Wednesday, July 7, 2010

Titanic...



Hehehe...Bagik orang2 yg melangut tgk tv2 semalam saheh paham apa yg aku nak tulih ni...HA,bestkan cita semalam?Walaupun hampir, 13 tahun cerita tu ditayangkan tapi still segar dalam ingatan kita...Besala...Cita2 omputih ni,memangla laku sket...Evergreen ja cam cita P.Ramlee..Tapi xpa,crita2 tempatan kita pun dh makin maju...Aku sokong filem tempatan!!!wah,bangga uncle Rais Yatim ngan i taww...hehe...

Ehm...Crita pasal kapal Titanic,2 page blog aku ni pun tak habes...Cuma.. aku ni suka mengkritikkan,so aku nak bg skit2 pandanganla mengenai filem ni...Ehm...Bagik aku,filem arahan James Cameron ni memang de bestla so far...Aku kasik 5 1/2 bintangla kat crita ni...Yang setengah tu sebab music background dia...auntie Celine Dion yg nyanyi....oklahkaaaannnn...hehe




Aku suka crita ni sebab:
  1. Crita ni dia tunjuk betapa respectnya golongan laki kat pompuan ngan budak2 kecik pada zaman tu...Kononnya...Ladies fesla...Wah,sebab tulah orang pompuan ngan kanak2 yg diberi peluang untuk nek bot tym rescue2 tu.Tapi orang2 kita pun apa kurangnya...Respect jugak kat Pompuan ni...KAN?KAAAAAAN?hehe..


  2. Aku leh nampakla...perbezaan layanan depa terhadap pelbagai golongan manusia mengikut kelas2 ni..Manusia terlalu memandang kepada darjat,harta dan pangkat...Kalau orang2 atasan tu layan bukan main lembut..Kasik nak bot penyelamat dulu...Yalah orang kayala katakan...Tapi,kalau kelas ketiga keempat...Ehm...Jaket keselamatan pun pakai baling2 camtu ja...Tu pun naik bot after orang2 kaya yg naik..Cam naik flight jugak...kalau amik economic,koman la sket layanan dia...Makan pun kacang2 tanah ja...Tapi kalau amik bussiness class ka yang golden2 class tu ka...Siap ada Ferrero Roche lagik(Betui ka aku eja Ferrrero tu?) hehe..Sebab tu...kita kena blajaq rajin2,struggle dari skrang kalau nak dapat layanan istimewa..Sekarang ni mana ada dah orang pandang hati budi kalau dwit pun takdak...Tapi jgn fikir aku ni materialistik...Sememangnya Allah tak memandang darjat dan pangkat kita,tapi sebagai manusia,kita digalakkan untuk berusaha dan ALLAH TAKKAN MENGUBAH NASIB SESEORANG ITU MELAINKAN ORANG ITU SENDIRIK IAITU KITA YG LEH UBAH NASIB KITA...So,tu dh memang privilege org kayakan kan..ehm..

  3. Cuma dalm filem ni..Apa yg aku tgk...Orang kaya ni dia loghat skit nak dibandingkan ngan orang susah...Yalah,kapal nak dekat tenggelam pun masih lagik nak minta Brandi la,nak itula,konon nak mati dalam keadaan ada Class la kononnnya...Orang suh pakai jaket keselamatan pun,wat2 lembap lagik...Berbanding dengan orang klas2 bawahan ni,awai2 lagik depa dah siap sedia bawak barang2 depa...Yalah,depa pun tahu nak mati tapi still cuba nak selamatkan diri..hargai nyawa..

  4. Kapal ni memangla "ship of dream"...Tapi banyak sangat maksiat...Tu yg tenggelam tu..Ni pendapat akula...Baguih jugak omputih wt crita n...Menampakkkan sebab2 kenapa kapal tu tenggelam...hehe...

  5. Lagu dia best..Aku memang minat kat Celine...Bagus sogha dia...LAGU dia pun ada feel ja dengaq...wah...hehe

  6. Lastly...aku suka sangat kata2 dia tentang hati pompuan ni....hehe


Yup....Hati pompuan ni memang penuh dengan rahsia...Lagik dalam dari laut yg dalam woo.....

No comments:

Post a Comment