Thursday, September 2, 2010

Village oh Village finally sirih returns back to the ganggang..hehe

Alhamdulillah.......Dah selamat sampai aku ke tanah air aku..Bumi barakah bumi bertuah Perlis Darul Sunnah.....Ce...yeker darul sunnah? apa2 jala no...Sempatla jugak aku bersahur dalam bas tadik...Harini perjalanan bas tak macam biasa..selalunya bas akan lalu kat depan jalan nak masuk umah aku..So,senangla aku trus brenti ja depan umah..Takdalah nak nyusahkan orang...Tiba2 dia lalu kut JITRA plak...Mau tak mau,terpaksala aku nyusahkan jugak mak ayah aku subuh2 tadik suh mai amik........Ujan lebat sangat...Menggelatar aku dalam bas sebab sejuk...Sweater pun tak bawak...

Semalam fes tym aku naik bas kat Bukit Jalil..Yalah,kan pudu dah tutup sekarang...Agak nyusahkan jugakla akunya..huhu...Mujuq ada jugak tiket baru ja beli marin dulu...Asalnya kak aku kata nak suh ja aku balik ngan flight,dia tak bagik aku beli tiket bas..Ce...dengaq cam anak datuk bandar lakkkan...hehehe..Sekali,aku pun branganla nak turun dengan kapal terbang dengan gaya ala2 Angelina Jolie yg baru habes belajar oversea...Kawan2 aku ajak beli tiket kat pekeliling pun aku just kirim salam ja..Alih2 kau, dh lama sangat aku nunggu,aku pun tanyala mana tiket flight aku kat kak aku...Dia pun....

"alah..nurun balik ngan bas jalah na...Mahai r tiket flight,balik ngan bas na..nanti kak bank in dwit beli tiket bas"

Ya Rabbana.........Terkesima aku dibuweknyo...Nak muntah daghah aku sekejap...Bukan sebab aku kempunan nak naik flight tu pun,...TAPI NAK RAYA NI,TIKET BAS MACAM POPIA BASAH KAT MASJID JAMEK!!!!!!!! Cepat habes.....Dia ingat nak beli tiket tym2 raya ni cam nak petik petai kat umah paklang ka....

Aku pun...mana ada masa nak terenyeh kat kaunter tiket mana2...Banyak esaimen aku bertimbun2,berguni..."Sesaat terleka...Selamanya merana"...cewah peribahasa..DBP takes note ok..Nanti royalti kasik kat aku...muehehehehe.

Last2,cik A tolong belikan kat aku kat GREENWOOD..Mujuq ada nook...tidak.. meroyanla aku tak balik kampung raya ni....huhuhu..Tupun dia beli agak awai sebab dia nak suh aku balik cepat2 sebab kesihatan aku yg agak tak memberangsangkankan sejak dua menjak ni...Nak ikutkan pagik ni aku da kelas ni...Tapi aku terpaksa monteng la jugak dah nak balik......Tapi takpa,dah sampai.........

No comments:

Post a Comment