Thursday, April 22, 2010

Result....Ehm...

Last day kat umah....Dh nak ke medan jihad semula...Rasa skit nervous,xcited skit...n rasa agak lapar skarng ni....masih tak prepare apa2 lagik sebab taktau nak mula dari mana..huhu...Yg penting...esok,aku mesti cari jalan untuk angkat barang2 yg banyak dari dalam stor ground floor sampaila ke tingkat 3....Banyakla jugak,harap2 takdak yg hilang...Haila...kaula ada cikgu Lah Kassim,cikgu KH aku tym skolah rendah dlu...dh lama aku mintak tolong dia wat system takal kat hostel aku tu...huhu

Sem ni turun skit tingkat,dari level 4 ke 3...Agak best jugak...Tapi kalu dapat tingkat 2 lagi2 best..huhu..tapi xpa...exercise sket kata omputih...haha..

Las daykan rini....Cerita pasal resultla ya...Ehm...aku agak berat nak cerita result aku masa awal2 kuaq result ni..Tak mcam sem lepas,xcited...

Macam biasa,after a day result kuaq...semua orang berpusu2 menengok dan bertanyakan result2 kawan dia,result org nu,org ni....Usually...Tempat yg dituju kalau tak fb,friendster,twitter tak pun mostly...OF COZla blogla kan....hahaha...aku taw..aku dh pakai taktik tu dh lama...Sebab tu lambat skit aku nak menulis...Wat seprais...hehe

Tapi xpa...rini dh las dh kat umah...Aku nak gunakan wireless umah aku ni dengan semaksima mungkin...Ce...Nak crita kt umah ada wireless...Kahkahkah...Takda2..aku takdak niat pun nak riak...Wireless ni x mahal...pujuk2la daddy,abuya,abi,baba n abah korang buh wireless gak...Bayar lebih kurang pakai broadband ja...Tapi lagik laju n leh guna secara berjemaah...Sekarang aku nak wireless tepi reban ayam aku pun bulih,excellent lagik kowt...kahkahkahkah...cuma yalah...wireless mana leh bawak rata cerok cam broadband...Tula disadvantage dia...Eh aku ni dh macam Promoter TM Net lak...aku nak crita pasai natang lain,kuaq animal lain plak....kehkehkehkeh...Sori na buang masa..Kat mana kita tadik?Resultkan...haaa..

Result sem pertama 09/10

Ehm..Before aku cerita bopa aku dapat, aku just nak cerita dulu pasal sem pertama aku kat UIA...aku amik 7 subjek...bersamaan ngan 17.5 credit hours...Tym ni ramai yg macam agak ragu2 ngan aku whether aku mampu ka tak nak go through....Sebab ni kira agak banyak jugak ni untuk budak yg baru masuk....Aku kata Insya Allah,aku boleh....Walaupun aku pun pada mulanya agak ragu2 dengan diri aku bila dengaq cakap2 orang ni...Aku kuatkan semangat jugak las skali...Klau kawan2 aku mostly amik 14.5 ja credit hours,aku punya...aku up sket 17.5 lagik..Memang terukla kau tym tu...tym depa tengah syok2 tidoq,aku pi klas...Tym depa pi klas,aku pun pi klas...Tym depa tidoq balik pun aku pi klas lagik...Sedih gak r...Menyesai pun ada tym tu..sebab aku pun nak tidoq cam depa gak...Tapi aku try pujuk2 diri... tabahkan hati n kuatkan semangat...Alhamdulillah.....Dengan rezeki daripada Allah,doa mak ayah,femili,lecturers n kawan2...Aku berjaya jugakla mendaki skit2..berbekalkan 5A 2B...pointer aku sem tu cam kat bawah ni...

Alhamdulillah...aku bersyukur sangat2...Kerana kedegilan aku mengambil lebih credit hours melayakkan namaku untuk terpampang di papan kenyataan Edu sebagai pemegang Dean List sem tu. Walaupun kedudukan aku sekadar yg agak bawah dan mungkin 2,3 terbawah....(Sebab 3.5 tu ceq oi,paras hidung ja...skit lagik tak lepas memang jgn berangan r, siap kena trajang trus lagik dari list tu)...HUHU..Yang tertinggi kalau tak salah aku dalam 3.8 jugakla..Tapi aku tak terus putus semangat atau syok senirik dengan kedudukan yg ada...Impian untuk menjadi yg pertama dan terbaik senantiasa berada dalam minda dan hati aku...Aku berusaha keras lagik... and just looking forward.......Aku tekadkan azam...Ha...Jum tgk sem kedua aku which is..Sem yg baru ja aku lepas..

