Monday, April 20, 2009

KENAPA AKU?!!!!!!!!!!!!!!!!

HUHU.........Sedihnya......sedih bila aku terpikiaqkan yg aku kena bayaq RM250 pada satu benda bodo yg aku tak sengaja terbagi punah....Ingat senang ker aku nak cari dwit banyak tu?!


Kenapa di saat2 aku nak balik ada saja benda2 malaun yg menganggu...Ya Allah,aku tak sengaja!!!!!!!!!!!!!!


Segala2nya bermula waktu aku tgh duk study untuk subjek yg las skli untuk final examku,subjek linguistic..........maklumla.........subjek ni,killer subject dlam kos aku..susaaaaaaaaaaaaaaaaaah....memang susah..



Suddenly,one of my rumates datang tanya wheteher aku ada movie omputih or korea tak, sebab dia dh hbeh exam,so dia nak tgk r crita2 tu wat layan bosan...



Tapi crita apa yg aku ada?stahu aku,aku senirik pun takla layan sgt crita omputih ni sebab aku tak paham dia cakap apa,dia nak apa pun aku taktau...hehehe...takla bodo sgt senaqnya,hehehe.. Cuma,aku suka crita yg mementingkan kluarga,budaya dan meningkatkan motivasi..



Cerita omputih yg aku pnah tgk best cam Jumanji,Casper,Night At Museum,Goodness n byk crita2 fiksyen ...Bg aku teknologi yg ditunjukkan oleh sesetengah pengarah barat perlu di contohi r... Walaupun depa wat crita mohong yg nampak sgt mohongnya,tapi org kita nganga gak depan tb tgk..



Tapi aku bukan pengulas filem,aku nak cerita benda len,cerita ni lak kuaq.........



Ok,aku pun katala takdak.........Ptg tu kawan aku balik,dia bawak satu hardisk,dia kata dalam tu ada beratus2 movie yg best..Kecoh r satu bilik,bukan sebab hardisk tu sebab Tuan empunya hardisk tu cam skandal baru rumate aku...hehe..biasala tuh..



Aku pun tiba2 tergerak hati nak copy bebrapa movie seram yg aku rasa nak tgk n paling penting,satu movie hindustan yg aku naaaaaaaaaaaaak sgt tgk,Om Shanti Om



Lepas study n wat assignment tu,aku pun mintak r kebenaran rumateku nak pinjam hardisk dia...Kebetulan,ketika itu rumateku dh nak pulangkan benda alah tu kat mamat tersebut,so dia suhla aku copy cepat2..n dia nak aku pulangkan hardisk tu selepas dia habeh makan ngan mamat tu..


Tgh copy.......kawanku antaq msg yg dia suh aku turun bawah untuk berikan hardisk tu...Sambil tergesa2,aku pun mengemaskan segala peralatan2 hardisk tu...


Malang memang hadiah aku,tiba2,tym nak bawak hardisk tu,tali USB dia meluncur dari tgnku dan mengakibatkan benda tu terhempas kat lantai..ASTAGFIRULLAHALAZIM......


Aku pun hanya sempat membelek seketika ja keadaan hardisk tu n aku trus mengirimkan kpd junior aku yg kebetulan mahu turun ke bawah...


Nothing in my mind when i saw the condition of that hardisk..


Aku hanya pikir,mybe hardisk tu xdak apa2....aku tak terpikir pun yg dia akn rosak begitu teruk coz based on cover dia n bila aku shake2,takdak skru yg terkeluaq or pecah apa2...ok kot no,hehehe...Then aku pun kirim kat junior aku yg kebetulan nak turun bawah..huhu



Ingat dah takdak apa,esok ptg tu tym aku tgh meeting ngan brader salmee tiba2,rumateku antaq msg,tanya aku whether laptop aku ada virus or aku ada terjatuhkan hardisk tu..



Suddenly,baru aku gtau dia yg aku ada jatuhkan benda tu unintentionally....Bermulala,kes aku ngan rumateku tu...hadui....ingatkan nak balik dgn hati yg tenang...huhu...

Rumate aku pun suh aku col mamat tu mintak maaf n tanya kalau2 ada apa2 kerugian nk ganti...
Yang brader salmee tu duk perli2 aku dalam bilik meeting...mana taknya,skit2 ada org kol,skit2 msg...hai,jadik aku pun mintakla xcuse nak kuaq jap nak wat panggilan telefon...hai...

Aku ni segan nk kol sebenaqnya....SEGAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!

ALHAMDULILAH..

Kebetulan sgt kawan bekku syarnissa kol,huhu...aku pun cerita r,bla2...

