Tuesday, November 30, 2010

Berenang di Ulu Sentul!!



Jannah dan ayaq adalah dua menda yg tak dapat nak dipisahkan...cewah statement...hehehe..Memang suka gila mandi sungai..Dari aku kecik sampaila aku besaq memang kalau parents aku bawak pi jenjalan mana2 misti tempat tu misti,mau kalau takdak sungai,ada pantai,takdak pantai..swimmming pool pun xpa...hehe..

Kebetulan nak dijadikan ceritanya,tym aku pi Felda Jengka 7 tu,adalah satu kawasan perkelahan ni..Nama dia Ulu Sentul..Cantik gila tempat dia sebab memang jernih,pastu sejuk,pastu landai...Tak banyak sangatla batu2 besaq... Yang boleh jadik cerita aku pi sana tu..Satu hari...

"Jannah,pas Zohor,balik ya,kita ada urusan kuarga",masuk msj dalm henfon aku tym aku tengah ada pogram kat dewan orang ramai tadik...Heran gak aku,tiba2 Wani antaq msj...Aku  tanya nak pi mana...Dia cakap xtahu...Kuarga angkat aku nk bawak kuar...Aku  pun oklah...Petang tu pun biro aku takdalah terlibat apa2 pogram...Then..Dah balik2 tu,semayang2 Zohor...Rupa2nya depa nak bawak pegi berkelah kat Ulu Sentul tu....hehehehehehe...syiooook...Kat sana pulak,tempat dia panas gila r..Macam takdak ozon..Memang hitam legamla aku skarang ni...Huhuhu

Ulu Sentul ni tak jauh dari rumah kuarga angkat aku..Dalam 10 minit ja dah sampai...Ada 2 tempat sini...Satu g kat Lubuk Yu yg aku crita tu...Lubuk Yu ni ada yg kata ramai yg mati sebab penyakit Kencing Tikus,n ada jugak kata sebaliknya...Tapi tulah,macam aku crita episod yg sebelumyala kan...Daddy Bunian tu marah then sapa2 yg mandi kat situ dia bunuh dengan jayanya...I mean,ada yg lemasla,pastu kena penyakit misterila apala...Dia mintak lebih kurang bopa belas tah mangsa...Sekarang ni baru lapan...Sebab tu banyak penduduk sini takut nak g  Lubuk Yu..Confirm ke tak crita ni....Wallahualam...Tapi,majoriti org bercerita benda yg sama..Termasukla media kat sini..huhu....Apa2 pun biasala...Kita kena sedar yg kita berkongsi alam dengan "benda2" lain..Jadik...Kena respect each otherla kan...Jangan wat laku tak ketahwan hala...


Kat situ,aku sempatla jugak bg khutbah cara2 nak menyeimbangkan badan dalam ayaq...kahkahkahkah...Takdala... gurau ja...Actually,ramai antara kita yg kureng skit berenang2 ni...huhu.. Ada yg takut lemas,ada yg tak pandai nak terapung, n ada jugak yg aku pernah dengaq dia nampak ayaq ja terus dia takut....Dia takleh tgk...Fobia katanya...Ehm...Bagik aku...Rugi tau sebenarnya kalau tak belajar berenang ni...Banyak faedahnya berenang ni...Antaranya dapat mengurangkan stress dan menyihatkan jantung...

In addition, berenang nikan salah satu daripada aktiviti ataupun kemahiran yg digalakkan oleh Rasullullah selain daripada menunggang kuda dan memanah...ha...Apa lagik kengkawan...Jumla pasni kitta belajaq berenang!!!!!yeay!!!( Tah hapa2 ja kau ni )

Errr... saya takut lemas,macamana tu ek?Klau takut lemas,blajaqnya slow2 dulu...From cetek to dalam and more dalam2...hehe..Blajaq kena ada coach..bukan cocroach..Klau sebut pasal lemas,aku pun banyak kali jugak lemas dulu2..Tapi jarangla  nk seriknya..Asal ada ja sumur di ladang, misti ada Jannah Othman yg menumpang mandi...hehe...

  1. Fes skali kena pilih tempat dulu bro,carilah port2 yg agak2 sedang ngan ketinggian korang2 suma serta bebas daripada port2 skodeng...hehehe...
  2. Pstu,cuaca pun kena bersesuaian jugak...Sebabnya kalau sungai2 ni,tym hujan, very da hazardous tau...Kang tongah2 kau boghonang, mapuh hangit kena kilat pulak..Nak2 tu...Arus pun laju gila tym hujan..Bahaya!!!
  3. Yang pling penting..Pastikan tiada jamban awam yg berdekatan dengan kawasan tersebut...Bukan aper,teman ni nak ngingatkan jelah yer...Takut2 tongah ekau nak blajar2 timbulkan badan...Ado "bondo" lain duk nk timbul samo..cantik yo dia duk terapung samo wek kuak rentang...kahkahkahka...yekkkk!!!!Disgusting!hehehehe...
  4. Blajaq kena ada tok guru k...Jgn blajar sensorang,nanti mati pun sensorang...huhu


Pastu bila dah jumpa suma port...Terjun ja..Rasa2 hidup lagik watla wekang ka willy ka skit kan( macam abang2 aku bila masuk ayaq)...hehehe...Gurau2..Ok,aku serius2..Masuk2 dulu,bagik kena ayaq2 skit...Bagi biasala dengan suhu ayaq..Takut demam plak,badan terkejut..Baca Bismillah pastu ngucap siap2 pun afdhol jugak...hehe...Pastukan.. Blajaqla terapung dulu...Kalau nak terapung cam tidoq atas ayaq tu...Badan kena bagik sama....Kena balance postur badan dalam ayaq...Then bila dah boleh seimbang,baru leh tidoq dalam ayaq...hehe....>------>O zzzzZZZZZ..

Pastu agak2 boleh seimbang badan tu....Gerak2la skit2,move,move and move....Skit2 lama2 jadik gunungkan.....hehehe...Jum2 moh kita belajar berenang!!!

Duyung Bohoq Mali sedang landing di Ulu Sentul...hehehehe...Jum berenang!

No comments:

Post a Comment