Saturday, September 4, 2010

Untuk sahabat2 dan ahli kuargaku yg jauh....

Atas permintaan sahabat baikku yg kini berada jauh diperantauan,Syarnissa@ akak sen... Dan sekadar mahu berkongsi khabaran dengan kakakku Effa dan abangku Effie yg tak dapek nak pulang berayo pado hari rayo pertamo,(ikut suami dan isteri masing2) kehkehkeh...Ni menu kuarga kita semalam...Takdala VOGEH sangat...Kat tempat2 korang sedap berganda-ganda lagik rasanya ...huhu..Menu sy, menu orang2 kampung ja..Meh saya perkenal sket2 yg saya tahu ya.....

Ok,ni kerabu..dalam dia aku tak tahu sebab aku tak makan...pedas ni rasanya...hehe...Tapi ni kerabu mangga campur ngan kerisik...yalah,kerabu memangla campur kerisik kan...hehe..Rasa mung lagik tahhu kut bab2 krabu ni...Ni ke makane oghe siye..hehehe...kecek sket..

Ni seseuwaila wat burger kat ausie...hehe...Ikan masin...

Ni gulai daging....daging lembu jah........takdop kanggaru sining..hehehe..Zirafah dulu Malaysia ada SO..Tapi dia g pulok terbe pi Queensland...kahkahkahkahkah...

Ni mung tahhu kut gapo?Manola tahu duk sano doh sepiking2, doh tak panda doh make belace...Make KEJU jah!!kahkahkah...

Ni murtabak...muehehe...Kalau kat kelate dia ada satu tempat ni juai murtabak Raja...Tebal gila...awak pernah makan ka...Saya pernah ,memang heaven gak r.........huhu..
Ni sayur rebung...Tok aku sukala makan ni...awak suka?
( KO DOKTER KER?) our cliche dialogue...hehe
Ni gulai dal daging.......Alah syar,awak pun tahu...Gulai daging mistilah isi dia daging...tau tau tau...huhu

Ni ayam.........awak tahu ka ayam tu apa?Chicken...kahkahkahkah

Syar...sejujur nya saya tak pandai nak cerita pasal makanan kat atas...apa rasa dia,apa isi dia sebab aku tak makan pun...hehe....Malay food are very SPICY u know...cewah,aku plak nak blagak Mat salih,UMAH TEPI BENDANG JA...hehehe..gurau2...aku tak makan sebab pedas..

HABES APA YG AKU MAKAN SEMALAM???? AHAAAAA...HEHEHE

Meh aku nak bgtau awak apa yg aku makan...JENG3...kAK WULAN,STANDBY!! TRI TU WAN EKSYEN!!!!!!!!

CACAAAAAA!!!!!!!!HEHEHE..Aku mkan chicken chop...hehehe...qilah ngan kak wulan yg wat chicken chop ni...hehe...Namanya Chicken Chop Serumpun...Dibuat oleh rakyat2 dari dua negara yang berbeza...kehkehkehkeh...TAPI KITA TETAP SERUMPUN dan SEAGAMA!Kaaan BENDERA!!!!


mODEL AYAM A1...hehehehehe...

Ni suami mak saya Syar...awak kenal ker?hehehehe...Suami mak aku...Bapak akulah,Tan Sri Othman!!hehe... Abah,say hi to kawan2 ceq!!!!!!!!!!!!!!!

HAI KAWAN2 JANNAH............."EH,YG MANA YG DUK AUSTRALIA TU?HANG KA SEN?PAKCIK NAK KIRIM KASUT KEROKS (CROCS) LAPAN PASANG... Kat jannah tujuh,pakcik sepasang..wat pi mejid..."hehe...SYAR, PAK AKU KIM SALAM NOOOK..



Nila aku sekarang syar.....dh botak dah aku sekarang.......hehe....Abang aku ni memang tak sabaq dah nak makan...hehehe



Ni anak sedara saya...Uwais Al-Qarni...Dia anak sepupu saya tapi kira cam anak menakan aku jugakkan...hehe..Penyeri kuarga aku ni before Aliff ngan Adnin lahir...KAU ADO?


All praises to Allah...For all dis dishes...Alhamdulillah,thanks Allah..;-)

So,dats all......Insya Allah,soon when u coming back...i'll introduce u a special place to eat CHAR KUEY TIAW!!!!!!!! Just found it...hehehe...selamat berbukak to kak EFFA,ABANG ZUHAIRI,ALIFF,KAK EJA,ABANG EFFIE,A'DNIN NGAN KAWAN2 LEN......

3 comments:

  1. Syar Kawan Baik JannahSeptember 5, 2010 at 1:24 AM

    JANNAH APA NIIIIIIIIIIIIIII AKU NAK GAK SEMUA MAKANAN TUUUU TERUTAMANYA KERABU TU..SY HARAP HARI2 LA AWK BLEH WAT BLOG PASAL MAKANAN..

    ReplyDelete
  2. hehehhe...Syar,sedihnya nama nickname ni..Mak terharu nookkk...kahkahkah...kO DOKTER KER?KAHKAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
  3. aku nak tengok nanti Raya awak amek gambaq semuaaaa makanan kat SETIAP umah tau pastu tepek kat blog!!

    ReplyDelete