Tuesday, November 16, 2010

Semakin hari..


 Satu hari,aku masuk dalam train....On da way nak balik ke Uia lepas singgah2 ke Mid Valley...Then,suddenly brenti kat area2 masjid jamek ka mana tah...Masukla geng2 pompuan ni..Aku pun,dalam keadaan berdiri dan kepenantan tu terpandangla sorang budak pompuan ni...Dalam hati ,ni schoolmate aku ni...Aku pun senyumla kat dia...Dia pandang aku n teragak-agak nak senyum...Heran gak aku..."Wei,aku kawan hangla,awat xbalas aku senyum",aku cakap dalam hati jalah..

Sekali aku pun sapala dia...."Err Dibahkan..Adibah kan...Adibah Azamat.."ni nama bapak dia pun aku tahu..Yalah kamcengla jugak kat skolah..Ni duk wat hilang ingatan lak kat aku..

 "eh,Jannah ka ni?Jannah ha...Ya Allah lainnya...Memang dibah tak cam la,kalau Jannah tak tegoq tadik memang tak cam!!!",muka dia terkejut gila..
Aku terenyeh-renyeh ja...Dalam hati...pelik gak aku..apa yg lainnya..
  Sembangla wak duk mana,saya duk mana..Aku ni kadang2 terlepas jugak Kekeeel la nya walaupun jumpa ngan org utara ni...Dah.... bising pulak train tu aku duk wat Jejak Kasih kat situ pulak..hehehe..

Tapi frankly speaking...Muka aku memang cepat saangat berubah...Mungkin dulu2 aku kurus sket kut...Hitam banyak...Kahkahkahkah...Sekarang ni hitam jugak...tapi...hitamla jugak xnah putihnya,hehehe...makin berisi lagik...hehe..

Ni gambaq masa aku muda2...La ni bertambah muda....;-0

Aku yang dulu2
Masa antaq Kak Nor Pi UIA kuantan....Zaman dulu2..

 Baru lepas makan sate Samuri kat Kajang...huhu...Abang aku pun muka lain jugak

Mainla kita....


 Yang tak pandai senyum..




Aku yg sekarang2...


Masa merubah kita..
Jannah...

No matter what kinnna face or body that Allah gave me...I persuade myself to not regret for them..And i'm trying to not feel Kufur for that but always keep on leading myself to be the best among the best...I knew, things that Allah gave are always the best for us....Thanks Allah for all the Ni'mah that u gave..


Semakin hari semakin belajar menghargai diri,semakin hari semakin sayang pada kamu semua...Semakin hari semakin cinta pada-Nya...

 Selamat Hari Raya Aidil Adha...Maaf Zahir dan  Batin...;-)  

No comments:

Post a Comment