Monday, March 21, 2011

Bila orang yang anda tidak suka menyanyikan lagu"For The Rest of My Life"kepada anda

Ehm...Dalam dunia nikan, dah jadik lumrahla...Ada setengah orang yang kita tak suka, tapi suka plak kat kita...Ada plak tu.. orang tu kita suka sangat2,xdapat jumpa dekat,tgk dari jauh pun jadikla...tapi dia plak yang juai mahai kat kita... huhu...Hidup,macamtulah,susah nak dapat semua benda yang kita mau...

Cumanya,kalau bagi orang2 perempuan nikan,orang lelaki pun samala...kalau kita tak suka kat seseorang yang approach kita,elokla sekiranya,kita menolak dia secara baik2...Janganla hina,kutuk,maki atau cerca plak..Bukan apa takut kang, kalau anda HINA2  orang yang suka kat anda tu.takut dia wat nasik kangkang ..sapo yang susah...Tak pun Tempe Kangkang..huhu...sapo nak menjawab eh..Nasik kangkang ni sebenarnya satu perbuatan khurafat yang  dilakukan oleh isteri( selalunyala) untuk menundukkan suami mereka..Selalunya dilakukan oleh isteri2 yang takut dimadukan atau untuk mengajar lelaki mereka yang suka bermain kayu,3,4 dan 5...Hukumnya dalam islam ialah HARAM yer..Masuk api merangker nanti baru tau...jgn buat yer..

Kalau kita tgk, zaman sekarang ni..dah macam kembali pada Zaman Jahiliyiah dah..Orang kita suka kangkang mengangkang,dagu mendagu dan juga santau menyantau..Perkara tersebut bukan sekadar akan memberi kesan terhadap diri kita malah juga orang lain..huhu..Oleh sebab itulah, sebarang rejection atau clash harusla dilakukan secara berhemah.....

Di sinikan ada situasi yang saya nak kongsi dengan anda semua,apa yang anda boleh lakukan sekiranya lagu yang anda suka,dinyanyikan oleh seseorang yang anda tidak suka semata-mata untuk memikat hati anda..

thanks to mr goo!!!! hehe

  1.  Jika dia menelefon anda dan terus menyanyikan lagu itu..Anda jgnla offkan telefon tu terus..Tapi mungkin anda boleh biarkan sahaja dia dengan dunianya,menyanyi untuk anda di bawah bantal..( Bubuh ja telefon bawah bantal,elok2 rasa senyap tu, cakapla terima kasih pastu baru letak). Sambil2 tu, anda bolehla mencuci pakaian ataupun mengulangkaji pelajaran. 
  2.  Jika anda terlalu jahat...sila "loudspeaker"kan nyanyian tersebut untuk menghiburkan rakan-rakan sebilik anda...Maher Jen Live in Concert...bahahahahaha..Sila berikan tepukan secara berjemaah kepadanya setelah habes persembahannya itu.
  3. Jika ibu atau ayah anda berada berdekatan, beri sahaja telefon itu kepada mereka..Mungkin ayah anda berminat untuk berduet sama dengan orang tersebut di telefon..kahkahkahkahkahkah. Cara ini saya rasa agak efektif untuk memonopauskan terus niat lelaki itu untuk mengorat anda.
  4. Last sekali, yang paling jahat...Rakam dan jual kat E Bay..

Sekian,terima kasih 

3 comments:

  1. a'ah betol..jangankan nyanyi akak,,call pon da tak selesa =((
    tak suka..huhuhu

    ReplyDelete
  2. wah..maher jen eyk..nasib baek tak penah nyanyi kat mpuan lagu tu..ade taktik rupenye.. ;p

    ReplyDelete