Tuesday, November 23, 2010

posto2!!!! jengka mari

HAI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rindu dak kat aku?hehe...Mlam ni malam kedua aku berbaktisiswa di Felda Jengka 7,Pahang...hehehe....Aku dapat mak baru oooo...Siap ada abang angkat lagik...muehehehe..(teeeet)..hehe..takdak aih...Just skarang ni aku tinggal ngan femili angkatla...Nama dia Makcik Tijah Saijo...Aku panggil dia mak...(dah dia suh)...Maakcik Tijah ni ada 3 org anak....tapi yg tinggal ngan dia sorang ja...Nama Kanang....ceee...dengaq nama dia macam aku ni kat pedalaman Sarawak lakkan...kahkahkah...Takda,tu org kampung ja pnggil...Nama betul...tak tahula...Baya abang aku firdaus..huhu...Baik orangnya..

Makcik Tijah ni ada emak...Aku panggil Embah...Maksudnya nenek dalam bahasa JJJJJAWAAA
( LOGHAT ALA2 JAWA SKET)hehe...Embah ni..dia pelupa sket...Biasala dah tua..Banyak kali tanya aku soalan yg sama....Dia tanya aku asal mana..Aku cakap aku orang Perlis..Pastu dia tanya, Penang?Perlis embahhh..."Penangla....," dia suh aku cakap Penang..Last2 aku cakap ja Kedah..Dia pun tak bopa dengar  r sket...Dah 70 lebihkan umurnya...Tapi baca quran sedap...Tadik aku duk sembang ngan dia tup2 ja dia suh aku kawin...Aku kata takmau..Pahtu aku suhla Embah tu  lak yg kawinnya...HEHEHE.."Tebbbbbiat!!! Kalau embah kawen nanti,cucu2 embah takmau dah datttang rumah embbbah"dalam loghat jawa..Gelak2 ja dia..tahu pun...nak ngusik aku sangat...Dia salu cakap kat aku.."Moga2 tttttttetttap imannnnya" hehehe...Aminkan jelah nook...

  Mak Cik Tijah ni ibu tunggal...Suami dia dh meninggal 7 tahun yg lalu sebab sakit buah pinggang...Kesian Makcik Tijah...Tapi dia kuat bekerja orgnya...seronok aku berbual ngan dia...Macam2 dia masak kat aku...Orang2 Jawa ni ramah tamah..Makanan aku makan lak nanti aku uploadla ya gambaq2 dia...Takdak kabel kamera...huhu...Tapi makanan org2 jawa ni agak pedas2 sketla...bolehla nook..hehehe...

Asalnya mlam ni aku ada latihan blakon2...Tapi sebab Kanang ngan Mal( Jiran sebelah yg turut ada anak2 angkat) nak ajak ronda2 pi Bandar Pusat...Aku pun ikutlaaaaaaa....Depa blanja makan keepciii...Sedaplakan dah freee...Pastu balik2,Kanang pinjam laptop kawan dia sebab nak bagik aku ngan kengkawan online...Ni tengah merasa wifi umah dialah ni...hheheheheeh...(Tengah perabeh karan umah orang kata kawan aku) Baktisiswala sangat!!! hehehehe...

Oklah...aku ada cerita hantu kat hampa suma....Adalah sket2...hiiii....seram tauuuu...Ni real r...Nanti kalau laptop masih ada lagik aku ceritala...Aku kena handle Pogram Derma Darah...Sojgn malu2 datang ke Felda Jengka Tujuh untuk menderma darah anda ya...hehehehe...promotion2...Aktiviti esok: English Camp ngan Sukaneka Jengka..Moh kita hadir rame2!!!!!!babai!!!!!!

Untuk adiiku Aqilah...Selamat menempuh Pengajian Am 1 esok...Chaiyuk2!!!!!! gudluck!!!

Psst: Tidak mengharapkan untuk dibahagiakan,tapi berharap agar dapat membahagiakan...-Prinsip baru bila    bertemu kuarga angkat...








No comments:

Post a Comment