Thursday, July 1, 2010

Hati2 u ol..

Hai macam2kan sekarang ni....Semalam dalam pukul 3pagik...Ada cubaan untuk pecah masuk rumah jiran aku...Tak jauh, sebelah umah aku ja...abah aku la bgtau...Terkejut gila aku...Mana taknya...kalau dia dah aim rumah sebelah maknanya...tak mustahil kalau dia boleh round2 sekitar dekat2 rumah aku jugakkan?Nauzubillah....Selamatkanla aku dan jiran2 aku...Takut aku dengan ancaman penjenayah sekrang...

Betul2 kena pastikan umah senantiasa dikunci...Kadang2,pencuri ni dia bukan saja nak mai pukui 3pg...kadang2 tym subuh pun dia on jugak...Ni based on pengalaman aku mendengar cerita2 mangsala....Sambil2 kunci tu...fuang2la skit ngan ayat kursi....Insya Allah...selamat..moga2 dikaburkan mata2 pencuri tu dari melihat umah2 kita....

Perempuan lak...kalau nak tidoq tu,better pakai suaq panjang...Senang skit nak lari ka nak terajang penjenayah ka...n of coz untuk elakkan dari jadik mangsa rogol atau raba dari penjenayah...Ni perkara yg aku salu pegangla especially tym duk kat hostel dulu..

Dulukan,tym kat UIA..masa tidoq..aku salu tidoq tak tutup tingkap...sebab panas n aku malas nak tutup....Tapi bila dengaq kawan2 aku cerita...takut tawww....depa kata nanti kalau tak tutup...Ada Orang Minyak datang...Pastu baru2 ni pun banyak jugak beruk2 yang datang wat singgah sahur kat blok aku...Eiiii...Seram......Kata Kak Wulan...ada kes pompuan kena rogol ngan beruk pun ada....ha...tu yg aku takut skit beruk zaman skarang ni...Dahla manusia bertopengkan beruk pun blambak...Beruk2 yg asli pun nak join skali...Jdik tutup tingkap ok before tidoq...Nyamuk pun tak gigit u ol...

Kepada masyarakat semua...Hati2la anda...Mungkin perkara ni kita wat kesah tak kesah sebab tak kena kat batang hidung lagik...Tapi sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna...

Ya Allah...Selamatkan persekitaran kami ya Allah....Jauhkan kami dari malapetaka manusia dan jugak bencana2 lain...

No comments:

Post a Comment