Wednesday, November 3, 2010

Jika perasaan hampir putus asa kita datang..Monolog

Sejujurnya....aku hampir berputus asa sekarang ini....Berperang dengan memori dalam otak yg masih belum jua ingat setiap skill2 dalam counselling skill...Berperang dengan term2 Islamic Ethics dalam moral philopshy serta nama2 scholar yg sungguh payah untuk diingati....Apa yg ingin Dia sampaikan padaku sebenarnya....Mungkin...Belajar untuk exam atau belajar untuk Ilmu?

Aku tak pasti....Buat masa sekarang...memang untuk jawab exam..Aku bangun awal pagik...cuba mencari apa itu ilmu...Namun masih jua tak kunjung tiba...yg aku jumpa hanyala exam....Dan yg aku dapat sesungguhnya hanyalah tekanan..

Namun di saat2 aku hampir putus asa ni....Aku harap gambaran2 di bawah ni sedikit sebanyak memberikan inspirasi kepada aku.....Aku mungkin tidak akan memakai jubah ini sekiranya aku masih terpinga2 mencari jawapan ilmu dan exam....

Kemungkinan,wajah2 mereka mungkin tak seceria di bawah sekiranya apa yg diharapkan tidak tercapai....











You will not be like her if u lazy,u will not be like her if u easily give up....Will not,will never be Jannah..
Sesungguhnya rasa resah, gelisah,keluh kesah itu dicampakkan oleh Allah...Maka jalan yg terbaik...mengadulah pada-Nya...Sesungguhnya dengan mengingati Allah hati kan menjadi tenang..


No comments:

Post a Comment