Sunday, April 11, 2010

3rd day.........

Hari ketiga den dokek ghumah..........


wah,dh pandai cakap nogori dh aku kan...hehehe...suke3!hahaha

Banyak sangat kawan2 aku dari n9 ni diorang baik2...Tapi dalam banyak2 negerila kan...Aku nampak cam negeri Johor,orang2 dia mostly baik2...........Sangat2...Tak dinafikan banyak yg aku kenal baik2...dan agak sosial jugak...Ada orang kata negeri2 antaranya Johor,Penang...Dah macam anak2 KL...dari segi pembangunan fizikal dan jugak pembangunan "Mental"..Kat sini aku taknak judge apa2...bagi aku...sumanya terletak pada diri sendirik dan jugak pegangan...

Hidup sebagai pelajar di Kuala Lumpur ni aku akui yg aku tak dapat lari dari mehnah dan jugak tribulasi yg dtg dari luar dan jugak dalam...Bak kata omputih,external factor n internal factor...Tapi Alhamdulillah,so far...setakat ni aku masih dalam peringkat yg aku rasa terkawal dan stabil...Mungkin kerana sikap aku senirik yg tidak mudah menerima apa2 perubahan yg berlaku dalam hidupku...Susah untuk merubahkan aku...Susah...

Satu hari,aku diajak untuk menonton wayang oleh kawan2ku...."Jannah,jum tgk wayang...ko jangan risaula, kami suma akan duk sebelah2 ko..kiri n kanan ko kami pastikan kami yg duduk..",kata kawan2ku dan jugak sahabat2 terdekat aku...Mungkin kerana mereka kesian meliht aku yg sering menghabiskan masa sendirian di bilik kerana sikap aku yg kurang gemar sbenarnya outing jika tiada keperluan... Aku hargai cara mereka untuk menghiburkan aku.. Tapi wayang dan aku..."Tak pernah berkawan baik"

Aku menolak ajakan mereka baik2...Aku tidak mahu mereka tersinggung dengan prinsip aku..

Itu yg berlaku pada sem pertama....Sem kedua pulak...aku diajak untuk ke pusat karaoke...Di mana kawan2 aku mengajak untuk melepaskan streess dan tensyen katanya...Kata mereka di Pusat Karaoke,biliknya tertutup dan tiada orang..."Hanya kita2 ja"...Aku hanya senyum...Senyum aku berbeza dengan apa yg aku mahu sampaikan...Tidak mengapalah...Nanti bila aku kaya...Aku beli sendirik set karaoke dan Skrin wayang sendirik.........

Kadang2 aku tergiur mendengarkan cerita rumateku tentang panggung wayang versi 3D...macam "real" dia kata...Tapi aku tahu...Pujukan demi pujukan mereka sukar untuk menggugat aku....Salah satu daripada sifat aku yg ramai yg xtahu ialah..."Aku tak suka benda yg orang len suka"

No comments:

Post a Comment