Saturday, December 4, 2010

~An Asar with him~

Time nak semayang asaq marin before ke LCCT....Like usual...Aku akan hampaq dulu sejadah before pakai telekung...Tengah2 duk nak pakai telekung tu...Tiba2...Ternampak kelibat anak saudara aku A'dnin duk tunduk2 ja atas sejadah aku...Bila prati2...Subhanallah...A'dnin...Sangat mengharukan aku...( Macam iklan nespray plak) hehe...Bila aku tgk gaya dia macam nak semayang...Aku cakap ja Allahuakbar..Then dia rukuk,sujud dan bangun ikut aku sebut.....Teringat aku blajar psikologi kanak2 dengan Dr Mastura Badzis...Children learn through immitation...Imam Ghazali pun ckap benda yg sama...Kanak2 ni blajar dengan meniru aksi2 kita...Walaupun A'dnin semayang kiblat kiri kanan...sekurang-kurangnya dia kenal apa itu sejadah....

 Takbir Adnin...Allahuakbar...Eh.,Kiblat awak tu salah nak....Let me show u the right one..


Ha...barula betui...hehe
 Eh,dia kalih sana plak dah....hehe


Ok...start..hehe

  Tu dia aih rukuk!!!!....Merono merene ( Bahasa jawa,maksudnya ke sana ke mari)hehe...


  Ok...lagik rapat...rapat2 lagik...hehe

  Eh...Dia kona pulak dah....Tu bukan kiblat kita Nin...Kona balik...hehe

 Orait2....Mula lagik....

 Ok...Nice try!!!!Keep it up bebeh!!!!!

 Uik..Mano ejang kau nak pegi?

 Macam nak tergeliat ja Khola tgk...hihi..Rukuk tu takdakla sampai rapat lantai cik oooi

 Kita close up sket....Betui dak tangan tu kat lutut...Tak betui kita ketuk tampi...hehe


 Teruskan mencuba k...Jangan putus asa blajaq2 ni...

 Ok...Kiblat awak tang khola plak....

 Nanti nak semayang takleh tgk orang camni...Takleh cakap2...Makan pun takleh...Kena fokus ja...ok,try lain ya nanti...hehe...Nanti kita semayang ngan Abang Alif plak na...


 Semoga Allah jadikan A'dnin Wildan Bin Effie Syamsrurijal dan Alif Danish bin Zuhairi menjadik anak yg bijak, soleh dan taat pada Allah,rasul serta ibu bapanya....Amin....sekarang khola plak nak mayang..Bye2!!

No comments:

Post a Comment