Tuesday, September 21, 2010

Jodoh...Imam..ustaz..



Jodoh...Siapa dia? jawapannya hanya pada Allah...yg jelas..Jawapan yg paling sempuna ialah Siapa aku maka Itulah dia...

Imam atau Ustaz bukanla penentu solehnya dia...Berkepiah berjanggut belum tentu terpelihara solatnya...

Berzikir bertasbih dibibir belum tentu ada Allah di hatinya..

Bercelak di mata belum tentu terjaga pandangannya...

Belajar agama...Belum tentu dean list di "sana"..

Budak Maaruf Club belum tentu masuk syurga..

Aku senantiasa mahukan dia antara mereka...Namun aku sedar...aku sendri tak sempuna...Akhlak,ibadat,muamalat....Terlalu banyak lompang2 kosong..Dalam mencari dia dalam mereka..Aku terlupa yg aku perlu juga menjadi dia dalam mereka yg dia cari...

Ya Allah...bantulah aku dalam menjadi dia dalam mereka untuknya..



1 comment:

  1. like this post..now i know the meaning
    "soleh kamu,solehah lah dia,tholeh kamu,tholehah la dia" :)

    ReplyDelete