Dia pun offer diri nak kol mamat tu,kebetulan satu kos ngan dia..

lastnya,syarnissa kol aku,dia pun cerita r reaksi mamat tu camna....hadui..

Malam tu,aku dapat msj...paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanjannnng dari rumateku..

Dia marah sgt sebab aku gunakan syarnissa untuk kol mamat tu sedangkan aku yg sepatutnya responsible kat apa yg jadik...Biasala,kalau dh marah,macam2 yg kluaq...huhu...Dia mengatakan yg mamat tu dah tak layan msg2 dia lagi sbb kes hardisk tu n frenship diorang sgt penting bg dia...Then..dia suh aku SENIRIK yg kol mamat tu..

AKU hanya reply "ok" ja walaupun sebenaqnya,aku agak terkejut dgn apa yg dikatakan...Kalau dgn mamat tu..friendship diorang penting...dgn aku?...

Aku menarik nafas panjang seketika...Ya salah aku,n aku tak patut terasa hati..Orang tgh marah,macam2la yg terkeluar tanpa sedaq...aku cuba pujuk diri aku..

Malam tu aku cuba beranikan diri kol mamat tu....terasa mukaku panas...aku memang segan....Bagi aku,terasa seperti aku membuka hijabku di hadapan mereka bila aku memulakan msj dan bercakap dgn mereka...Ya Allah,bantula aku..

Perbualan bermula:

Aku:Assalamualaikum ni aizad ka?

Mamat tu: Ya saya..

Aku:Err..Nama saya jannah.. sy yg..

Mamat tu: (Sambil gelak)...owh..ha...

Aku:Sebenarnya saya nak mintak maaf,sy yg terbagi punah hardisk awak ritu..Skrang sy nak tanya,camana keadaan hrdisk awak?

Mamat tu:(Sambil gelak lagi)..Rasa cam pesakit lak...kahkahkah

Aku rasa macam nak terajang seketikala mamat tu...kredit aku duk jalan ooiii.. aku tgh takut2 ni dia gelak2 plak....
Tapi mungkin memang betui,aku pun rasa cam doktor ja tanya camtu..Aku pun meneruskan dialog aku.. kah3

AKU:Boleh guna lagi tak hardisk tu?


Mamat tu: Dah tak leh r...Rosak teruk..Nak guna pun xleh..

AKU:OK...awak nak ganti rugi dalam bentuk hardisk ka dwit?

Mamat tu:ehm.....aaaaa....(tergagap2 dia,mungkin dia takut kut)hehehe

AKU:Ehm...dwitla tu...brapa yg awak beli hardisk ni?

Mamat tu:dalam dua ratus lebey r...huhu...

Aku:ok...macamnila..awak kasik no akaun meh sy bank in...ehm,rini hari apa tah?aku pun dh tak ketahwanla hari apa...

Mamat tu: errr...sabtu..

AKU:ok,lusa sy bank in k...stg bagi r no akaun...by da way,awak ngan rumate sy tu ok ka?awak dh tak msg ngan dia ek?ke dah tak kawan ngan dia....hehehe(macam budak2 lak soalan aku ni)

Mamat tu:Eh takla...biasa ja...tak merajukla..

AKU:dia kata awak dh tak msg dia?msg r dia wei...tolong r...(kata aku separuh merayu,terasa macam org bodo tym tu,ye r...,merayu pada sesuatu yg sgt2 mengarut..

Mamat tu:(sambil ketawa)....nape,dier kata sy mrajuk ek...mana dala..

AKU:OK,lusa sy bank in,n sy harap awak ngan dia beebaik r semula....jgn lupa ya msg kawan sy tu...hehehe... pahit ja ketawa aku...melayang dwit aku....huhu..

Mamat tu: ok2...

hehehe....lega...biaq hilang dwit,jgn hilang kawan...itulah yg aku ingatkan bila mengenangkan persahabatan aku ngan rumateku...aku betui2 tak sengaja bg jatuh..aku harap dia paham...

malam tu,aku dpat msg dari rumate aku...mybe mamat tu dh msj dia...

dia mintak maaf atas kata2 dia tadi...dia pun tgh marah sbb tu terkeluaq benda2 kasaq yg sepatutnya tak keluaq...

Takpa,aku maafkan....bgiku takdak yg lebih penting melainkan hubungan persahabatan.. salah aku...

Yang anehnya.......mamat tu keesokkan harinya msj yg dia taknak aku bank in,tapi dia nak aku serahkan dwit tu secara face to face kat gombak....wuteva...


No comments:

Post a Comment