Monday, April 13, 2009

Alhamdulillah....Gembiranya harini..



Bersyukur ke hadrat Allah Subhanahuwataala kerana memberikan harini,sebagai

hari yg agak menggembirakan bgiku...ehm..

Pada harini,aku memulakan hari dgn membaca msg daripada kawanku Farah,dia

meminta aku berdoa agar dia dipermudahkan untuk menjalani

peperiksaan...Aku memeriksa waktu farah menghantar msg kpadku,dan

ternyata sahabatku ini aku assume yg dia mungkin stay up atau bgun awal pg untuk

study.. sehingga pkul 3.48..Besalah pompuan..memang nerves sket bab2 exam

ni...hehehe..Aku memblas msgnya dgn mengatakan yg insya allah,aku

senantiasa mndoakan dia...apa2 pun,aku tahu yg kawanku ini memang bijak

orgnya...Kemudian,lpas selesai solat subuh, aku tidur

semula,hehehe.......biasala,bila dh dpt cuti panjang ni,memangla tidur ja manjang( jgn tiru sikap ni,tak elok,ish ish ish)

Pukul 11.30.........ehm,macam biasa,aku akan tercongok kat depan tv 1,tgk drama yg

dilakonkan oleh ayu raudah n syed aiman,tajuk dia,Dari Mata Arisa......best gak citer

ni,hahaha........cuma cite ni mybe agak membosankan aku kengkadang sebab aku dh

tahu jalan crita ni...sebab apa?sebab crita ni, diadaptasi dari novel Bikash Nur

Idris,Kau Sayangku,huhu....Sebijik kowt..hehehe..cakap kowt2 ni tringat kawan2ku

kat uia yg suka cakap kowt walaupun bnda ni memang dh jelas2, jadik lepas hbeh

cerita tu,aku tgk lak cite impostora,citer filipina..........citer ni pun aku dh tahu apa

ending dia sebab aku dh tgk kat youtube...hahaha...boringkan life aku?Salunya aku

akan tahu satu benda ni awal dari org len.......Alhamdulllilah,keistimewaan yg Allah

kasik kat aku.......huhu...Then aku pun pi bersiap2 nak mngajaq...Tiba2 aku

mendapat panggilan dari kawanku yg mengatakan keputusan pemilihan untuk

pemohon medsi dah keluar,terkocoh-kocoh aku online...malangnya,line tgh

busy..huhu.........tapi takpa,satg aku try tgk lagi......sajala aku cuba menyedapkan hati


Then aku pun kluaq mngajaq,ha.....sambil termenung melihat student2ku yg tak

bopa ramai tu,aku diberitahu oleh student2ku yg mereka perlu pulang awal untuk

latihan choral speaking... Dalam hati aku,aku tersenyum........hehehe...nk balik awai

lagi bgus..........hahaha,selepas mengajar dan memberi latihan kpada mereka,aku pun

meminta mereka untuk memberi sedikit persembahan choral speaking di

depanku,mungkin kerana aku juga pernah menjadi juara choral speaking peringkat

negeri perlis suatu ketika dulu,jadik perasaan ingin melihat perkara yg sama berlaku

kpd anak didikku semakin menebal...hehehe..........bila saja mendengar...aku dpt

merasakan yg mereka sukar untuk menang kerana tak memberi sepenuh

penghayatan ketika membuat persembahan...huhu.......sori dik2,nila kritikan

ustazah...Then after kelas aku trus ke Pekan simpang 4 untuk membeli bihun sup

kpada nenekku,tok2...........asyik bihun2....

Balik tu,aku trus check lagi medsi punya web,manala tahu kot2 ada nama aku

ka...........ada takpa,takdak pun takpa........lagi bagus adala.......huhu...

Alhamdulillah,dgn kesabaran yg aku miliki,namaku terpampang di laman web majlis

peperiksaan malaysia.....huhu.........aku terpilih jua......Keputusan ini aku hadiahkan

kpd seseorang.......seseorang yg aku sematkan kpd jiwaku,seseorang yg menangis

ketika aku kluar dari maktab perguruan dan melangkah ke uia,seseorang yg sering

menggalakkan aku untuk menjadi guru..Beliau ialah bapaku.......

TiMA KASIH ABAH ATAS PENGORBANANMU YG TAK TERKATA.......Aku berjanji yg air mata yg tumpah suatu ketika dulu,bukanla AIR MATA YG SIA2...TAPI SANGAT BERHARGA....

No comments:

Post a Comment