Result Sem kedua 09/10

Kali ni aku amik 8 Subjek...Kalau ritu orang ragu2 ngan aku...Kali ni depa tak ragu2..Tapi lagik truk....Depa kata aku gila trus...Huhuhu,sampai hati...Sebabnya 8 Subjek tu memang akan menge"pack"an jadual aku sampai aku botak n sebenarnya hanya senior2 3rd ngan 4th year ja leh dibenarkan amik..Lagipun untuk pengetahuan pembaca blog aku...Aku ni jenih yg sederhana jer bijoknyer...Besa2 ja..Penyegan lak tu..Nak2 lagik..

Aku jenih yg tak suka duk dalam kelas lama2..Sakit ughat...hehe..Tapi nak wat camna..dah TER"add" sampai 8..Kenalah TERbelajaq sampai 8 jugakkan...kehkehkeh..Tym ni dugaan sangat banyak Ya Rabbi n sangat menguji naluri kemanusiaan aku...Kelas dari awal pagik sampai nk dekat maghrib..Malam,kdg2 ada kelas jugak...Sampai kdg2,tym aku penat sangat2kan.. aku pernah terfikir nak drop balik ja subjek2 tu...

Tapi bila aku renung2 balik...aku teringat mak ayah aku...teringat femili aku kat kampung yg susah payah antaq aku bljaq jauh2...teringat harapan depa kat aku yg menggunung tinggi...Teringat amanah2 depa kat aku...Teringat sinis2 orang kat aku...Teringat segala kesusahan dan keperitan hidup yg dialami oleh keluarga aku sewaktu dulu..Aku bangun dengan semangat baru..Belajaq bersungguh2 walaupun terpaksa keluar dari bilik berhari2..Merempat kat bilik orang,library n kdg2 tidoq kat masjid...Peritla bila ingat balik...Tapi tym tu barula aku dpat rasa kemanisan blajaq...Dulu taknah rasa sangat....Akhirnya..Dengan berkat doa mak ayah,femili,guru..serta kawan2 aku berjaya memperoleh 8A dalam kelapan2 subjek yg aku amik...Walaupun bukanla semua A yg seketui2 sebab ada gak A-,tapi aku tetap bersyukur sangat2 kat Allah...n Pointer aku sem ni cam kat bawahla...

Naik skitla kan...hehe...Kat sini...Aku nak berterima kasih sangat2 kat mak ayah aku..Hjah Bderiah ngan Hj Othman..Siblings aku..Kak Effa n Abg Zuhairi,Abg Effie n Kak Eja,Kak Nor,Abg Firdaus,n adikku Aqilah...Tenkiu so much for ur understanding,love n care to me..

Tak lupa kepada Lecturer2 aku...Dr.Tunku Badariah (Literature),
Dr. Zainurin( Syllabus),Dr.Suhaila( Historical),Ustaz Ismail( Halaqah), Ustaz Kabuye(UNGS2040), Dr.Ainol( Phonology), Dr.Mastura (Psikology) n lastly
Dr.Noraini( Sociology)...Tima kasih atas curahan Ilmu yg kalian beri..Semoga Allah memberkati kalian..

Rumate2ku( Cik A,fiza,Imah,Jimah n lastly Leha) Tahniah jugak untuk kejayaan korang...N tima ksih ats segala tunjuk ajar dan kerjasama especially tym grup work dan semoga kita senantiasa rapat selalu...Amin..

Teman2 baikku Dunia dan insya Allah..Akhirat jugak..Farah Abdullah,Afida Akmar Rahim,Filzah Fisal,Syarnissa,Muhammad Mu'adz dan Munira( Sifu aku)...Tima kasih banyak2 atas skongan kalian sewaktu susah dan senangku yg tak berbelah bagi serta doa kalian kepada aku...Kejayaan aku ni..adalah kejayaan kita bersama... Lastly.. Aku doakan..Semoga Allah senantiasa memberikan rahmat dan kasih sayangnya kepada kalian serta dipermudahkan segala urusan kita dunia dan di akhirat ..ok..Bye2...;-)

Psst:Klau kita rasa kita boleh..Maknanya..Kita memang boleh...Jangan dengaq sangat cakap2 orang especially yg nak downkan kita...Takdak istilah bodoh atau pandai sebenarnya..Hakiktnya..hanyalah sejauh mana seseorang itu mampu untuk berusaha dan bangun semula selepas kegagalannya..Jangan cepat give up n bila kita nak down tu, jgn terjun bangunan rendah2,cari yg tinggi2,biaq mati trus,cacat nanti nyusahkan orang..Eh takda2..gurau2..hehe...Bila down ja..Ingatla wajah2 mak ayah kat kampung atau harapan2 diorang kat kita... Focus pada matlamat n lastly always believe that ALLAH is always beside us....

No comments:

Post a Comment