Friday, April 16, 2010

kenangan...

Malam ni.....Mood aku betul2 tak bopa baik....Sedih,menyesal,marah...semuanya bercampur baur...Mungkin ditambah dengan situasi2 yg tak bopa nak menyokong kut...Tapi xpa...benda2 ni biasala...Tak semua orang sempuna..n tak semua yg kita buat tu betul...Setiap orang pasti akan wat kesilapan...cuma..kecil ataupun besar...Allah yg tentukan...Cuma aku harap...Orang janganla judge aku based on apa yg aku bawak...Pakaian ka...pertuturan ka...Sebab once aku dh wat salah,orang akan judge orang lain yg sama macam aku jugak pembawakannya...sedangkan depa lebih tulus dan ikhlas..Dh.. cukup aku katakn yg aku tak perfect...

Mlam ni...aku just nak share kesedihan aku dengan menatap balik gambaq2 arwah kambing2 aku yg aku pernah jaga dulu....Entahla...Aku redha ja ngan pemergian depa satu persatu cuma kadang2 bila teringat aku terasa skitla.................




Ni bapak kambing........Namanya Rahman...Tapi tak elok plakkan bagi nama2 baik ni kat kambing...Tapi tu memang dah nama dia....Kak Wulan yg kasik nama ni...Dia baik...Dalam banyak2 kambing aku...Dia mati last skali....Dia tunggu adik aku balik skolah baru dia mati.....

Ni mama kambing...Robiah nama dia....Kat ujung tu anak dia...Tym ni Sarah baru ja dilahirkan...Tgk...muka mama dia pun cam blur2 ja lagik..Maklumla..Tengah berpantangler katakan...



Tgk...ekoq dia...dia blonde...sapa tah ajaq....ish ish...



Ni adik kembar Sarah yg meninggal semasa dilahirkan...mungkin akibat terbelit uri ke tali pusat ka...Wallahualam...Tapi tgk reaksi mama kambing ni...dia cam sedey ja kan...Yalah...aku paham...

Susu ibu memang baik untuk kesihatan....

Sarah pun pandang tak lepas ja kan adik dia yg dh meninggal tu...maybe adalah tu yg dia cakapkan kita tak paham...

Bye2....AKu tym ni tgk ja reaksi depa ni...Hati aku pun sayu gak....



Ni Sarah....bila dia agak2 besaq skitla...

Apa tgk2....Haha...Sarah ni macam puppy pun ada gak...hehe
Meragut rumput di halamn umah....

Sumanya hanya tinggal kenangan.....Robiah mati masa 2 bulan beranakkan Sarah...Penyakit tak dikenal pasti...Mungkin dipatuk ular...Sarah lak ditemui mati dalam sungai...Tym ikut mak tiri dia jalan2....dalam lebih kurang 5 bulan jugakla umur dia....Aku rindu dia...

No comments:

Post a Comment