Wednesday, December 15, 2010

Menghitung hari..Mak Episod satu

Ok...Hari ni aku sangat hepi sebab rasa agak selesa masa bangun..mungkin tidoq yg cukup2 lena semalam..hehe..Cuma sejuk sket..Ehm..Ok..Before that...Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan kat adik aku, Aqilah yg baru saja habes semua paper STPM dia marin...hahahahaha....Best2!!!!! I know what u feel right now!!!!! misti Heaven gila!!!

Pasni,jaga ayam2 ngan itik kat umah,bagik makan...hehehe.. aku Aqilah yg baru hm...sejak dua menjak ni...Tidoq aku ni bertemankan satu lagu ni tau...Cewah,orang bacala Al-Mulk k 3Qul ka before tidoqkan...Err...hehe...Tapi lagu ni sedih skit...Boleh dengaq tym nak tidoq ja kalau bangun kena tukaq lagu len..Syar,take note this song...I'm sure u r familiar with this...Bila Cinta kut tajuk dia...Yg OST Lagenda Budak Setan..Yg laki nyanyi..Gio apa tah nama nya...Lagu ni best Syar...Sedih jah... Sob sob..Tapi walaupun Gio ni sogha dia ala2 Adi Sixth sense..Serak2 kering.. tapijgn risau aku tak curang..Abe Maher Jeng tetap dalam hatiku..kahkahkah..Always be there..

 Ok... back to the title..Menghitung hari...apa yg nak dihitung?Nak kawen ke nook?hehehe...Takdakla..Ni ha besday mak aku...Mak ka Mama? Dua2 sama ja...Aku panggil mak...Adik ngan Abang Piduih pun panggil mak aku mak...

Cuma anak2 mak yg atas2 kami tu ja,kak epot,abang epi ngan kak nor tu panggil Mama..Eksyen tau...rumah tepi bendang ja...kahkahkahkah....Agak pelikkan kalau kita tgk orang kampung pangggil mak dia mummy? Tapi aku panggil ja mak aku apa yg kuaq...Mak betui jugak,mok pun ya...Kadang2 aku panggil mak aku Ustazah...Yalah,dh mak aku pernah ajaq aku tym darjah 4...Ajaq apa tau...Pendidikan Seni...kahkahkahkah..Cuma aku tak panggil mak aku abah ja...Yg len rasa ada ja..Opps lupa..Baby pun xpernah...hahahaha...


Ok...Mak....Cerita pasai mak aku....Mak aku ni, aku kenai sejak hampir 22 tahun..nak masuk 22 tahun dahkan insya Allah..hehe..Walaupun mak garang tapi aku tak takut pun ngan mak...mak pun tak takut ngan aku...(Keling mai dah)..hehe..

Dulu2kan...masa kecik2..aku ni jenih yg kuat mrajuk...Dulu2la...Zaman Jahilliyyah...hehe..sekarang...errr...ada jugak kdg2...Kalau mak marahkan dulu2,aku merajuk r...Kadang2 aku lari masuk stor...semunyik ja dalam tu... Mak aku tau tempat persembunyian aku...dia wat dunno ja..Pujuk lagikla tak pernah..Sedih aku...sob sob..

 Ada satu hari tu bulan posa...Tym tu aku ngan adik aku ikut mak aku pi sepital...tgk tok aku masuk wad..Pastu tym nak balik tu aku ngan Qilah berebut nak duk depan...Waktu tu kalau duk depan kena ekon wiu wiu...sejuuuuuk....Aku pun hapa lagik nyah, gunakanla kuasa veto aku sebagai kakak nak duk depan...Alih2,cik embon tu pun gediks jugak nak duduk..Tolak2 r dua ketul bdak2 ni ..Gadoh r macam kucing dan err..kucing jugak..Last2 mak aku marah r..Dia sound ehm.... macam mercun Thundercat...Sedap tu...Tu tak tengok lagik rotan yg mak aku standby kat cermin depan tu...Ketiiiiaaaaq lutuit2 tok ni ha...

"Kluaq!! dua2 kluaq jgn naik reta!!!!!! Balik jalan kaki!!!!!"..Perghh..makan dalam tu beb.....Gua ni plak darah muda tym tu...Darjah 2 r baru..kehkehkeh..."Jum Qilah balik!" Rasa tercabar...Aku tarik tgn adik aku..Sampaila kat luaq pagaq sepital tu..Aku jalan ja....Merajuk ni merajuk...(ngada)..Pastu aku prasan r yg mak aku duk ikut ja ngan van..(Tym tu aku pakai van) cewah crita r sketkan...HEHE....

 Pahtukan...Last2...mak aku pun panggil r dari dalam keta suh masuk...Sedihla plak bila ingat...Jahatnya aku dulu...dalam keta tu...Aku sengap ja...sengap tu senyap bahasa Keel...hehe...Pahtu mak aku bawak pi mana tau...Pasar Ramadhan...Aku ngan adik aku excited gila r tapi bokbuat r marajuk lagik...Mak aku tanya nak makan apala apala...Pujuk r nikan...Aku pun demand...Nak Murtabak ayam lagik...hehe...Pastu  beli2,hepi ending r...Dah dapat makan...kahkahkahkah....Mak...Selamat hari menjadik....19/12...Hopefully dapat sambut sama2...Mak aku memang agak cenge tapi sangat2 baik dan cantik..ok,kita akan bercerita pasai mak sampaila besday mak...hehehe

Psst: Semakin dewasa,semakin belajar menjadik manusia yg matang...

2 comments:

  1. Ok aku dload tang ni jugak! tp harap2 tajuk yg awak kasik tu btul ar! ehmm.. yg Mak awk tu memang benar, dia sangat cantik.. nama dia pun umpama bulan kan.. sweetnya.. anyway Qilah mesti epi gila abeh exam!!!!!! moga Allah lembutkan hati, lapangkan dada dan tenangkan fikiran setiap pemeriksa kertas jawapan exam Qilah time depa tanda paper Qilah..moga tiada sebarang kesilapan atau error..AMIN.

    ReplyDelete
  2. thanks syar....on behalf of both of them....hehe

    ReplyDelete