Tuesday, April 21, 2009

cemburunya aku....






Semalam aku tidak dapat nak lena ngan tenang...mungkin aku terlalu penat untuk tidoq..

Tiba2 ingatanku teringat pada ibu dan ayah angkatku yg berada di Mengkuang Titi..

Apa khabar mereka....Sudah lama aku tak berkunjung ke sana..EHM...Terasa rindu pulak..huhu..

Tiba2..Hatiku tergerak untuk mengahntar msg kat mastura,salah seorang rumateku di uia dan juga org yg sama2 pernah pergi ke kem Yayasan Tun Razak bersama2ku,DIA jugakla yg menjadi partnerku semasa pogram anak angkat itu...

Aku mngatakan yg aku rindu pada kluarga angkatku itu..Aku pikir Mas sudah tidoq kerana aku menghantar msg terlalu lewat...Beberapa minit kmudian,dia membals,terkejut gak aku...

Kemudiannya,dia mengatakn yg dia dalam train,on da way nak balik perlis..Hairan aku,kenapa Mas pulang?Bukan ka sepatutnya dia menghabiskan short semnya di Nilai dlu...

Dia kemudiannya mmeberitahu aku yg dia telah withdraw dari uia kerana akan mendaftarkan diri untuk mngambil diploma dalam pengajian tahfiz di Darul Quran..

Sungguh aku terkejut dgn msg tu...Bukan apa,keputusan yg dia buat itu terlalu mengejut buatku..n APA YG mengejutkan aku lagi,keputusan dia itu telah menyebabkan dia kehilangan title graduater cfsiium..Bukannkah itu suatu yg rugi....setelah 2 tahun dia bertarung sebagai pelajar...n lagi sebulan lagi dia bakal jadik graduater cfs...Mas what r u doing?!!!!!!!!


Namun aku tahu,dia ada reason dia yg tersenirik.........Dia telah mengingatkan aku yg ILMU ni bukanlah sekadar untuk title dan peperiksaan...Cemburunya aku....DQ lak tu...Spontan aku teringat bagaiman sukarnya aku nak menghadapi temuduga untuk masuk dq suatu masa dahulu...Tapi nasib memang tak menyebelahi aku...Terasa bumi Darul QURAN tidak langsung mahu aku menyentuh tanahnya...Mungkin aku bukanla insan yg layak untuk ke sana...Hanya org2 yg terpilih sahaja yg layak ke Darul Quran..Orang yg hatinya pada al quran...bukan pada daki dunia...

Mas aku cmburu......sgt2...Maafkan aku kerana berperasaan begini....Aku gembira kerana kau sememangnya layak ke sana..Tapi aku benar2 cemburu..
Darul Quran adalah mimpi aku....Impian Aku selama ini...

Selalu aku memujuk diriku supaya tenang menrima keputusan yg aku gagal untuk ke DQ.......tapi aku tak mampu....Aku tak mampu......n kerana itulah..aku berhenti berangan2....

Tapi....aku berjanji kat diriku,kalau aku tidak layak ke Darul QUran,akan ku hantaq anakku ke sana suatu hari ni............Itu jANJI..........dan pastinya........AKU TAKKAN CEMBURU LAGI....

No comments:

Post a Comment