Sunday, September 26, 2010

AYTR at Paya Serai,Hilton Pj

Dah lama tak update blog...Misti peminat2 aku tertunggu2...kehkehkeh...

Ok...widaut wasting tym,aku nak citala sket tentang aktiviti aku baru2 ni..

Hari sabtu ritu..AFTER selesai pogram ngan budak2 skolah...aku adala dapat jemputan open haus dari Alumni Yayasan Tun Razak @ dikenali sebagai AYTR...Kebetulan dulu2...dulu2la..dh nak dekat 3 ,4 tahun..cerita dulu,aku adalah join satu pogram ni lepas habeh spm.. under Yayasan Tun Razak....Nama kem tu Program Kepimpinan Tun Razak (PKTR)..Best..Besala..Kem ni banyak jenjalan n makan sedap2...hehe( tak dinafikan lg)..

Then secara automatiknya...bila dh join pogram ni..jadikla aku ahli AYTR seumur hidup....

Kemarin dia wat open haus...Kat Paya Serai,Hilton PJ....Aku sampai agak lewat sebab terpaksa...ce..terpaksa..uruskan pogram sampai habeh dulu...PAstu..After zohor terus aku kuaq...Sampai dalam 3.30 jugakla...sedangkan pogram start pukui 12.30 sampai 4.30...Tapi xpa..Janji adooooo!!






Masa mula2 sampai kat sini............Aku cam segan sangat...Orang still ramai n aku memang sangat2 segan nak masuk...Sepatutnya aku mai ngan sorang kawan aku,AYTR jgak.. tapi dia tak jadik lak nak datang..So,aku yg dah siap2 dah ni..nak taknak datangla jugak...

Tym tu aku memang rasa segan...Yalah...depa2 tu kebanyakannya belajaq Oversea...Dapat tajaan lak mahai2...Aku lak...Local2 ja..Aku masuk bilik ayaq dulu b4 jumpa depa...Tgk diri aku..Tgk dressing aku..Ada tak gaya orang2 pandai2..."ehm..Not badla jugak,hehehe"Terenyeh2 aku depan cermin tu sambil perbetui baju aku yg tak lapuk dek hujan tak lekang macam rambutan..(Asyik baju tu ja aku pakai pi function)huhu...

Pastu aku pesan siap2 kat diri aku,

"Jannah,ang sekarang ada kt tempat orang pandai2,orang2 hebat..jangan duk wat loklaq,jgn selekeh2...jgn makan macam sakai..jgn cakp BI berteraboq..Manner Jannah Manner!"

Lepas aku bajet agak2 konfiden dan lawa daripada korang yg baca blog aku ni, baru aku kuaq,kehkehkeh....Orang fes aku tgoq ialah abang Ayaz,selaku Presiden AYTR...Dia pun terkejut tgk aku tiba2 ja wat comeback...hehe...dh lama senaqnya aku tak join reunion ni...Sajala tiba2 mood nk bergathering sampai..

Pastu..Bila dh jumpa,cakap2la sket..(Yalah,kenala bramah sket2 ngan tuan rumah,takkan nak pi ambush truih dapoq,kang kena cop GELOJOH puler) hihi...Lepas talk2 little2, aku pun pi dapoq dia amik makanan...Subhanallah...Tak berkelip2 mata aku memandang setiap ruang inci sudut2 makanan kat situ....

WAUUU WIIIIII!!!!!!!!!!AKU DI SYURGA RUPAANYAAAAAA.......hehehe...

Banyak gila!!!!seumur hidup aku.....Ni pengakuan jujurla dari aku yg bernama JANNAH (Memang nama sebenar). Nila fes tym aku berjumpa ngan makanan yg banyak tak Hengat macamni....Sampai aku tak reti nak makan apa...Aku terkedu sat tgk dapoq dia...



Tora datang lagik dengan tiang coklat ajaib!!!!!hehehhe

Amik ja apa2 yg disediakan cam buah,kek n sebagainya.. then cicah ngan coklat2 di tiang ajaib ini.....@_@...

Seekor rusa yg nampak mcm baru lepas frust....



Ni besala...Malaysian food...Sate...hehe...Sungguh enak dimakan begitu saja






Ni pizza....Potong kecik2 ha..


kek!!!!!!!hehehe


makan!!!!!!!!!!hehe...
masa on da way tengah makan...tak prasan lak ada orang tgh prati...Skali angkat kepala tgk Abg Tengku ngan Abg Khairul duk prati aku..Depa SENIOR aku..

" Hai, kesiannya tgk makan sorang2,maila duk dekat2 sket nak sembang,ujung sangat tu..",kata abang Tengku..

"Eh..xpa2, makan2 ja kat situ..satg kami pi sana join",abang Khairul lak menyampuk sambil gelak..

Tersengih2la jugak aku,segan...Dalam hati aku...jgnla depa mai..susah aku nak mencekik nanti..huhu..

Lepas tu...aku macam tak bopa senang duduk sangat...Makin segan aku rasa...Takleh aku makan sorang2 ni...Rasa taklehla... segan..Batch2 aku,dh balik..Tinggal senior2 ja...Kebetulan tym tu aku dah plan ngan abang aku suh mai amik aku kat Hotel ni...Then aku suh depa mai cepat2 teman aku makan..Kebetulan..AYTR ni bagik ja bawak spouse and children..So apa lagik..aku kol abang aku,bawak Kak Eja,bawak A'dnin mai makan sama...Free lak tu..hehehe


Jeng2...Bila depa sampai...Baru aku leh mkan...yeay!!!!!!!













Antara senior2 AYTR yg best.......













































Paru...Makanan feveret Syarnissa..........hehe







Gulai ngan nasik dagang yer

































A'dnin lepas makan coklat..........belengaih mulut

Psst: Hilton PJ sudah diberi surat pengiktirafan halal dari Jakim...Jadik jgn was2 lagik..Insya ALLAH HALAL............















2 comments:

  1. Syar cemburuuuuuuuuuuOctober 1, 2010 at 12:23 PM

    wey buduski... awak nak wat aku sawan ka pagi2 ni baca post ni?!?!?! aku terliurrr aku nak maakn semua tu gakkkkkkkk... dan A'dnin sangat comellllllllllllllllll.... Kak Ija pun cantik....AWAK XYAH CAKAP LA SEBAB MEMANG SEPERTI SEDIAKALA LA VOGEHDAWASSSS..

    ReplyDelete
  2. hehehehe...awak bab2 membodek...kalah akak sen nook....hehehe...syar,awak tahu...sebenarnya aku rasa rendah dirila sket ngan dorang2...tapi dorang ni semua baik2....support each other...okla kan...haus ausie?

    ReplyDelete