Saturday, March 19, 2011

Daddy!!!!!!! Happy birthday!!!!!!!!!!!!


~Allah selamatkan kamu~ 
~Allah selamatkan kamu~
 ~Allah selamatkan abah saya,Othman~
 Allah selamatkan kamu!!!!!

Yeay!!!!!! hehehe...kita pakai lagu lama sketla kan kalau nak nyanyi kat abah ni sebabnya..dia ikut orangla jugak...Err,sesuaila lagu ni untuk yang dah pencen..Kalau muda cam I ni,baru leh pakai lagu Happy Birthday..Kahakhakhakah..Gurau2..ada lakkan..

Senanqnya kalau ikut waktu Islam,abah saya punya besday dah masuk...Tapi kalau ikut omputih,esokla besdaynya....Apa2pun hari2 ialah hari lahir abah bagik saya..

 Banyaknya benda yang saya nak cerita pasai abah saya ni..Tapi saya taktahu nak mula dari mana...

Cerita abah saya 
 Sewaktu saya kecil...Kehidupan keluarga saya agak  susah ,jadik untuk menjimatkan duit, abah  terpaksa berulang alik setiap hari dari Perlis ke Kedah untuk mengajar menggunakan motosikal..Suatu hari, semasa di rumah,saya dikejutkan bahawa abah saya telah terlibat dalam kemalangan ketika dalam perjalanan pulang ke tempat kerja...Kami sekeluarga bergegas di hospital..Semasa di wad,saya dan adik bradik yang lain hanya memandang abah di hujung katil..

Abah melihat saya sambil tersenyum.."Nak duit ka?"
 Soalan abah itu membuatkan saya menangis..Ada plak tanya pasal nak duit waktu2 ni...Memangla saya suka minta duit kat abah saya,tapi time2 ni jgnla tanya..huhu..Adik beradik yang lain pun menangis melihat keadaan abah ketika itu...Ketika berada dalam wad,barulah saya diberitahu yang satu jari kaki abah saya terputus ketika kemalangan itu dan jari itu tak boleh disambung lagi.....Walaupun umur saya tersangat kecil ketika itu 
(dalam 5-6 tahun) tapi mendengarkan berita itu,saya merasa terlalu sedih yang amat sangat..Ya,abah sanggup berkorban apa sahaja walupun nyawanya semata2 mahu mencari rezeki kepada kami..

 Peristiwa itu menyebabkan saya bertambah sayangkan abah saya...Walaupun abah saya hanya pulang lewat dari Pasar Malam,saya pasti akan merasa risau yang amat sangat..Abah,saya sangat sayangkan abah..Abahla antara satu2nya lelaki yang bisa membuatkan aku menangis walau hanya dengan beberapa perkataan..

Jika ditakdirkan saya meninggal terlebih dahulu dari abah,Insya Allah,akan saya minta pada Allah agar memberikan abah yang sama seperti yang Allah kurniakan saya di dunia sekarang ini..sebab..

"Di dunia saya anak abah,di syurga saya tetap anak abah"

Selamat hari Lahir abah...Semoga dipanjangkan unurmu,dimurahkan rezeki,serta dipelihara oleh Allah...Amin...

5 comments:

  1. selamat ulang tahun pakck;)

    ReplyDelete
  2. happy besday pakcik man!

    ReplyDelete
  3. slmat hari abahku yg tip top!!!

    ReplyDelete
  4. ayahanda HJ. OthmanMarch 19, 2011 at 9:48 PM

    terima kasih atas doa dan ingatan anak abah..usah risau segala pengorbanan hanya kerana Allah kerana anak yang dianugerahkan itu adalah amanah Allah. Abah sentiasa mendoalankan semua anak2 abah insan yang berjaya didunia dan akhirat, sentiasa berlaku peningkatan IMAN dan bertakwa kepada yang SATU. Semoga cita-cita anakanda sebagai seorang Doktor Falsafah akan tercapai..AMIN

    ReplyDelete
  5. Abahku: hehe..mau boleh komen,panjang berjela...kehkehkeh..jadik doktot,insya ALLAH..jadik tu jadik...hehehe..Tenkiu bah..

    Qilah@ kak limah: abah sayang kak lebih okay,sekian..

    wabillahitaufiq walhidayah,wassalamualaikumwarahmatullahiwabaratuh..hehehe

    ReplyDelete