Wednesday, April 7, 2010

selamat tinggal Ali

Meniti hari2 terakhir aku sebagai plajar tahun pertama dan penghuni bilik J.41c...Bnyak kenangan manis aku di bilik ni....

Sewaktu mula2 masuk...Aku agak frustrated dengan banyak sangat keadaan.....Sesi Taaruf yg menguji sangat iman aku ketika aku terpaksa berhadapan dengan pelbagai karenah manusia, serta kehilangan dua buah telefon bimbitku di masjid...Aku sangat tertekan ketika itu..Hanya Allah yg tahu betapa aku sangat2 bersedih...Mujur mak dan ayahku masih berada di Kl ketika itu...Aku peluk ayah aku sambil meluahkan segala sebak dan kepenatan aku...Ayah dan ibuku hanya tersenyum dan merekala yg menjadik kekuatan aku...

Hanya Allah yg tahu...Keesokkan hari exam Tilawah Placement Test dan Halaqah...Alhamdulillah,aku lulus dengan mumtaznya kedua2 ujian...Selepas selesai menduduki tilawah,seorang ustaz bertanyakan samada aku ni dari asal Darul Quran ataupun bukan...Kerana pelajar Darul Quran ada ujian mereka tersendiri..Aku kata,aku dari PERLIS...dan secara automatik dia kata aku ni dari Matri...Dan..Sebab itu,ketika ujian itu diadakan ustaz berkenaan menebuk surah untuk aku tasmik, surah2 yg luar biasa bunyiknya dari yg sepatutnya dia berikan kepada plajar2 lain(Surah Al-Fatihah-Ad-Dhuha)..Aku terenyeh kat situ sebab sepanjang aku kena interview,dia kenakan aku ngan surah Yassin...Mujuq lagik..Ustaz tupun tergelak sebab lepas hapai tu dia tanya surah apa yg dia suh tadik,aku jawab Surah Al-Bayyinah..hehe...Ustaz,aku ni dahla gabra...Last skali,result kuaq...Alhamdulillah aku antara beberapa orang saja yg melepasi ujian ini tatkala kebnyakkan kawan2ku sempat melepasi level pertama dan kedua......So,takyah amik dh subjek ni...(Tak riak ok, nak citer jer,hehe)

Setiap hujan,pasti timbul Pelangi,
Setiap Ujian,pasti akan ada kejayaan yg mengiringi








Result tpt gue....Suke sangat2...hehe


Ni aku nak pekenalkan benda2 yg banyak gak r berjasa kat aku.......hehehe
Suasana malam dibilik aku
Katil kesayangan aku......yg sangat2 vouge!!Mr.Bean..(Time ni sambut besday jah)

Sayang sangat kat katil ngan comforter Mr.Bean aku ni...Lebiu..



Burung yg salu lepak bilik aku......Hari2 datang sambil menyanyi...Boleh tahan r sogha dia,ala2 Ameng Spring pun ada gak....kahkahkah..(Dia akan jenguk aku kalau aku tak pandang dia dari katil aku,sambil berkata..."Jane,aku nak roti Butterscoth"...hehe


Mai lagik awak no birdy..........hehe......

Hujan ka ribut ka panas,dia akan datang jenguk aku....Baik burung ni....Aku bagi dia nama Ali..Nama kedua bagi ayah aku...hehehe

dah........aku nak balik Perlis...Selamat tinggal Ali..Slamat tinggal zaman fes yearku...

No comments:

Post a Comment