Sunday, April 19, 2009

Debaran...

Debaran semakin terasa...

International Islamic University Malaysia...Gombak....

Ntahla....meniti minggu2 terakhir aku di rumah ni,aku trasa sgt lain...

Nerves,takut,sedih n macam2...

Esok hari isnin,kiranya cam esok n lusala hari2 terakhir aku ngan student2 aku...

Hai....banyak pengalaman aku ajaq depa ni...Dgn depa aku tahu bahawa kepuasan menjadi guru apabila student dapat menguasai apa yg dia ajaq...

Kdg2,mereka jugakla yg menguji kesabaran aku..."Ustazah,tgk kawan sy ni,dia kata sy keling!
Ustazah tgk dia ni ustazah,dia tiru!

Hai....ada yg nak kena ngan aku ni...Bila kening aku dah mula bersambung...senyapla budak2 tu..."Kamu ni umuq dah 10 tahun,awat yg prangai macam budak2 lagik!!'

Ha kamu ni,awat yg kata keling2 ni,kamu tau dak,menghina rupa paras kwan2 kamu,seumpama kamu menghina Allah!Kamu mintak maaf balik kat dia!..Garang bukan tak garang..

Aku menggunakan pendekatan soalan dan jawapan kat depa...Kdg2 dgn umuq budak2 ni,kita kena bgtau what do n don't...n consequences..Baru depa tau...

Apa yg aku belajaq dalam subjek linguistic tym kat uia,lecturer kata, budak2 ni dia cepat bulih kalau kita ajaq depa..tak macam org2 tua...sebab tu tym nila kena push2 depa...n tak heranla dalam umuq 10 tahun,depa dh khatam quran lebih dari 5 kali...hebatkan..ehm..

Tapi memang btui pun,aku ajaq doa skit ja depa dah boleh hapai...bguihlakan...budak2 ni otak dia elok lagik...masih bersih n suci...sebab tu cepat dapat...

Takpa anak muridku sekalian....esok kita blajaq hukum2 tajwid lak..hehehe...
Ustazah dh tak ajaq kamu dh pasni...Hopefully,at least kamu ada basic pun takpa..mad asli ka,mad arid lisukun ka....huhu...Sayang klu taktau benda ni...kita jumpa esok
ek...nite..

No comments:

Post a Comment