Monday, April 12, 2010

no maudu'

1.35 pagi...13/4

Panas malam ni................Aku takleh nak tidoq......Cari remote aircond,xjumpa..Tidak sejuk skit...Esok apa plan agaknya ya..........ehm....caya dak yg aku tak kuaq rumah lagik sejak balik ritu...bukan takat kuaq pi halaman rumah...kat tepi2 tu pun aku tak jenguk lagik...Aku kurang sihat sangat sebenarnya sejak balik ni...Mood aku pun tak bopa baik..Mak aku suh aku habeskan masa cuti2 ni dengan pi rumah Ustazah Sharifah......Blajar taranum A-quran..Ustzah Sharifah ni ialah one of the best Qariah kat perlis ni........Sedara mara akula jugak..Aku hold dulu sebab aku betul2 rasa tak bopa sihat.....Insya Allah,kalau aku rasa nak pi,aku pilah....lagipun aku segan sebenaqnya ngan Ustzah ni....Banyak plak soalnya nanti...Aku dh puas jawab soalan tym exam n aku takmau orang duk tanya aku banyak2..

Sem baru ni,aku akan jadik Naqibah........Aku tak bersedia sebenaqnya...aku takut...aku takut tak dapat jadik naqibah yg baik...Aku sendirik pun teruk,nak didik orang konon...Kawan2 aku senirik aku masih gagal nak tarbiyyah...Berangan nak tarbiyyah orang len..

Tapi kalau tak bersedia skrang,bila lagik kan..........Aku dh 21tahun.....Dalam umur aku ni...bila2 ja aku leh mati...tapi bekai tak sampai -0 peratus....Aku taktaula...Perlu ka aku ubah penampilan aku?Dari situkah orang boleh tgk transformasi seorang naqibah?Ka........Ubah niat ja..

Arghhh.........aku tak bersedia!!!!!! Kata2 ustaz Ismail pada malam terakhir kelas Naqibah tu benar2 kena dengan aku...Aku kata aku tak bersedia kalau dia suh aku jadik Naqibah untuk yg sebaya ngan aku......Aku rasa tak layak........Aku rasa hina sangat2 untuk tarbiyah depa..Tapi yg aku tahu.....Aku akan hilang banyak kawan dalam proses transformasi ni..


Ustaz kata.."No matter happen,u have to prepare for all the task that i will give to u"..

"Ustaz......Aku ni sebenarnya....Nak tgoq orang pun pkai surat ja sebab aku tak brani,"monolog aku dlm hati....

Ya Allah,layak kah aku.....................

No comments:

Post a Comment