku tahu setiap benda yg aku taknak ni,misti ituuula yg akan aku dapat...Tapi Ya Allah,perkenankanla doaku ini..hanya Engkau yg tahu apa yg terbaik dan yg aku mampu.. Berikanla yg terbaik untukku Ya
Allah,semoga bila aku bersamanya,hatiku akan turut sama mengingati-MU....

CIRI2 ROOMATE YG AKU HARAPKAN...

*Tak tinggai semayang sesuka hati
*Tak cerewet
*Tak pengotoq(tak berbau)
*Tak gedik
*Bersederhana dan tak melampaui batas dalam pergaulan
*Sangat lucu dan suka bergurau
*Suka study dan bermotivasi tinggi
*Tidak suka memandang rendah kat orang
*Tidak iri hati...kiranya bukan jenih yg suka dengki2 r
*Tak tikam kawan dari belakang(aku tak suka org jenih yg camni)
*Bukan jenis yg suka raih simpati
*Tak amik kesempatan
*Tak mencuri
*Tak sensitif
*Tak merokok
*Bukan kaki clubbing
*Suka tolong kawan
*Sentiasa bersama susah n senang

KESIMPULANNYA...KEPADA BAKAL ROOMATEKU,AKU AKAN BERUSAHA UNTUK MENJADIKAN AKU MEMPUNYAI CIRI2 DI ATAS,CUMA AKU AMAT2 PERLUKAN KAMU UNTUK MEMBANTU AKU KERANA ONCE AKU DILETAKKAN BERSAMAMU-KIRANYA AKU AKAN MELETAKKAN KAMU MENJADI SEBAHAGIAN DARIPADA KEHIDUPANKU...DAN SEMOGA KITA BERSAMA2 MENEMPUH DUGAAN DEMI DUGAAN DENGAN TENANGNYA SEMATA2 MENCARI KEREDHAAN ALLAH..

No comments:

Post a Comment