Saturday, September 4, 2010

~Tugasan terakhir~

Alhamdulillah dah diapprove...

Malam tu merupakan malam terakhir aku bertugas sebagai Program Manager bagik solat tarawikh bagi Mahallah aku...Hampir 24 malam jugakla...Banyak sebenarnya suka dan duka yg aku peroleh melalui tugas ini...Masih lagik ingat prosedeur2 nak menghantar proposal dan menunggu proses approval dari Principal dan orang atas..Susah jugak rupanya nak menghasilkan proposal ni...Tambah2 kalau principalnya jenis yg agak particular dari segi ayat dan tatabahasa...Perghhhh...Mujuq mantan D n T and kak2 senior banyak membantu aku...Tidak susah jugakla...

IMAM
Imam malam ni...


Tugas pertama yg perlu aku lakukan ialah mencari bakal2 imam untuk setiap malam...Selalunya kalau bab2 imam ni, mahallah(hostel) aku amik budak2 Maaruf Club ja...Mujuq depa ada wat kumpulan imam senirik...So,memudahkan kerja aku...Jadual imam pun depa yg sediakan...Kdg2 imam akan datang berdua tapi paling ramai berenamla...Imam yg disediakan bukan sekadar menjadik imam, tapi jugak bagik tazkirah....Bagus depa ni...Sangat2 bagus..So far, aku memang respekla kat depa2 ni...Kadang2 hujan pun datang jugak..Terima kasih braders..

Selain tu...Kena jugak prepare makanan untuk imam...Ikut menula...Kadang2,makan mee,bihun,kuetiaw takpun maggi goreng...Mahallah aku bab2 makan ni....hehehe....ngancam tawww..hehe..Thanks kat abang Hisham selaku pemilik Kafe Aminah yg pemurah dan salu sponsor makanan sedap2 kat kami2 suma..........Thanks jugak kat Wawa selaku ketua katering dalam menyediakan makanan moreh...sedap2...hehe

Menu rini:Kuih,mee kuah dan air teh panas

Kadang2...lepas imam makan,kami2 yang akan tolong habeskan yg tak habes...hehe...Imam2 tu cam paham2 ja..So,dia pun macam makan sket2 ja...Yg len simpan kat kami...hehehe..
KADANG2 ada yg mintak tapau....Dan ada setengah plak...Makan licin...tinggal FOSIL ja kat aku ngan kawan2...Mujuq ada gak ayaq...hehehe...Tapi takdala kesah sangat...Asalkan tak membazir sudah...Cuma kalau tym tu aku tengah lapar memang kena pok pek jugak imam tu...hehehe..

setting tempat makan imam...Selalunya akan disediakan oleh BRC dan MRC yang bertugas 10 minit sebelum witir habes..
Tinggal fosil ja...huhuhu

Makmum yg senantiasa setia menunggu Imam mereka......

Mlam2 tu..Antara malam yg agak menyebakkan aku...Mungkin ni merupakan antara malam terakhir aku bertugas sebagai Biro Da'awah n Tarbiyyah kat UIA.. mungkin..huhu...Berat jugak sebenarnya tugas ni...Jujur dan ikhlas pengakuan aku ni....Sangat2 berat...Mungkin sebab ni fes job aku kat Gombak...n dapat2 trus bulan puasa lak tu...Memang agak capekla sket...Tapi Allahu Musta'an..(Allah membantu)...Allah sangat2 membantu aku...Dikurniakan MEMBERS MRC yang baik cam KAK BAYA,KAK DIBAH,KAK TIPAH,SYIKIN,DIELA.WAWA,KAK CHIK,NAZA,YANA,NAYA,KAK IDA.....Thanks suma.........Bnyak sangt tolong saya...huhu


Pemandangan terakhirkah untuk aku....
(Allahu ya'lamu waantum lata'lamun..)


Sejujurnya.......aku gembira melihat kelibat2 penghuni Aminah memakai telekung dan bertarawikh sejak dari malam pertama bulan ramadhan lagik...Tak pernah sunyi MPH Aminah...Semoga kita berkesempatan untuk bertemu lagik dengan Ramadhan pada tahun akan datang.....Ramadhan Kareem.........Allahuakram!

Ramadhan Kareem!!!!!
Saya yang menjalankan tugas...
YANG BENAR...
Nuruljannah Hj Othman


Psst: Allahumabriklana Fi Syahri Ramadhan.......Allahumabariklana Fi Syahri Ramadhan...Allahumabariklana Fi Syahri Ramadhan...Amin...

No comments:

Post a Comment