Tuesday, November 23, 2010

Aktiviti harini...


Semalam...ada gotong royong ngan penduduk kampung...Kena tolong masukkan tanah baja dalam plastik..Banyakla jugak..Kampung ni ada usahakan penanaman cili...hehee...Best dapat kenal ramai villlagers and kengkawan baru  especially international students..Masa on da way nak pergik tu,Mak angkat aku kasik motor tau...125 ke hapa tah namanya...gitula jugaknya...Aku ni boleh ja takat nak naik motor2 ni...Cam tak biasa lakkkan...Startla aku ngan bawak parang2nya penyakaqla apala..Start2 mati,start pulak mati...Hai...apo kono moto ni...Tiba2 mailah bro sebelah umah makcik Tijah ni..Dia cakap.."Motor ni nak menyetatnyer payoh sikit..Dio pakai clutch,ha gini nak pakainya"

Dia pun tunjukla cara nak pakai motor tu...Payoh benor aku nengok....Last sekali,dia antaqla aku ngan kawan2 naik keta pi balai raya...Tak jadikla nak memotornya ha..

Dalam keta...Aku tanya dia,kat area2 Jengka ni takdak tempat piknik ka..Yalah...Gotah yo manjang...Takdok ko sungai ko apo kan..Dia kata ada...Tapi dah takleh masuk..Tempat tu nama dia...Lubuk Yu....huhu...

Lubuk Yu...Berhantu....wuuuuu...Tersebutla kisahnya...Adala sorang laki ni,dia dapat ikan Baung kat Lubuk tu...Banyakla....Sekli ada org nampak...Dia dengki...Di g guna bom kat Lubuk tu...Pahtu,dengar cerita ada 2 anak bunian mati sebab kena bom tu...
Daddy Bunian tu marah r....Pahtukan...Pahtu.....-To be continued,mak angkat aku panggil ada org datang...hehe..Babai..

No comments:

Post a Comment