Thursday, April 8, 2010

~Senyum tanda mesra,senyum tanda sayang~



Senyum tanda mesra,
Senyum tanda sayang,
Senyumlah sedekah yang paling mudah,

Senyum di waktu susah,
Tanda ketabahan,
Senyuman itu tanda keimanan.

Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah.


Harini kita berbicara tentang senyuman plak yer....Dan bagi aku,senyuman ni tersangatla penting...

Sebab apa ha aku ni mementingkan senyuman...Ehm...sampai skrang aku masih taktau kenapa aku sangat cerita pasai senyum2 ni...Tapi seriously senyum ni banyak bagi impak positifla dalam kehidupan aku....Terutama ketika bertanding dan membuat presentation...Confident level aku pun meningkata bila aku senyum...hehe...

Kata bapak aku,kita akan nampak manis kalau kita salu senyum...Kata kawan baikku, Afida lak...SENYUM TU MAGIK....hehehe...

Tak rugi pun sebenarnya kalau kita senyum...Malah dari manusia sampaila haiwan...Semua akan rasa selamat bila nampak orang senyum...Rasa legaaaa ja hati2 ni...kan2...


tgk kambing kat bawah ni pun senyum...hahahaha



Klau tanya aku....Senyuman macamna yg menarik perhatian aku..Aku akan kata senyuman yg bila orang tu senyum...Mata dia jadik kecik sangat2.....................sangat2la....ala..payah sangat nak bayang tgk cam Maya Karin r...Cun kan...Kalau nak ikutkan...Maya karin tu simple ja...Dia takdakla pakai bulu mata palsu yg lentik cam lembu2 kt Highway Gurun tu...Tapi yg mahai tu senyum dia tu...Tula yg wat dia nampak cun...

Satu lagik...Bila kita senyum tu...Biaq gigi geraham bertemu geraham...Kata bijak pandai zaman dulula...Macamna...Lu pikirla senirik...Tapi bagi sapa2 yg gigi dia second hand tu...bleh gak...jangan risau...Tapi make sure plekat polident dulula...Kang tertanggal lak...Tak pasai2 masuk shooting.."Anak2 buah saya habeh gelakkan saya",kata Mirnawan Nawawi dalam iklan gam gigi palsu....kahkahkahka( Aku jumpa Mirnawan kat Mid marin dulu)hahaha...Gotca!!

Last but not least....Senyum seikhlas hati cam adik kat bawah ni............hehehehe

No comments:

Post a Comment