Friday, March 18, 2011

~Terakhir kali bersama Kak Wulan~

Pagini...ialah pagi terakhir kat Wulan di rumah aku...Tepat pada  pukul 9 pagi ini,beliau akan berangkat ke tanah kelahirannya di Indonesia..Sekarang ini,aku kira,keluargaku pasti berada di kawasan Gurun kerana sekurang-kurangnya dalam pukul 8 pagi ini, mereka perlu tiba di Lapangan Terbang Bayan Lepas,Penang...

Sekarang ini, saat ini, dan waktu ini...aku tersangat pasti yang Tok aku sedang bersedih dan mungkin menangis...Selama 2 tahun Kak Wulan berkhidmat dengan ahli keluargaku, menjaga makan dan minum serta keperluan nenek aku..Bahkan, Mak dan Abah aku telah lama mengganggap Kak Wulan sebagai anak mereka sendirik dan bukannya pekerja...

aku pasti kangan sama masakan kamu Kak...huhu..Pakcik bilang,kau sudah pandai masak sayur..aku bilang,kau pandai masak semua!!huhu
Kak..siapa lagik mahu nolongin aku perah santannya....wuuuu



 Kak Wulan di tempat kenduri..

Kak Wulan seorang yang sangat baik dan sangat rajin bekerja..Sesiapa sahaja yang mengenalinya pasti akan tertarik dengan sifatnya yang merendah diri serta amanah terhadap kerja-kerja yang diberikan...Sedihnya aku kak mahu berpisah sama kamu...huhu


Minggu lepas, malam terakhir Kak Wulan datang ke UIA bersama keluargaku untuk mengucapkan selamat tinggal....


 Aku doakan cita-citamu untuk meneruskan pengajian di Universitas di tempat kamu berjaya Kak..Insya Allah..

"Kak, Kak lihatla aku begini buat terakhir kali kak.........Nanti bila kak lihat aku sekali lagi,aku udah kurus Kak,udah tidak gemuk sperti ini...," tutur aku terakhir kalinya kepada Kak Wulan sebelum dia meninggalkan aku...

 "Kamu janji ya Nurun,janji kuruskan badan kamu..next time aku mahu lihat kamu udah kurus",

 Aku hampir menangis sambil memakai helmet...........Ketika itu....kami sudah tidak lagi bertentang mata.........Terakhir kali aku bersama Kak Wulan, terakhir kali itu juga aku memeluknya...Selamat tinggal Kak Wulan..Selamat tinggal..

~KEEP ON WALKING~

5 comments:

  1. sayunya baca dan sayu jugak lagu dalam belog Jane ni ek...

    ReplyDelete
  2. Qilah..ang nangehkan..janganla sedih...dia pi sambung belajaq..Ada rezeki,kita jumpala lagi..Insya Allah...jgn triak na..

    ReplyDelete
  3. sob~~~~~haaa la..nti xdak dah la org nak men2 dgn aku

    ReplyDelete
  4. Tok ada...ang main2la ngan dia...Ca wat facebook kat tok sat,saheh lagik ramai friends dia dari ang.. kehkehkeh..

    ReplyDelete